ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 مهر 1394     |     کد : 94165

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی: تربیت اسلامی در مدارس کشور باید جدی گرفته شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه به تربیت اسلامی در مدارس کشور تاکید کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه به تربیت اسلامی در مدارس کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عظیمی قبل از ظهر چهارشنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه صدرا (مدرسه علوم و معارف اسلامی) طی سخنانی ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: شروع سال تحصیلی اوج نشاط علمی، فرهنگی و معنوی در سطح موسسات آموزشی است و این موضوع اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: هر تحصیلی از نظر قرآن مهم نیست و فقط علمی مفید است که با نام خدا شروع شده و برای رضایت خدا باشد همانطور که شکافتن اتم اوج علم است ولی متأسفانه برخی از این علم برای ساخت بمب اتم استفاده کرده و این بمب را بر سر مردم بی‌گناه ریخته اند.

عظیمی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: امام خمینی(ره) فرمودند جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو همین جنگ است زیرا در آن زمان ابرقدرت‌ها دست به دست هم داده بودند تا ایران اسلامی را به کمک صدام حسین که ژاندارم خاورمیانه بود، نابود کنند که این ایادی استکبار به سرکردگی آمریکا فجایع بزرگی انجام دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی  ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس دفاع از دین خدا بوده که در این جنگ که جهاد الهی محسوب می شد مردم از دین دفاع کرده و در برابر همه استکبار جهانی ایستادگی نمودند.

وی افزود: اهمیت عید قربان به خاطر فرمان الهی است چون هر روز ذبح صورت می‌گیرد ولی ذبح حضرت ابراهیم اهمیت دارد چرا که به خاطر دستور پروردگار احدیت صورت گرفت و چون رنگ و بوی خدایی دارد با اهمیت است.

عظیمی با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: دشمنان می‌خواهند هم اکنون سبک زندگی اسلامی و دینی ما را تغییر دهند و سبک زندگی غربی و اروپایی را جایگزین کنند یعنی سبک زندگی که فقط برگرفته از هواهای نفسانی بوده و یاد خدا در آن جایی نداشته باشد.

مدرسه صدرا

هجمه‌‌های فرهنگی در فضا مجازی توسط عده ای خودباخته طراحی شده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به هجمه‌‌های فرهنگی در فضاهای مجازی گفت: این هجمه ها توسط عده‌ای بیگانه و از خود باخته طراحی شده  و مبارزه با این تهاجم فرهنگی هوشیاری و آگاهی و دینداری واقعی را طللب می کند.

وی افزود: امنیت، بزرگترین نعمت اکنون ایران اسلامی است که تنها مربوط به امنیت ظاهری نمی‌شود بلکه امنیت اخلاقی، امنیت نظامی، امنیت سیاسی، امنیت فرهنگی نیز مهم هستند.

عظیمی ادامه داد: اگر امنیت نباشد انسان نمی‌تواند در همه ابعاد به پیشرفت  برسد چرا که امنیت لازمه پیشرفت است و آرامش کنونی ما مرهون هشت سال دفاع مقدس است که بهترین جوانان را تقدیم انقلاب کردیم.

وی با اشاره ای به روز عرفه نیز گفت: دعای روز عرفه یکی از بزرگترین عبادات و از توفیقات الهی است همچنان که امام حسین(ع)در صحرای عرفات این دعا را ایستاده خواندند.

عظیمی همچنین در این مراسم از دانش آموزان تحصیل به موقع و تربیت اسلامی را خواستار شده و گفت: امیدواریم تمامی دانش آموزان این مرز و بوم در راستای دست یابی به علم و دانش از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

مدرسه صدرا

در پایان این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه صدرا توسط مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به صدا درآمد.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode