ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395     |     کد : 102050

برجام افتخاري سياسي و حقوقي در تاريخ ايران است

رئيس جمهوري در اجتماع بزرگ مردم استان سمنان:

رئيس جمهوري در اجتماع بزرگ مردم استان سمنان:
برجام افتخاري سياسي و حقوقي در تاريخ ايران است


رئيس جمهوري ديروز دراجتماع بزرگ مردم استان سمنان، اقتصاد مقاومتي را مبناي برنامه‌هاي سال 95 دولت تدبيرواميد دانست و تاکيد کرد که بايد دست به دست يکديگر، اقتصاد مقاومتي را عملياتي کنيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني‌، با تاکيد براين که «زنجيرهاي تحريم را گسسته ايم»، به شرايط آغازبه کاردولت يازدهم اشاره کرد و اظهارداشت: همزمان با آغاز فعاليت دولت يازدهم، اسلام هراسي، ايران هراسي و تحريم‌ها در نقطه اوج بود و تورم، رکود، بيکاري و عدم آرامش در بازار، زندگي مردم و آينده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با ترديدهاي فراوان مواجه کرده بود.

رئيس جمهوري گفت: ملت بزرگ ايران با تصميم تاريخي خود در خرداد 92،خواست که اسلام هراسي و ايران هراسي قدرت‌هاي بزرگ و صهيونيسم جهاني را با شکست مواجه و فشارهاي حاصل از تحريم و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي را يکي پس از ديگري حل و فصل کند.

دکترروحاني با تقديراز ملت ايران که طي31 ماه اخير که از عمر دولت تدبير و اميد مي‌گذرد همواره در کنار نظام و پاسخگوي نداي رهبري بوده‌اند، گفت: امروز با تلاش دولت و ملت تقريباً به قله فراز بلندي که پيش رو داشتيم نزديک شده‌ايم و ملت بزرگ و سرافراز ايران توانستند با قدرت خود همه قطعنامه‌هاي تحريمي‌در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد را از بين ببرند.

رئيس جمهوري، با بيان اين که «امروز مسير و راه براي حرکت ايران اسلامي‌باز شده است»، افزود: همه بايد برادرانه، منسجم و در کنارهم براي ساختن ايراني آباد تلاش کنيم و دولت منتخب شما با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و کمک شما مردم، در تمام ميدان‌ها چيزي را کم نخواهد گذاشت و از اين موضوع اطمينان داشته باشيد.

دکترروحاني تصريح کرد: رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اشکال ندارد؛ چرا که دوران انتخابات دوران شعار و رقابت است‌،اما اکنون رقابت‌ها را بايد کنار گذاشت. امروز زمان اجراي برجام و استفاده از فرصت‌ها ست.

رئيس جمهوري برجام را ثمره تلاش ملت بزرگ ايران و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري دانست و گفت:به آنان که مي‌گويند برجام براي ما چکار کرده است؟بايدگفت كه برجام افتخاري سياسي و حقوقي براي تاريخ ايران ثبت کرده است.

دکترروحاني در تشريح دستاوردهاي برجام افزود: هيچ کس تصور نمي‌کرد که شش قطعنامه شوراي امنيت و12 قطعنامه شوراي حکام به يکباره لغو و براي هميشه به زباله دان تاريخ ريخته شود. فروش نفت ايران به نصف کاهش يافته بود و رفت و آمد کشتي‌ها به بنادرايران عملا تحريم شده بود و هيچ ارتباط بانکي ميان بانک‌هاي ايران و بانک‌هاي جهاني وجود نداشت و شرايط به گونه‌اي بود که ما به قرن نوزدهم رفته بوديم و همه معاملات از طريق صرافي‌ها انجام مي‌شد و تمامي‌کانال‌هاي بانکي و بيمه‌اي به روي ما بسته شده بود.

دکترروحاني با اشاره به اين که اگر حمايت مردم ايران نبود دولت نمي‌توانست در برابر قدرت‌هاي بزرگ اين موفقيت‌ها را به دست آورد، افزود: براي من جالب است که برخي مي‌خواهند اعلام کنند ملت ايران و ديپلمات‌هاي ايراني پيروز نبودند و آمريکا و صهيونيست‌ها در اين عرصه پيروز شده‌اند.کجا رفت غيرت و تعصب ديني ؟ چرا نمي‌خواهيد دربرابرعظمت ملت ايران که يک موفقيت بزرگ تاريخي به دست آورده است‌، سرفرود بياوريد؟

رئيس جمهوري با تاکيد براين که «رسانه‌هاي ما اخلاق را مدنظر قرار دهند»، گفت: ملت ايران آشوب و هرج و مرج رسانه اي را نمي‌پسندد و هجمه‌هاي غيراخلاقي برخي رسانه‌ها در شان ملت بزرگ ايران نيست.

روابط خوب ايران با بانک‌هاي جهاني

دکترروحاني با اشاره به اين که امروز زنجيرهاي تحريم گسسته شده است تصريح کرد: امروز روابط بانکي خوبي ميان بانک‌هاي ايران با بانک‌هاي جهاني يکي پس از ديگري گشوده مي‌شود و اولين قراردادهاي ما با ديگر کشورها در زمينه ايجاد ارتباط بين بانک مرکزي ايران و بانک‌هاي اين کشورها است.

رئيس جمهوري تاکيد کرد: بازسازي و نوسازي بعد از يک ويراني‌، زمان مي‌برد. امروز موانع از مسير کارآفرينان و سرمايه‌گذاران برطرف شده است‌،اما بايد به اين نکته دقت داشت که فقط سه ماه از اجراي برجام گذشته است‌،اما برخي فکر مي‌کنند 30 سال گذشته است. در اين سه ماه ببينيد چه گشايش‌هاي فراواني ايجاد شده است؟ تعداد بسيار زيادي از کمپاني‌ها و بخش خصوصي خارجي روزانه به سمت ايران آمده‌اند و قراردادهاي مهمي‌در حال امضا ست.

دکترروحاني افزود: امروز و در فضاي به وجود آمده پس از برجام مي‌توانيم بهترين کالاها را با مناسب‌ترين قيمت در بازارهاي جهاني خريداري کنيم.

رئيس‌ جمهوري با تأکيد براين که دولت به تلاش ملت ايران دراين عرصه افتخار مي‌کند، گفت: برجام ثمره تلاش ملت و هدايت‌هاي رهبري است و ما امروز در جايگاهي قرار داريم که بايد از فضاي به وجود آمده پس از برجام استفاده کنيم.

دکترروحاني با اشاره به اين که دوران رقابت‌هاي انتخاباتي به پايان رسيده است و امروز همه بايد بر اي توسعه و پيشرفت کشور تلاش کنند افزود: اگر نقدي بر برجام داشتيم براي زماني بود که هنوز تصويب و تأييد نشده بود، اما امروز پس از تصويب و تأييد آن از سوي رهبري، مجلس و شوراي عالي امنيت ملي زمان اجرا فرا رسيده است و بايد از اين فرصت و فضا به بهترين شکل استفاده کنيم.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به سفارش يکي از مراجع تقليد در ايام نوروز مبني بر اين که برجام2 بايد برجام اخلاقي در کشور باشد، گفت: ما بايد امروز در فضاي پسابرجام به دنبال اخلاق، احترام و کار و تلاش باشيم و در اين سال، ادب، راستگويي و خدمت به کشور مدنظر همگان قرار گيرد.

برنامه‌هاي دولت

دکترروحاني با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتي اقدام وعمل از سوي رهبر معظم انقلاب وابلاغ برنامه‌هاي بلند مدت در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي گفت: امسال بايد همه دست به دست هم دهيم و دستورات رهبري را اجرا و اقتصاد مقاومتي را در کشورعملياتي کنيم.

رئيس‌ جمهوري ادامه داد: اقتصاد مقاومتي به اين معناست که ما بتوانيم صادرات غيرنفتي را نسبت به واردات غيرنفتي افزايش دهيم که در اين راستا سال گذشته با تلاش دولت صادرات غيرنفتي بر واردات غيرنفتي پيشي گرفته است.

دکترروحاني با تأکيد برتلاش در زمينه تأمين امنيت غذايي در کشور و برنامه دولت در سال 95 براي خريد 10ميليون تن گندم از کشاورزان گفت: ما سال به سال در زمينه توليد محصولات کشاورزي و مواد غذايي به سمت خودکفايي حرکت مي‌کنيم.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به ضرورت تلاش در جذب سرمايه‌هاي خارجي خاطرنشان کرد: از ابتداي سال جاري سرمايه‌گذاري خارجي در کشورآغاز شده است و امروز ايران حرکت پرشتابي براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي با ديگر کشورها پيش رو دارد.

دکترروحاني با اشاره به اين که در زمينه توسعه راه‌آهن حرکت‌هاي خوبي در سطح کشور صورت گرفته است‌، برقي کردن راه‌آهن تهران - مشهد را يکي از اين اقدامات دانست که استان سمنان هم از ثمرات آن بهره‌مند خواهد شد.

رئيس جمهوري افزود: اولين خط آهن تهران به حومه در آينده‌اي نزديک از تهران به ورامين، پيشوا و گرمسار متصل خواهد شد. در زمينه جذب سرمايه خارجي در بخش‌هاي مختلف و جذب سرمايه داخلي هم که يکي از محورهاي اقتصاد مقاومتي است، دولت گام‌هاي خوبي را تاکنون برداشته است.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود، سمنان را يکي از استان‌هاي استراتژيک ايران توصيف کرد و گفت: سمنان چهار راه بزرگ اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که براي تقويت اين پيوند،تصميمات بسيارخوبي در اين سفر اتخاذ خواهيم کرد.

دکترروحاني اظهارداشت: 350 ميليارد تومان براي پيشبرد طرح‌هاي بخش حمل و نقل اين استان اختصاص داده‌ايم که تمامي‌اين تصميمات در سال‌هاي 95 و 96 اجرايي خواهد شد.

روحاني گفت: 67 طرح و پروژه با اعتبار 927 ميليارد توماني در سال‌هاي 95 و 96 براي پيشرفت و آباداني و توسعه سمنان عملياتي خواهد شد.

استقبال پرشور از کاروان تدبيرواميد

مردم خونگرم و شهيدپرور سمنان‌، با استقبال پرشور از حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري و فرزند برومند استان سمنان، جلوه‌اي ديگر از حمايت و تأييد سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد را به تصوير کشيدند.

در جمع علما، ايثارگران و برگزيدگان استان سمنان

رئيس جمهوري در جمع علما، ايثارگران و برگزيدگان استان سمنان، با تاکيد بر اين که انقلاب اسلامي‌با بهاي سنگيني به دست ما رسيده است و براي حفظ و تقويت آن بايد فداکاري کرد، اظهارداشت: استواري امروز نظام اسلامي، نتيجه راهبري حضرت امام و خلف صالح ايشان رهبر معظم انقلاب است.

وي تصريح کرد: ملت ايران بارها اعلام کرد که قصد ساخت سلاح هسته‌اي را ندارد، اما دشمنان اين ملت، به ناروا به ما تهمت زده و اين را دروغ پنداشتند.

دکتر روحاني در عين حال اظهارداشت که براي پيروزي اخلاق همه بايد کنار هم باشيم و ما طرف خود و بد عهدي‌هاي او را مي‌شناسيم و هوشيار خواهيم بود.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که استان سمنان جايگاه خاص و ويژه در کشور دارد، گفت: همواره در اين استان نوجوانان، جوانان، بانوان و همه سختکوشان در راه دين، ايمان، امنيت کشور، اخلاق و سربلندي اين مرز و بوم تلاش و کوشش کرده‌اند.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به اينکه در موضوع هسته‌اي به جايي رسيديم که نهادهاي بين‌المللي ما را محکوم و قطعنامه‌هاي زيادي عليه ايران صادر کردند و کار به جايي رسيد که ايران تا مرز ماده 42 که به معناي جنگ است، رسيد، افزود: ملت ايران با حضور خود در انتخابات سال 92 که شايد هنوز ابعاد آن براي همه مردم مشخص نشده است، توانست کار بزرگي را به انجام برساند و امروز سايه شوم جنگ از سر ملت کنار رفت و ما توانستيم در زمينه مسائلي که براي ما ممنوع بود از لحاظ حقوقي پيروز شويم.

پيش از سخنان رئيس‌ جمهوري آيت‌الله شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان و چند نفر از برگزيدگان و منتخبان استان سمنان به بيان ديدگاه‌ها ي خود و مشکلات استان پرداختند.

رئيس جمهوري در جلسه توسعه ظرفيت‌هاي اقتصادي استان سمنان ، بهبود مداوم شرايط کشور را قطعي دانست و با تاکيد بر اين که اقتصاد مقاومتي، مبنا و باور دولت بوده و هست، گفت: اقتصاد مقاومتي منزوي و رياضتي نيست؛ اقتصاد توانمند و پر نشاط است.

روحاني اظهارداشت: با حضور مردم، هر مشکلي از جمله اقتصاد حل شدني است و ما به سمت تورم تک رقمي‌و رشد ? درصدي حرکت مي‌کنيم.

دکتر روحاني با تاکيد بر اينکه «بانکها و سيستم‌هاي مالي بايد روزآمد شوند»، تصريح کرد: با وجود رانت و فساد، رقابت و رشد اقتصادي ممکن نيست و بانک‌ها در جهت بهبود فضا براي کارآفرينان به صحنه بيايند.

وي همچنين اظهارداشت که دولت به منظور بهبود محيط زيست براي خودروهاي فرسوده، موتور سيکلت و بنزين برنامه‌هاي جديد دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode