ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 فروردين 1395     |     کد : 101606

26 فروردین، تکلیف حج ۹۵ مشخص می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تأخیر سه ماه عربستان برای امضای تفاهم‌نامه با ایران و تعیین تکلیف حج زائران ایرانی گفت: به دعوت عربستان روز ۲۶ فروردین ماه نشستی با وزیر حج این کشور برگزار خواهد‌شد.


رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تأخیر سه ماه عربستان برای امضای تفاهم‌نامه با ایران و تعیین تکلیف حج زائران ایرانی گفت: به دعوت عربستان روز ۲۶ فروردین ماه نشستی با وزیر حج این کشور برگزار خواهد‌شد.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: حج به عنوان یک فریضه شرعی است و تلاش برای اقامه این فریضه برای افراد مستطیع از وظائف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت است.
اوحدی افزود: بر همین اساس و بر اساس جدول زمانبندی از 17 ربیع الاول با انتشار اولین اطلاعیه حج و زیارت اقدامات در این خصوص آغاز و بخشی از مسکن زائران اجاره شد و اکنون منتظر تحقق وعده‌های عربستان هستیم چراکه ارائه خدمات به زوار در عربستان به نشست ما با وزیر حج این کشور و امضای تفاهم‌نامه منوط است.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه همه ساله در هفته اول ربیع الاول این نشست برگزار می‌شد، اضافه کرد: این جلسه با وجود حدود سه ماه تأخیر هنوز برگزار نشده است.
وی گفت: البته دعوت نامه‌ای برای پنج‌شنبه هفته آینده، 26 فروردین برای برگزاری این نشست با وزیر حج عربستان دریافت کرده‌ایم .
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکیدکرد: در صورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد حتما اطلاع‌رسانی خواهدشد .
اوحدی افزود: با توجه به قطع رابطه سیاسی ایران و عربستان   و بسته شدن کنسولگری عربستان در ایران موضوع نحوه ارائه خدمات کنسولی به زائران و صدور ویزا از دیگر موضوعات مهمی است که در این جلسه مطرح خواهدشد.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در این جلسه محدودیت‌ها و موضوع انتقال زائران ایرانی به کشور عربستان در زمان حج نیز بررسی خواهدشد. وی تأکید کرد: پس از برگزاری نشست در 26 فروردین ماه نتیجه مذاکرات از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم خواهد رسید.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ایجاد تغییرات در ثبت نام امسال زائران حج گفت: هر سال ودیعه حج در دو قسط دریافت می‌شد اما به دلیل شرائط خاص امسال پیش از پایان سال قبل از زائران درخواست شد برای قسط اول مبلغ 5 میلیون تومان به طور علی‌الحساب به حسابی که به نام زائر است در یکی از شعب بانک ملی واریز کنند .
وی گفت: تعیین قیمت نهائی و قسط دوم پس از نشست روز 26 فروردین ماه مشخص و مبلغ آن اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره اولویت افراد برای اعزام هم گفت: بر اساس دو اطلاعیه‌ای که صادر کردیم تمام زائرانی که دارای فیش ودیعه گذاری تا پایان خرداد 85 و قبل از آن هستند می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی در شهر و منطقه خود و با واریز 5 میلیون تومان به طور علی الحساب برای ثبت نام و اعزام اقدام‌ کنند.
وی تأکید کرد: به این حساب سود تعلق خواهد‌گرفت و حساب هم به نام خود زائر خواهد بود نه سازمان حج و زیارت و در صورت توافق با عربستان قسط دوم و قیمت نهائی اعلام خواهد.


نوشته شده در   جمعه 20 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode