ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395     |     کد : 102755

مقام چهارم پرسابقه‌ترین رقابت‌های بین المللی قرآن به ایران رسید

نتایج پنجاه‌‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی عصر دیروز اعلام و سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان به عنوان نفر چهارم در رشته قرائت این دوره رقابت‌ها معرفی شد.

نتایج پنجاه‌‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی عصر دیروز  اعلام و سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان به عنوان نفر چهارم در رشته قرائت این دوره رقابت‌ها معرفی شد.

* رتبه‌های برتر مردان و زنان

* در بخش قرائت آقایان،
 نمایندگان کشورهای مالزی، برونئی دارالسلام، اندونزی، ایران و فیلیپین رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

* در بخش حفظ آقایان
نمایندگان مصر، مالزی و لبنان به ترتیب اول تا سوم شدند.

* در بخش قرائت بانوان
نمایندگان کشورهای مالزی اندونزی برونئی مراکش و فیلیپین به ترتیب مقامهار اول تا پنجم را از آن خود کردند.
* در بخش حفظ بانوان
نمایندگان کشورهای مصر، مالزی و آمریکا رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.
مراسم اختتامیه پنجاه‌وهشتمین   دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اعلام اسامی نفرات برگزیده در دو رشته حفظ و قرائت در بخش آقایان و بانوان به کار خود پایان داد.
سیدمصطفی حسینی، تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها در رشته قرائت بود و  پس از رقابتی تنگاتنگ با دو حریف فیلیپینی و مالزیایی،  موفقیتش را ۹۵ درصدی می‌دانست.
سید‌مصطفی حسینی،  شامگاه چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه، تلاوت خود را از ابتدای آیه ۹ سوره اسراء تا انتهای آیه ۲۰ این سوره ارائه داد که با تشویق و تحسین حاضران در سالن مسابقات مواجه شد.
رقابت‌های بخش حفظ این مسابقات طی سه روز از سه شنبه تا پنج شنبه(۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۹ تا ۱۲ به وقت محلی در نوبت صبح و مسابقات بخش قرائت نیز طی چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه در نوبت عصر برگزار شد.
جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات نماینده‌ای در بخش حفظ نداشت.
بنابر اعلام سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) در این رقابت‌ها مجموعاً ۶۹ کشور حضور داشتند که از این میان برخی در رشته قرائت، تعدادی در رشته حفظ و ۲۶ کشور نیز در هر دو رشته شرکت کردند.
این مسابقات با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار شد و ۱۶ داور از کشورهای مصر، عربستان، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی این رقابت‌ها را قضاوت و عملکرد متسابقین را مورد ارزیابی قرار دادند.
مراسم اختتامیه پنجاه‌وهشتمین  دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، با حضور مرضیه افخم، سفیر ایران در سالن مرکز تجارت جهانی کوالالامپور برگزار شد.
در این مراسم، مرضیه افخم، سفیر ایران در مالزی، شماری از مقامات و شخصیت‌های عالی‌رتبه مالزی از جمله سلطان عبدالحلیم معظم‌شاه، پادشاه مالزی، رئیس جمهور، معاون نخست وزیر و نمایندگان کشورهای مختلف، اعضای کمیته داوران و متسابقین حضور داشتند.
این مراسم رأس ساعت ۲۰:۴۵ به وقت محلی نتایج پنجاه و هشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو رشته حفظ و قرائت و در دو بخش خانم‌ها و آقایان توسط مسئول برگزار کننده اعلام و پس از آن جوایز نفرات برگزیده اهدا شد.


نوشته شده در   يکشنبه 19 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode