ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 اسفند 1394     |     کد : 100857

ایران در غم شهادت حضرت زهرا(س) به سوگ نشست

از 20 اسفد، با حضور ولی امر آغاز شده و امشب خاتمه می‌یابد ...

از 20 اسفد، با حضور ولی امر آغاز شده و امشب خاتمه می‌یابد
ایران در غم شهادت حضرت زهرا(س) به سوگ نشست

اعتدال/ حسین صابری:مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها که طبق روال همه‌ساله از سوی امام خامنه‌ای به مدت پنج شب برگزار می‌گردد، از 20 اسفند آغاز شده و به مدّت پنج شب برگزار مى‌گردد، تا شب گذشته، چهار شب از این مراسم با حضور حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، مردم دلداده‌ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، رؤساى سه قوه و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شده ‌است.
این مراسم از شب اول جمادی‌الثّانی برابر با پنج‌شنبه 20/۱۲/94، آغاز گردیده و به مدت پنج شب، تا شب پنجم جمادی‌الثّانی برابر با دوشنبه 24/۱۲/94؛ پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه‌ی امام خمینی رحمةالله‌علیه برپا خواهد بود  و هر شب پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام شرعی می‌پردازد.
  گزارش کوتاهی
 از چهارمین شب عزاداری
شب گذشته، مراسم چهارمین شب عزاداری در شام غریبان شهادت حضرت صدیقه‌ی کبری فاطمه‌ زهرا سلام‌الله‌علیها، بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور  رهبر معظم انقلاب آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.
در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، رئیس‌جمهور، اعضای هیأت دولت و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، حجت الاسلام رفیعی سخنرانی کرد و جناب آقای میثم مطیعی به مداحی و مرثیه‌خوانی پرداخت.
  گزارش کوتاهی از سومین شب عزاداری با حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت
مراسم سومین شب عزاداری در شب شهادت حضرت صدیقه‌ی کبری فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، (شنبه) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.
در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، رئیس‌جمهور، اعضای هیأت دولت و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در بیان فضائل بانوی بزرگ اسلام گفت: براساس روایات، حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها واسطه‌ی فیض و حجت الهی بر امامان معصوم علیهم‌السلام است.
وی مأموریت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها را ترمیم رابطه‌ی امت و امامت به‌منظور قرار گرفتن استعدادهای جامعه در مسیر ولایت خداوند و زمینه‌سازی برای رشد و کمال بشریت خواند و گفت: اگر جامعه به عهد خود با امامت و ولایت عمل کند، رشد کرده و به تکامل می‌رسد و آنگاه جامعه‌ی بالغ و رشدیافته، لیاقت فرج و ظهور حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را خواهد داشت.
همچنین در این مراسم آقای کریمی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.
  گزارش کوتاهی
از دومین شب عزاداری
در مراسم دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به آیاتی از سوره مبارکه واقعه در دسته بندی افراد به سه گروه اصحاب شمال، اصحاب یمین و السابقون در قیامت، به تبیین ویژگی‌های گروه سوم یعنی السابقون پرداخت.
وی شهدا را مصداق بارز السابقون معرفی کرد و گفت: تکریم و تعظیم شهدا، آینده روشن و سعادت‌مندی جامعه را تضمین می‌کند.
همچنین در این مراسم آقای سعید حدادیان بر مصائب بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی کرد.
  گزارش کوتاهی
از اولین شب عزاداری
اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.
در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، رؤسای قوای مقننه و قضائیه و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت.
همچنین در این مراسم آقایان سماواتی و ارضی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداختند.
مراسم پنجمین شب عزاداری شهادت حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها نیز امشب (۲۴ اسفندماه ۱۳۹۴) در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله _  واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان_  انجام می‌شود و سخنرانی امشب را حجت الاسلام سیداحمد خاتمی برعهده دارد و محمدرضا طاهری نیز به مداحی خواهد پرداخت.


نوشته شده در   يکشنبه 23 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode