ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 اسفند 1394     |     کد : 100543

قدرشناسى همگانى از یار صادق انقلاب

با اقامه نماز توسط امام خامنه‌ای و حضور مردم قدرشناس و بالاترین مقامات کشوری و لشکری ...

با اقامه نماز توسط امام خامنه‌ای و حضور مردم قدرشناس و بالاترین مقامات کشوری و لشکری
قدرشناسى همگانى از یار صادق انقلاب
اعتدال: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، صبح دیروز (شنبه) در مراسم تشییع پیکر عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله واعظ طبسی (رحمةالله علیه) در حرم مطهّر رضوی علیه‌السلام حضور یافتند و درمیان استقبال پُر شور مردم و حضور علیترین مقامات لشکری و کشوری بر  پیکر خادم خورشید نماز میت را اقامه کردند.
اعتدال / حسین صابری:
پیکر آیت الله واعظ طبسی بر روی دوش زائان و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی علیه‌السلام تشییع شد و در حرم منور رضوی در مجاورت بارگاه امام رضا(ع) در رواق توحید خانه پشت سر امام امام رضا علیه‌السلام به آرامگاه ابدی خود سپرده شد.
پیکرمطهر آیت الله واعظ طبسی مقارن ساعت ۹ صبح امروز با خیل عظیم سوگواران از محل حسینیه امام رضا(ع) تا حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم ولایتمدار مشهد تشییع شد. سوگواران و عزاداران با شعار « الله اکبر»، «لا اله الا الله» و «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز؛ امام هشتم ما صاحب عزاست امروز» پیکر این عالم ربانی را از عرصه میدان شهدا تا صحن جامع حرم مطهر رضوی تشییع کردند.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (شنبه) در مراسم تشییع پیکر عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله واعظ طبسی (رحمةالله علیه) در حرم مطهّر رضوی علیه‌السلام حضور یافتند.
مردم ولایتمدار خراسان با سر دادن شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»و «دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ما است» رهبر معظم انقلاب را در صحن رضوی همراهی کردند.
پس از این که پیکر مطهر آیت الله واعظ طبسی با مشایعت مسؤولان کشوری و لشکری، خیل کثیری از شهروندان مشهد، فضلا، علما و طلاب حوزه علمیه به حرم رضوی رسید، مراسم وداع با تلاوت آیاتی از کلام نور در صحن جامع رضوی آغاز شد.
این مراسم با مرثیه سرایی، قرائت زیارت امین الله به نیابت از امام راحل، شهدای انقلاب و آیت الله واعظ طبسی و قرائت پیام تسلیت امام خامنه‌ای، در پی درگذشت این عالم مجاهد و یار دیرین انقلاب در صحن جامع رضوی ادامه یافت.
پس از طواف این خادم خورشید در آستان دوست، مردم دور پیکر آیت الله واعظ طبسی، نماینده معزز امام راحل و ولی فقیه حلقه زدند و خطبه مرسوم قرائت شد.
   اقامه نماز توسط حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای
در این مراسم که با حضور انبوه و پر شور مردم قدرشناس، روسای قوا و مسئولان عالی‌رتبه لشکری و کشوری و در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای بر پیکر آن مرید صَدیق امام راحل و خدمتگزار سخت‌کوش انقلاب اسلامی، نماز اقامه کردند و مردم در صفوفی منظم و به هم پیوسته پشت سر ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر آیت الله واعظ طبسی اقامه نماز کردند.
تمامی صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی جهت استقبال از سوگواران مراسم ارتحال آیت‌الله واعظ‌طبسی مفروش شده بود.
 شخصیت‌های کشوری و لشکری سنگ‌تمام گذاشتند
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلت نظام، در این مراسم تشییع پیکر آیت الله واعظ طبسی حضور داشتند.
آیت‌الله معصومی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری،حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و جمعی دیگر از اعضای کابینه دولت، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهوری، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی جانشین سپاه قدس، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف، محمد هاشمی، حجت الاسلام عسگری و … آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی، وجه‌الله خدمتگزار استاندار خراسان‌جنوبی و علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان‌شمالی، از جمله مقامات کشوری و لشکری حاضر در این مراسم بودند.
گفتنی است این مراسم که از ساعت 9 تا 11 در مشهد برگزار شد، به طور زنده از شبکه های سراسری و شبکه استانی خراسان پخش شد.
  برگزاری مجلس یادبود
از سوی امام خامنه‌ای
و با حضور معظم‌له
همچنین، به همین مناسبت مجلس یادبودی از سوی امام خامنه‌ای، دیروز (شنبه) ۱۵ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی علیه‌السلام برگزار شد.
مجلس ترحیم آیت‌الله مرحوم حاج شیخ عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزارشد.
در این مراسم که امام خامنه‌ای حضور داشتند، هاشم روغنی و سید مرتضی سادات‌فاطمی از قاریان بین‌المللی کشور به قرائت آیاتی از کلام وجی پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام سیدجعفر ماهرخسار و علی خوش‌چهره، مداحان مشهدی به ذکر مصیبت خاندان اهل بیت(ع) پرداختند.
در این مراسم که از سوی ولی امرمسلمین برگزار شد، حجت‌الاسلام کاظم راشدیزدی، سخنران حرم مطهر رضوی به ایراد مطالبی پرداخت.
براساس این گزارش، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کشوری، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و سخنرانی و ذکر مصیبت مداحان عصمت و طهارت(ع) تا ساعت 17 عصر دیروز ادامه یافت.
  یادکردها و پیام‌های تسلیت

 آیت الله رفسنجانی: واعظ طبسی رفیق دوران تنهائی‌ام بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب توئیتری خود نوشت: واعظ طبسی رفیق دوران تنهایی‌ام بود.
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در پی درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی در توئیتر خود نوشت: «رفیقی که تا آخر پای رفاقتش ایستاد. خداحافظ رفیق روزهای سخت. خداحافظ!»

 پیام‌های تسلیت مراجع تقلید،
در پی درگذشت آیت الله عباس واعظ طبسی مراجع عظام تقلید و علما در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این مجاهد نستوه را تسلیت گفتند.
متن پیام‌های برخی از مراجع تقلید بدین شرح است:
 آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی:
با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و خادم با اخلاص مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی به لقاء‌الله پیوست. آن شخصیت بزرگوار که سالیان متمادی افتخار بزرگ تولیت آستان ملک پاسبان سلطان سریر ارتضاء، حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء را به عهده داشت با سعی و کوشش کامل و با اخلاص و نیت پاک، این خدمت مقدس را به نحو شایسته به انجام رساند و در اعتلای معنوی، فرهنگی و مقام روحانی این پایگاه مقدس آسمانی، که به حق مرکز دینی و معنوی و ولایی مملکت است، جدیت تمام داشت. خدمات این عالم وارسته همیشه در خاطره‌ها باقی و جاودان خواهد ماند.
اینجانب این ضایعه ی مؤلمه را به خادمان محترم آستان مقدس و حضرات علمای اعلام و مردم شریف خراسان به ویژه به بیت مکرم ایشان تسلیت گفته، ترفیع درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان عزادار از خداوند منان مسئلت دارم.
  آیت الله ناصر مکارم‌شیرازی
رحلت آیت‌الله واعظ طبسى آن عالم پرتلاش صاحب آثار ماندگار موجب نهایت تأسف گردید. این عالم ربانى علاوه بر نقش بسیار مؤثرى که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامى داشت در آستان قدس رضوى تحول بى‌سابقه‌اى ایجاد کرد و چندین برابر آنچه بود بر آن آستان مقدس افزود تا زائران آن آستانه مقدسه در رفاه کامل باشند. مدارس علمیه متعدد، کتابخانه پرشکوه و حسینیه‌هاى باشکوه تأسیس کرد، افزون بر اینها با استفاده از عمر پربرکتش نهاد فرهنگى گسترده و فعالى براى آستان قدس رضوى فراهم ساخت تا زائران این بقعه مقدسه دست خالى برنگردند و با آگاهى بیشتر از اصول و فروع اسلام به دیار خود بازگردند.
به یقین مى‌توان گفت که آستان قدس از روز اول تا زمان او تولیتى همانند او نداشته است.
اینجانب به تمام حوزه‌هاى علمیه مخصوصاً حوزه علمیه خراسان و همه خادمان بارگاه ملکوتى رضوى و بیت معظم آن مرحوم صمیمانه تسلیت مى‌گویم و از خدا مى‌خواهم روح مقدس او را با ارواح آل محمد (علیهم السلام) مخصوصاً مخدوم شریفش حضرت ثامن الائمه على بن موسى الرضا(علیه آلاف التحیة والثناء) محشور گرداند و به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.


نوشته شده در   يکشنبه 16 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode