ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395     |     کد : 101775

نگاه ايران به ايتاليا مثبت است

مشکل رفت‌وآمدهاي اروپايي‌ها محسوس نبودن نتايج مذاکرات است...

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار نخست‌وزير ايتاليا:
نگاه ايران به ايتاليا مثبت است
مشکل رفت‌وآمدهاي اروپايي‌ها محسوس نبودن نتايج مذاکرات است


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي «متئو رنتزي» نخست‌وزير ايتاليا با اشاره به روابط خوب دو کشور در گذشته و استقبال از افزايش همکاريها، مشکل و ضعف رفت‌وآمدهاي اخير هيئت‌هاي اروپايي به ايران را محسوس نبودن نتايج عملي مذاکرات خواندند و خاطرنشان کردند: حضرت آيت الله خامنه‌اي رفتار ايتاليا را در دوران اِعمال تحريمهاي تحميلي عليه ايران، منطقي‌تر از برخي کشورهاي غربي برشمردند و گفتند: جمهوري اسلامي از پيشرفت روابط با ايتاليا در زمينه‌هاي مختلف به‌ويژه در بخش همکاريهاي اقتصادي استقبال مي‌کند.

رهبر انقلاب، مسئله مهم در رفت‌وآمد و مذاکرات خارجي را عملياتي و اجرايي شدن توافقات خواندند و خاطرنشان کردند: بعضي دولتها و شرکتهاي اروپايي در رفت‌وآمد به ايران و مذاکره هستند اما محصول اين مذاکرات تاکنون محسوس نبوده است!

رهبر انقلاب افزودند: عده‌اي تقصير اين مسئله را به گردن امريکاييها مي‌اندازند که با توجه به سابقه و رفتار آنها اين ارزيابي قابل قبول به نظر مي‌رسد، همچنان که اکنون نيز در اجراي تعهدات خود در مذاکرات هسته‌اي آنچنان که بايد، عمل نمي‌کنند و با اظهارات و اقداماتشان، طرفهاي مقابل را از همکاري با ايران مي‌ترسانند.

رهبر انقلاب، با اشاره به اولين سفر اروپايي آقاي روحاني رئيس‌جمهور کشورمان به ايتاليا، نگاه ايران به ايتاليا را نگاهي مثبت و خوش‌بينانه خواندند و افزودند: البته ما اين نگاه مثبت را به برخي کشورهاي اروپايي نداريم، زيرا نگاه آنها فقط به امريکاست تا طبق ديکته او عمل کنند.

ايشان مبارزه با تروريسم را موضوع ديگري در همکاريهاي دو کشور دانستند و گفتند: تعدادي از کشورهاي اروپايي از بعضي گروههاي خشن تروريستي تا مدتها حمايت مي‌کردند و امروز موج خطرناک و فراگير تروريسم به اروپا نيز رسيده است. حضرت آيت‌الله‌خامنه‌اي کمکهاي مالي و تسليحاتي امريکا به گروههاي تروريستي را از موانع حل مسئله تروريسم برشمردند و افزودند: اخبار مستند و دقيقي از کمکهاي امريکا به داعش و برخي گروههاي تررويستي ديگر وجود دارد و همين حالا هم که ائتلاف ضد داعش تشکيل داده‌اند، برخي دستگاههاي امريکايي به‌شکل ديگري در حال کمک به داعش هستند.

رهبر انقلاب با تأييد اظهارات نخست‌وزير ايتاليا در خصوص «مبارزه فرهنگي با تروريسم در کنار مبارزه نظامي و مالي» خاطرنشان کردند: دستگاههاي عظيم تبليغاتي در دنيا که تحت سلطه سياستمداران غربي هستند، به بهانه اقدامات عده‌اي شرور و تروريست، اسلام ستيزي به راه مي‌اندازند و توطئه‌هاي پشت پرده سياسي، کار را در مبارزه فرهنگي مشکل مي‌کند.

در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي «متئو رنتزي» نخست وزير ايتاليا گفت: در ملاقاتهاي امروز درباره مسائل مهمي به‌ويژه موضوعات اقتصادي صحبت کرديم و بايد سازوکارهاي اقتصادي و مالي را اصلاح و تقويت کنيم.

آقاي رنتزي گفت: اراده ايتاليا کاملاً در جهت احترام به توافقات قرار دارد و بر همين اساس معتقديم که با توافق هسته اي بايد تحريمها عليه ايران برداشته شود و ما نيز نگران نبوده و مصمم هستيم که بر طبق قولي که داده‌ايم، عمل ‌کنيم.

آقاي رنتزي در ادامه با اشاره به گسترش دامنه تروريسم به اروپا، راه مقابله با آن را ريشه‌کني نظامي سازمانهاي تروريستي و قطع منابع مالي آنان در فروش نفت و آثار باستاني خواند و گفت: ريشه‌کني داعش براي ما در اولويت قرار دارد و خرسنديم که در اين زمينه نظرات مشترکي با ايران داريم.

نخست وزير ايتاليا با ابراز تاسف از تخريب وجهه اسلام به بهانه تروريسم، گفت: امروز وقتي اقدامي تروريستي در اروپا انجام مي‌شود، بعضي مسئولين به‌جاي محکوم کردن تروريزم، اسلام را محکوم مي کنند و مثلاً نامزد انتخابات رياست جمهوري امريکا در تبليغات خود ادعا مي‌کند مقصر مسئله تروريسم، اسلام است!

آقاي رنتزي، کار فرهنگي را بخش ديگري از مبارزه با تروريزم دانست و افزود: ما بايد نشان دهيم که اديان در پي صلح، گفت‌وگو و همزيستي مسالمت‌آميز بشر هستند و اقتدار و نقش جنابعالي به‌عنوان رهبر عالي جهان اسلام در ترويج اين نگاه، بسيار حائز اهميت است.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode