ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1395     |     کد : 101773

90 درصد مجرمان، نماز نمی‌خوانند

استاد و محقق مرکز تخصصی نماز قم گفت: بر اساس تحقیقات ستاد اقامه نماز در برخی از زندانهای کشور، 90 درصد مجرمان را افراد بی نماز تشکیل می دهند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در زندانهای کشور:
90 درصد مجرمان، نماز نمی‌خوانند
استاد و محقق مرکز تخصصی نماز قم گفت: بر اساس تحقیقات ستاد اقامه نماز در برخی از زندانهای کشور، 90 درصد مجرمان را افراد بی نماز تشکیل می دهند.
حجت الاسلام محمد کاظمی دیروز سه شنبه (24/1/95) در جمع طلاب، روحانیون و مبلغان گناباد افزود: جرایم 10 درصد از مجرمان نیز که نماز می خوانند بیشتر مربوط به چک و مسائل مالی و یا محکومان حوادث رانندگی است.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بر این اساس اقامه نماز نقش بسیار مهمی در کاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی دارد و هر اندازه این فریضه الهی بیشتر در جامعه ترویج و تبیین شود، شاهد توفیق بیشتر در کاهش این معضلات خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: تجربه و آمار دستگاه های ذیربط نشان می دهد، هرگاه مساجد خلوت شده، زندان‌ها و دادگاه ها شلوغ تر شده اند.
استاد مرکز تخصصی نماز قم گفت: یکی از بهترین‌های راه های اصلاح و کاهش بداخلاقی ها و ناهنجاری‌های موجود در جامعه اشاعه فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و نوجوانان است.
وی گفت: حدود 50 هزار آیه و روایت از معصومان (ع) و مشتقات تعالیم کتب اسلامی بر اقامه نماز و از جمله نماز اول وقت تاکید دارد و اثربخشی فعالیت فرد و یا افرادی که به اقامه نماز اهتمام می ورزند، در عرصه های گوناگون افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: باید فرزندان را از سنین کودکی نسبت به اهمیت اقامه نماز و بویژه نماز اول وقت آگاه کرد و فردی که از این سنین توجه به اقامه نماز در وی نهادینه شده باشد، در طول زندگی نسبت به آن کوتاهی نمی کند.
مرکز تخصصی اقامه نماز قم از مراکز زیرمجموعه ستاد اقامه نماز کشور است.
به گزارش ایرنا، شهرستان گناباد در 287 کیلومتری مشهد واقع است.


نوشته شده در   سه شنبه 24 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode