ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394     |     کد : 100666

رهبر معظم انقلاب :حفاظت و حراست از فضاي سبز وظيفه همگاني است

درهفته‌ي منابع طبيعي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ظهرديروز يک اصله نهال، غرس کردند.






درهفته‌ي منابع طبيعي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ظهرديروز يک اصله نهال، غرس کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس در سخناني، با تأکيد بر ضرورت قدر دانستن گياهان و درختان که مايه‌ي برکت زندگي بشر هستند، گفتند: همه‌ي مردم و مسئولان بايد در حفظ فضاي سبز به‌ويژه فضاي سبز جنگل‌ها و مراتع، به‌عنوان يک وظيفه کوشا باشند.

ايشان با اشاره به تخريب گونه‌هاي اصيل و بومي‌گياهي دراثر برخي دست‌اندازي‌ها به جنگل‌ها، خاطرنشان کردند: تهاجم به جنگل‌ها و باغ‌ها خلاف مصلحت است و بيم آن مي‌رود که برخي از اين گونه‌هاي اصيل از بين بروند، بنابراين وظيفه‌ي همه حراست و حفاظت از فضاي سبز است.

در اين مراسم وزيرو نماينده‌ي ولي فقيه در جهاد کشاورزي و شهردار تهران حضور داشتند.

انتصاب دبير و اعضاي شوراي عالي و مديرحوزه علميه خراسان

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در حکمي‌‌دبير و اعضاي شوراي عالي و مدير حوزه علميه خراسان را منصوب کردند.

متن حکم رهبرانقلاب اسلامي‌به اين شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

حوزه‌ي علميه‌ي مشهد مقدس يکي از کهن‌ترين و پربارترين مراکز علمي‌تشيع و مَهد پرورش بزرگان نام‌آوردردانش‌هاي عقلي و نَقليِ اسلامي‌در طول چندين قرن است. مجاورت بارگاه منور رضوي عليه آلاف التحية مايه‌ي جذب علماي برجسته‌اي از ديگر حوزه‌هاي علميه نيزبه اين ديارعلم و معنويت شده و در دوره‌هاي گوناگون به سرمايه‌ي ارزشمند آن افزوده است.

اکنون اين حوزه با سوابق علمي‌و تاريخي و سياسي کم‌نظير، پس از پيروزي انقلاب اسلامي، گسترش کمّي و کيفيِ درخور توجّهي يافته و ظرفيت شاياني براي پرورش علماء و محققان اسلامي‌در رشته‌هاي گوناگون پديد آورده است.

شکوفائي اين ظرفيت نيازمند مديريتي جامع و پويا است، بدين لحاظ حضرات آيات و حجج اسلام آقايان حاج سيد حسن مرتضوي، حاج شيخ رجبعلي رضازاده، حاج شيخ مهدي مرواريد، نماينده‌ي اينجانب دراستان، توليت آستان قدس رضوي، حاج شيخ محمدباقر فرزانه و حاج سيّد مصباح عاملي را به عضويت شوراي عالي حوزه و جناب آقاي فرزانه را به دبيري اين شورا و جناب آقاي عاملي را به مديريت حوزه منصوب مي‌کنم. انتظارمي‌رود که اين ترکيب کارآمد و کامل با برنامه‌ي زمان‌دار بتواند زمينه‌ي بالندگي و ظهورده‌ها نظريه‌پرداز درهريک از عرصه‌هاي مورد نياز جامعه اسلامي‌از جمله فقه و کلام و تفسير و حديث و صدها پژوهشگر و نويسنده و سخنران و قاضي و ديگر متصديان شئون علمي‌و اجتماعيِ اسلامي‌را فراهم سازد. لازم مي‌دانم از زحمات و خدمات ارزشمند فقيد سعيد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمين آقاي طبسي رضوان‌الله عليه در اين مسئوليت مهم ياد کرده و علو درجات ايشان را از خداوند متعال مسألت نمايم.

والسلام عليکم و رحمة‌الله

سيّد علي خامنه‌اي

18 اسفند ماه 1394


نوشته شده در   چهارشنبه 19 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode