ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 اسفند 1394     |     کد : 100066

وزير دفاع روسيه پيام پوتين را تسليم روحاني كرد

رايزني ايران و روسيه درباره سوريه...

رايزني ايران و روسيه درباره سوريه
وزير دفاع روسيه پيام پوتين را تسليم روحاني كرد


حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري كشورمان "سرگئي شويکو " وزير دفاع جمهوري روسيه را به حضور پذيرفت.

دکتر روحاني در اين ديدار که عصرديروز انجام شد، پس از دريافت گزارش آخرين تحولات درباره ثبات منطقه‌اي و روند مذاکرات مرتبط با آتش بس در سوريه از سوي وزير دفاع روسيه، تاکيد کرد که بحران سوريه فقط از طريق مذاكره سياسي واحترام به حقوق ملت ومردم آن كشور كه تصميم گير اصلي و نهايي درباره آينده سوريه هستند قابل حل است.

رئيس جمهوري در اين ديدار همچنين آخرين نقطه نظرات جمهوري اسلامي ايران را درباره تحولات و پايان منازعات در سوريه تشريح کرد. "شويکو " وزير دفاع روسيه هم در اين ديدار ضمن ابلاغ پيام ويژه "ولاديمير پوتين" رئيس جمهوري کشورش به دکتر روحاني، گزارشي از آخرين تحولات در روند مذاکرات مرتبط با سوريه به رئيس جمهوري ارائه داد.

ديدار وزراي دفاع ايران و روسيه

ارتشبد «سرگئي شويگو» وزير دفاع روسيه که براي تسليم پيام ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه به رئيس جمهوري‌اسلامي ايران به تهران سفر کرده است در محل وزارت دفاع کشورمان با سردار سرتيپ حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران ديدار و پيرامون مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع،در اين ديدار طرفين آخرين روند اجرايي توافقات دفاعي ميان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و پيرامون کنفرانس امنيتي مسکو که قرار است بهار آينده در اين کشور برگزار شود تبادل نظر شد.

روابط اقتصادي وتجاري ايران وعمان بايدهمسطح مناسبات سياسي،شود

رئيس جمهوري، روابط ايران و عمان را دوستانه، صميمي‌و راهبردي خواند و تاکيد کرد‌: «بايد سطح همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري دو کشور نيز همپا با سطح روابط سياسي، توسعه و تعميق يابد». حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني روز يکشنبه در ديدار «يوسف بن علوي» وزير امور خارجه عمان گفت: روابط ايران و عمان که بر پايه دوستي، برادري و اعتماد متقابل بنا شده است، روابط نمونه و مثال زدني در منطقه است و تهران از توسعه و تعميق همکاري‌هاي اقتصادي با مسقط استقبال مي‌کند. وي با اشاره به سياست‌هاي عمان در مسير تقويت ثبات و صلح منطقه و تقدير از مواضع و همکاري اين کشور همسايه در روند پرونده هسته اي اظهارداشت: ضروري است دو کشور از فرصت‌هاي فراهم شده در فضاي پسابرجام، بيش از پيش براي تقويت همکاري‌هاي مشترک به ويژه در حوزه‌هاي اقتصادي استفاده کنند.

دکتر روحاني، همکاري در حوزه انرژي را يکي از زمينه‌هاي فراوان و بالقوه براي همکاري دو کشور دانست و گفت: بايد با شناسايي امکانات و ظرفيت‌هاي دو کشور، آنها را در مسير توسعه همکاري‌هاي مشترک و رفاه دو ملت ايران و عمان به کار گرفت.

رئيس جمهوري با اشاره به فرصت‌هاي سرمايه گذاري در بنادر و سواحل درياي عمان، افزود: بخش‌هاي خصوصي دو کشور مي‌توانند در حوزه‌هاي بنادر، هواپيمايي، راه آهن و بانکي، همکاري‌هاي خود را گسترش دهند. دکتر روحاني از آمادگي ايران در ايجاد تسهيلات براي سرمايه گذاران و بازرگانان عماني خبر داد و اظهارداشت: تسهيل تردد بازرگان ايراني و ايجاد بسترهاي لازم براي فعاليت و همکاري بخش خصوص دو کشور هم در اين عرصه ضروري است. رئيس جمهوري ابراز اميدواري کرد سفر هيات عاليرتبه عماني به تهران، آغازگر حرکتي جديد در توسعه همکاري‌هاي تهران – مسقط باشد.

وزير خارجه عمان هم در اين ديدار با تاکيد بر اين که مسقط مصمم است در همه عرصه‌ها سطح همکاري‌هاي خود با تهران را گسترش دهدو تعميق بخشد، گفت: امکانات و توانمندي‌هاي اقتصادي ايران و عمان مي‌تواند در مسير بهبود بيش از پيش روابط دو کشور قرار گيرد. «يوسف بن علوي» با تشريح برنامه‌ها و طرح‌هاي راهبردي اقتصادي کشورش، تاکيد کرد: عمان با اعطاي تسهيلاتي ويژه به بازرگانان ايراني، از حضور فعال و گسترده آنان استقبال مي‌کند.

وي همکاري دو کشور در حوزه انرژي را بسيار با اهميت برشمرد و افزود: اقتصادهاي دو کشور مکمل يکديگرند و همين موضوع زمينه گسترش همکاري‌هاي مشترک را در چارچوب منافع دو ملت فراهم کرده است.


نوشته شده در   دوشنبه 3 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode