ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1395     |     کد : 101724

غرب در مبارزه با تروريسم جدي نيست کشورهاي اسلامي همکاري صادقانه کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رييس جمهوري قزاقستان:

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رييس جمهوري قزاقستان:
غرب در مبارزه با تروريسم جدي نيست کشورهاي اسلامي همکاري صادقانه کنند


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز (دوشنبه) در ديدار آقاي «نورسلطان نظربايف» رئيس‌جمهوري قزاقستان با اشاره به ضرورت افزايش همکاريهاي دو کشور در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، بين المللي و مبارزه با تروريزم خاطرنشان کردند: برخي قدرتها به‌ويژه آمريکا در ادعاي مبارزه با تروريسم صادق و جدي نيستند اما کشورهاي اسلامي مي‌توانند با همکاريهاي صادقانه، اين تهديد را از جهان اسلام دور کنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي کمک آمريکاييها به داعش در عراق را نمونه‌اي از برخوردهاي غيرصادقانه ائتلافهاي گوناگون مدعي مبارزه با تروريسم برشمردند و گفتند: آنها براي توجيه برخوردهاي دوگانه خود، تروريسم را به دو نوع خوب و بد تقسيم مي‌کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به مليت اروپايي عاملان حوادث تروريستي در اروپا و همچنين حضور پر رنگ افرادي از اين کشورها در گروههاي تروريستي در سوريه و عراق، افزودند: اين واقعيتها نشان دهنده جدي نبودن غرب و به‌ويژه آمريکاييها در مبارزه با تروريسم است.

ايشان دنياي امروز را دنيايي متلاطم توصيف کردند و افزودند: کشورهاي اسلامي امروز از سويي با خطر گروههاي تروريستي که به‌نام اسلام و در واقع عليه اسلام و مسلمانان فعاليت مي‌کنند، مواجهند و از سوي ديگر برخي قدرتهاي غربي تمايل ندارند که کشورهاي مسلمان، متحد و در کنار يکديگر باشند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، مقابله با خطر تروريزم و برخوردهاي دوگانه قدرتها را نيازمند افزايش همکاري کشورهاي اسلامي در چارچوب سياستهاي عقلاني و منطقي دانستند و گفتند: ما با کشورهاي مسلمان احساس برادري مي‌کنيم و مواضع ايران و قزاقستان نيز در بسياري از مسائل جهاني يکسان است.

رهبر انقلاب با اشاره به همکاريهاي قزاقستان با ايران در مجامع بين‌المللي تأکيد کردند: با وجود «دين، تاريخ و فرهنگ مشترک» و «ظرفيتهاي فراوان دو کشور»، روابط تجاري و اقتصادي در سطح نازلي قرار دارد و ما از افزايش همکاريها در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، تجاري، حمل و نقل و همچنين همکاري در موضوع رژيم حقوقي حوزه دريايي مشترک استقبال مي‌کنيم.

در اين ديدار که آقاي روحاني رييس جمهور نيز حضور داشت، آقاي «نورسلطان نظربايف» رييس جمهوري قزاقستان، ايران را همسايه‌اي بزرگ، قدرتمند و قابل اعتماد و اتکا دانست و گفت: دو کشور ظرفيتهاي فراواني براي توسعه روابط دارند و ما در اين سفر در خصوص برنامه‌هاي اقتصادي و تجاري مهمي به توافق رسيديم که موجب رشد و افزايش همکاريها خواهد شد.

رئيس‌جمهوري قزاقستان، تروريزم را تهديدي جدي خواند و با اشاره به بروز حوادث تروريستي در غرب و تلاش غربي‌ها براي معرفي اسلام به عنوان نماد تروريزم، گفت: تروريسم و سيل مهاجرت آوارگان، در واقع ناشي از مقابله با دولتهاي قانوني کشورهاي منطقه توسط قدرتهاي غربي است، زيرا هنگامي که دولت مرکزيِ با ثبات در کشوري از بين برود، تروريسم جانشين آن مي‌شود.

آقاي نظربايف با اشاره به اقتدار جمهوري اسلامي ايران و نفوذ معنوي رهبر معظم انقلاب اسلامي در کشورهاي اسلامي گفت: من با نظرات جنابعالي در خصوص وحدت جهان اسلام کاملاً موافقم و بايد به همه جهان نشان دهيم که اسلام، دينِ پيشرفت، اتحاد و مبارزه با تروريزم است.


نوشته شده در   سه شنبه 24 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode