ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 اسفند 1394     |     کد : 100034

رئيس جمهوري: مردم كساني را انتخاب كنند كه دغدغه رونق و اشتغال دارند

همه کشورهاي منطقه چشم به انتخابات 7 اسفند ايران دوخته اند و ملت ما نخواهد گذاشت کلام رهبري روي زمين بماند.

در گردهمايي کارگران و آينده اقتصاد ايران
رئيس جمهوري: مردم كساني را انتخاب كنند كه دغدغه رونق و اشتغال دارند


همه کشورهاي منطقه چشم به انتخابات 7 اسفند ايران دوخته اند و ملت ما نخواهد گذاشت کلام رهبري روي زمين بماند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري در گردهمايي کارگران و آينده اقتصاد ايران افزود: صف هاي طولاني تر و مشارکت گسترده تر پاي صندوق هاي آرا راه را براي رونق اقتصادي، جذب سرمايه و فعاليت و اشتغال جوانان ما فراهم خواهد کرد.

وي اظهار داشت: اميدوارم وزارت کشور و شوراي نگهبان زمان لازم را براي راي مردم تا هر زماني که طول بکشد، در نظر بگيرد؛ بدانيد که همه چشم ها به ايران دوخته شده است.

رئيس جمهوري ادامه داد: امروز در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري هستيم. از همه ملت ايران، کارگران، بانوان، مردان، جوانان و از روستايي و شهري مي خواهيم هفتم اسفند پاي صندوق آرا باشيم و کساني را انتخاب کنيم که دغدغه آنها رونق اقتصادي و اشتغال جوانان است.

وي افزود: بايد کساني را انتخاب کنيم که در فکر صادرات و رشد صادرات غيرنفتي هستند. بايد کساني را انتخاب کنيم که به فکر رشد اقتصادي اين کشور و داراي قدرت مبارزه با رکود باشند. به تعبير رهبر معظم انقلاب آنهايي را که دلبسته انقلاب و دلباخته ملت بوده و از توطئه‌هاي دشمن آگاه هستند، انتخاب کنيم.

رئيس دولت يازدهم ادامه داد: ملت ما در کنار رهبر معظم انقلاب، دولت و مسئولان در سال همدلي، همزباني، همفکري، همکاري و در سال هم رأيي کنار صندوق آرا مي رود.

رئيس جمهوري اضافه کرد: به هر ميزان اتحاد بيشتر باشد، شرايط بهتري را براي پيشرفت کشور داريم. ما مي‌خواهيم نمايندگاني را انتخاب کنيم که به تعبير رهبري ريل گذار براي حرکت دولت و نظام به سمت پيشرفت و تعالي باشند.

وي تصريح کرد: مي خواهيم نمايندگاني را انتخاب کنيم که دغدغه آنها منافع و مصالح ملي است. مي خواهيم براي مجلس خبرگان نمايندگاني را انتخاب کنيم که بتوانند در شرايط روز مبادا، بهترين فرد را براي رهبري اين کشور و نظام برگزيند. رهبري که داراي آن همه مسئوليت سنگين براي ملت ايران و امت اسلامي است.

روحاني ادامه داد: مردم عزيز ايران بايد قدر اين کشور، نعمت هاي مادي و معنوي، امنيت اين سرزمين، رهبري و انسجام آن را بدانند و در شرايطي که به وجود آمده همه تلاش خود را با اميد به آينده به کار گيريم و کشور را در مسير تعالي و پيشرفت قرار دهيم.

وي تاکيد کرد: همه آنچه که امروز به دست آمده، با مشارکت و حضور مردم بوده است. اگر مذاکره کنندگان به عنوان نمايندگان ملت ايران توانستند در برابر قدرت هاي بزرگ اهداف ملي را تحقق بخشند، به خاطر پشتوانه ملت غيور و حمايت هاي رهبر معظم انقلاب بود.

رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند صاحب اين کشور ملت عزيز ايران است. شما صاحب اين سرزمين هستيد. دولت و نظام متعلق به شماست و جمهوري اسلامي، مجالس گذشته و دولت با رأي شما ايجاد شده و رهبري با رأي شما پرچم کشور اسلام را به دوش گرفته است.

وي تصريح کرد: کشور و انتخابات از آن ملت ايران است. ما نيازي به نصيحت هيچ غيرايراني نداريم. مردم ما آگاه و بيدارند و مصالح خودشان را به خوبي تشيخص مي دهند.

روحاني اظهار داشت: مردم ايران بهترين ها و اصلح را در انتخابات برمي گزينند؛ يا افرادي که مستقيم مي شناسند يا توسط شخصيت ها، احزاب، گروه ها و تشکل هايي که به آنها اعتماد دارند، پاي صندوق آرا مي روند.

وي گفت: از همه درخواست مي کنم روز هفتم اسفند روز نشاط باشد. مردم در تهران بايد 30 نماينده مجلس شوراي اسلامي و 16 نماينده براي خبرگان رهبري را در برگه هاي رأي بنويسند. اين نخستين بار است که اين دو انتخابات در يک روز انجام مي شود.

رئيس جمهوري گفت: با به فرجام رسيدن برجام در حدود 30 ماه تلاش و کوشش مذاکره کنندگان شجاع، عالم و توانمند ما در برابر قدرت هاي جهان، امروز راه براي فعاليت باز شده است.

وي تصريح کرد: آنچه که در برجام انجام شد، اين بود که زمينه براي فعاليت هموار و ديوارهاي نابجا برداشته شود، امروز نوبت شما کارگران و کارآفرينان است. امروز روزي است که بايد همه دست به دست هم دهيم و گام دوم و برجام دوم را آغاز کنيم.

رئيس قوه مجريه با بيان اين که کشور ما نياز به رونق اقتصادي، آرامش، وحدت و انسجام بيشتر دارد، افزود: همه بايد براي اشتغال جوانان فعال شويم. نه تنها کارگر ما امنيت براي کار خود داشته باشد بلکه نسبت به اشتغال فرزندان خود هم مطمئن باشد.

وي با طرح اين سوال که براي اين که در کشور رونق اقتصادي ايجاد شود، راه چيست؟ ادامه داد: براي اين که توليد افزايش يابد، مسير کدام است؟ اگر مي خواهيم به صادرات غيرنفتي متکي باشيم بايد چه کار کنيم؟ آيا راهي جز فعاليت، سرمايه گذاري، تکنولوژي و بهره وري وجود دارد؟

روحاني اضافه کرد: بايد فرصت و فضا ايجاد کنيم تا همه سرمايه هاي داخلي و خارجي مشغول فعاليت شوند. سرمايه و تکنولوژي بايد به اين کشور بيايد تا فضاي کار و فعاليت براي کارگر ايراني مهيا شود. ما امروز اين زمينه را فراهم کرده ايم.

وي با تاکيد بر اين که همه بايد واقعيت شرايط امروز را به خوبي درک کنند، گفت: تهديد به فرصت تبديل شده است. آنچه به ناروا از نام ايران مي ترسيدند و براي فاصله‌گرفتن از ايران و ايراني مسابقه گذاشته بودند، امروز براي نزديک تر شدن به ايران و ايرانيان مسابقه گذاشته اند.

رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: امروز بين کشورهاي مختلف براي ورود به ايران و سرمايه گذاري، استفاده از متخصصين ايراني و فعاليت و مشارکت با ايرانيان در زمينه توليد مسابقه به راه افتاده است.

وي ادامه داد: ديديم که نفت بشکه اي 147 دلار در سال هاي قبل، مشکل اشتغال و رفاه اين کشور را حل نکرد. امروز دولت به جاي نفت 147 دلار، کشور را با نفت بشکه اي 25 دلار اداره مي کند. اما در همين شرايط همه ملت در سال همدلي و همزباني با وحدت در کنار هم قرار گرفته اند.

روحاني تاکيد کرد: ما مي توانيم بدون اتکا به نفت و با اتکا به کار، فعاليت، رونق اقتصادي و صادرات کالاي غيرنفتي کشور را اداره کنيم. ما در شرايط سخت اقتصادي و قيمت پايين نفت شرايط لازم را براي سلامت مردم در اين کشور فراهم کرديم و نگذاشتيم بيماري که به بيمارستان مراجعه مي کند، خرج بيمارستان براي او کمرشکن باشد. همه مردم نيازمند اين کشور و 11 ميليون حاشيه نشين را تحت پوشش بيمه سلامت قرار داديم.

وي اضافه کرد: ما در بودجه هاي اين سه سال کاري کرديم که افزايش حقوق سالانه کارگران و کارمندان براي نخستين بار از مقدار تورم بيشتر باشد و حقوق کارگران بازنشسته حدود 65 درصد افزايش يابد.

رئيس دولت تدبير و اميد خاطرنشان کرد: اين دولت همه توان و تلاش خود را هم براي شاغلان مرد و زن، کارگر و هم براي بازنشستگان و رفاه بيشتر آنها به کار خواهد گرفت. در سخنراني قبل در جمع کارگران به وزير کار گفتم بايد تلاش کنيد حقوق بانوان کارگر ما تضييع نشود و در شرايط مساوي کار، بين زنان و مردان تبعيض وجود نداشته باشد.

وي تاکيد کرد: ما در شرايطي قرار داريم که بايد با کار و تلاش، جذب سرمايه و تکنولوژي، گشودن دروازه‌هاي صادرات کالاهاي ايراني و اقتصاد، رونق، رشد، توسعه و پيشرفت را شاهد باشيم.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از آغاز اين دولت قرار ما اين بود که همه توان و تلاش خود را به کار گيريم تا تحريم هاي ظالمانه از سر مردم برداشته شده و حقوق مسلم اين ملت در عرصه جهاني به رسميت شناخته شود.

وي افزود: قرار ما اين بود دولت تلاش کند ايران‌هراسي تبديل به ايران ستايي شده و چهره واقعي مردم ايران براي جهانيان روشن شود تا دروازه صادرات کالاهاي ايراني به روي جهانيان باز شود.

روحاني گفت: قرار ما اين بود تا امکانات مورد نياز و مواد اوليه بدون پيچ و خم هاي نابه جاي تحريم وارد کشور شود تا جنسي ارزان تر و قابل رقابت با توليدات جهان در اين کشور توليد شود.

وي ادامه داد: ما گفته بوديم تلاش مي کنيم تا اشتغال براي جوانان مهيا و امنيت شغلي براي کارگران تضمين شود. اين وعده دولت به شما بود؛ دولتي که با راي، اراده و حضور شما پاي صندوق آرا در سال 92 مشروعيت يافت و کار خود را آغاز کرد.

رئيس جمهوري اضافه کرد: بنا و وعده ما اين بود که مشکلات بزرگ از پيش پاي مردم برداشته شود و ما مي خواستيم کالاي ايراني بدون مشکلات موجود تحريم به بازارهاي جهاني صادر شود. وي ادامه داد: بناي ما اين بود کشتي هايي که ناچار بودند در اسکله کشورهاي همسايه پهلو بگيرند و با هزينه بيشتر آن کالا وارد ايران شود، بتوانند در بنادر ايران پهلو بگيرند. بناي ما اين بود تا بيمه گران بين المللي کالاي صادراتي ايران را بيمه کنند تا خطر ريسک براي صادر‌کنندگان از بين برود.

روحاني تصريح کرد: بناي ما اين بود که بازار بانک ها به روي ايران گشوده شود تا براي خريد مواد اوليه ضروري يا صادرات به جاي بانک هاي معتبر، از خريد واسطه ها و صرافي ها هزينه گزاف به مردم تحميل نشود.


نوشته شده در   يکشنبه 2 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode