ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 ارديبهشت 1392     |     کد : 53693

گفتمان غرب درباره زن در سراشيبي انحطاط و سقوط است

در آستانه ماه مبارک رجب، صدها نفر از بانوان برجسته و فعال در بخشهاي دانشگاهي، حوزوي، مسائل خانواده و زنان، دستگاههاي اجرايي، فعاليتهاي قرآني، رسانه و سازمانهاي مردم نهاد، صبح ديروز به مدت دو ساعت و نيم با حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب ديدار کردند .

رهبر معظم انقلاب در ديدار با بانوان فرهيخته حوزه و دانشگاه:‌
گفتمان غرب درباره زن در سراشيبي انحطاط و سقوط است

در آستانه ماه مبارک رجب، صدها نفر از بانوان برجسته و فعال در بخشهاي دانشگاهي، حوزوي، مسائل خانواده و زنان، دستگاههاي اجرايي، فعاليتهاي قرآني، رسانه و سازمانهاي مردم نهاد، صبح ديروز به مدت دو ساعت و نيم با حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب ديدار کردند .

رهبرمعظم انقلاب در اين ديدار با تأکيد بر لزوم طرح گفتمان اسلامي در مورد زن به صورت تهاجمي و طلبکارانه در عرصه بين المللي، «تقويت نهاد خانواده» و «احترام و تکريم زن در محيط خانه» را دو نياز مهم و فوري جامعه دانستند و خاطرنشان کردند: زنان فعال و کارآمد در جبهه انقلاب اسلامي بايد حضور خود را در صحنه دفاع از انقلاب نمايان تر و پررنگ تر کنند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به عقب ماندگي هايي که درخصوص انتقال مباني فکري اسلام درباره زن به عرصه بين المللي وجود دارد افزودند: کارهاي خوبي به برکت نظام جمهوري اسلامي و نام امام خميني (ره)، درخصوص مقوله زن انجام گرفته است اما نيازمند کار بيشتر و تشکيل جبهه اي تهاجمي و مصون از تعرض ديگران هستيم.

ايشان با تأکيد بر اين که به هيچ وجه نبايد در زمينه نهضت بيداري در عرصه زنان تعلل و توقفي وجود داشته باشد، خاطرنشان کردند: چرا بايد با وجود گفتمان کامل و قانع کننده اسلام در مورد زن، در مقابل گفتمان غرب در موضع انفعال قرار گرفت؟

رهبرمعظم انقلاب گفتمان غرب درخصوص زن را، کاملاً حسابشده و سياسي خواندند و افزودند: اگرچه اين گفتمان اکنون به ظاهر در نقطه اوج خود قرار دارد اما مسير گفتمان غرب درخصوص زن، به سمت سراشيبي سقوط، انحطاط و سرافکندگي است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، «مرد واره» کردن زن و التذاذ جنسي مرد از زن را دو بخش اصلي گفتمان غرب درخصوص زن برشمردند و گفتند: غربي ها به دنبال آن هستند که مشاغلي را که با وضعيت جسمي و فکري مردان سازگار است، به زنها تعميم و آن را به عنوان يک امتياز و افتخار جلوه دهند.

ايشان با تأکيد بر اين که حضور زنان در مشاغل و مناصب اجرايي اشکالي ندارد، خاطرنشان کردند: آن بخشي که مورد اشکال و در واقع امتداد همان گفتمان غربي است، افتخار کردن به تعداد بالاي زنان شاغل در مناصب اجرايي است.

رهبرمعظم انقلاب در تبيين اين موضوع افزودند: اين که ما به حضور بالاي زنان در مناصب اجرايي افتخار کنيم، ديدگاهي غلط و در واقع انفعال در برابر گفتمان غربي است.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: آنچه که بايد مايه افتخار باشد، تعداد بالاي زنان روشنفکر، فعال فرهنگي و سياسي و مجاهد است .

ايشان با اشاره به نگاه يکسان اسلام به زن و مرد از لحاظ انساني افزودند: از ديدگاه اسلام هريک از زن و مرد به لحاظ خلقت، ويژگي هاي خاصي دارند اما از لحاظ حقوق انساني و اجتماعي و ارزش هاي معنوي و سير تکامل معنوي، هيچ تفاوتي ندارند.

رهبرمعظم انقلاب تأکيد کردند: نگاه صحيح به زن، نگاهي است که او را در چارچوب جنس خود و

ارزش هاي تعالي دهنده آن بشناسد.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، نگاه لذت جويانه به زن را يکي از بلاهاي بزرگ خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون برخي انديشمندان غربي نيز در مورد اين موضوع احساس خطر مي کنند زيرا قضايايي همچون همجنس گرايي نتيجه اين نوع نگاه است که قطعاً يکي از عوامل سقوط تمدن غرب نيز خواهد بود.

ايشان با تأکيد بر لزوم هوشياري در جامعه در قبال جاذبه هاي جنسي براي مردان و زنان، افزودند: البته در کشور ما به دليل موضوع حجاب، مصونيتي وجود دارد اما بايد در مورد حجاب و موضوع حدود معاشرت مرد و زن اهتمام جدي شود.

رهبرمعظم انقلاب تأکيد کردند: به هيچ وجه نبايد در مقابل گفتمان غرب درخصوص زن منفعل شد بلکه بايد گفتمان اسلام در مورد زن را به صورت تهاجمي و طلبکارانه مطرح کرد .

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي افزودند: از تهديدهاي غربي ها هم به هيچ وجه نبايد ترسيد.

ايشان کرامت زن، عزت زن و ظرافت فطري و کارکرد زن را از خصوصيات گفتمان زن در اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: خداوند متعال جنس زن را به گونه اي خلق کرده است که برخي امور عاطفي، تربيتي و حتي مديريتي در خانه، فقط با ظرافت روحيه زنان، قابل انجام است.

رهبرمعظم انقلاب در ادامه، «تقويت نهاد خانواده» و «تکريم و احترام زنان در خانه» را دو مساله مهم و فوري در جامعه دانستند و تأکيد کردند: بايد در قوانين، خلقيات و سنت ها، شرايط به گونه اي فراهم شود که زنان در سطوح مختلف معاشرتي، جنسي، فکري و خانوادگي دچار ستم زد گي نباشند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در همين خصوص افزودند: بايد همواره همه اعضاي خانواده، با زنان با ديده تکريم و احترام رفتار کنند و بايد فضاي خانواده به گونه اي باشد که فرزندان دست مادران خود را ببوسند.

ايشان خاطرنشان کردند: اگر فرهنگ نگاه احترام آميز به زنان نهادينه شود، بسياري از مشکلات جامعه حل و از زنان رفع مظلوميت خواهد شد .

ايشان موضوعات ازدواج، پوشش، معاشرت، حمايت مالي و حقوقي از زنان و اشتغال زنان و حدود آن را از ديگر مقولاتي دانستند که بايد مورد اهتمام قرار گيرند.

رهبرمعظم انقلاب با اشاره به فعاليت هاي گسترده و متنوع درخصوص مسائل بانوان در کشور يک پيشنهاد را مطرح کردند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي افزودند: بايد تلاش شود تا اين فعاليت ها، يک سيستم منسجم و هندسه عمومي صحيحي پيدا کند و يک مرکز عالي و ثابت با کادرهاي قوي و چشم انداز بلند مدت، براي اين منظور بوجود آيد.

ايشان گفتند: در ذيل اين مرکز عالي مي تواند نهادها و بنيادهاي مختلف تشکيل شوند و يک بانک اطلاعاتي قوي نيز از کارهاي انجام گرفته بوجود آيد.

رهبرمعظم انقلاب يک نکته را به همه زنان فعال در جبهه دفاع از انقلاب اسلامي متذکر شدند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به حضور پررنگ و جدي زنان در شکل گيري انقلاب و مراحل مختلف بعد از آن افزودند: زنان فعال، کارآمد، عالِم، نويسنده و انديشمند در جبهه دفاع از انقلاب اسلامي بايد حضور جدي تر و نمايان تري در صحنه داشته باشند .

رهبرمعظم انقلاب همچنين به نقش صدا و سيما در ارائه يک الگوي صحيح از زن مؤمن، فعال، مجاهد و با حجاب اشاره و خاطرنشان کردند: صدا و سيما بايد در اين زمينه يک نقش صددرصدي ايفا کند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي افزودند: صدا و سيما بايد کاملاً در خدمت تفکر اسلامي از زن و ارائه خصوصيات يک زن اسلامي قرار گيرد.

ايشان در پايان تأکيد کردند: ما در زمينه مسائل زنان در جمهوري اسلامي ايران پيشرفت داشتيم ولي اين پيشرفت ها متناسب با نيازها و توقعات مورد نظر اسلام نيست و بايد تلاش بيش از پيشي انجام گيرد.

همچنين در ابتداي اين ديدار، خانم ها خزعلي رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان، صفاتي مسئول مؤسسه عالي اجتهاد، خديوي رئيس دفتر امور زنان استانداري خراسان رضوي، آيت اللهي استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه، رهبر رئيس فراکسيون زنان و خانواده مجلس، ناظم بکايي استاد يار گروه زيست شناسي دانشگاه الزهرا، روح افزا استاد دانشگاه و مجتهد زاده رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، به بيان ديدگاه هاي خود درخصوص مسائل مربوط به زنان و خانواده در ابعاد داخلي و بين المللي پرداختند .

مهمترين محورهايي که در اين ديدار به آن ها اشاره شد عبارتند از:

- ضرورت اهتمام به جايگاه نهاد خانواده و تقويت اين نهاد براساس آموزه هاي ديني و قرآني

- توجه جدي دستگاه هاي مسئول و رسانه ها به سياست هاي تشويقي براي افزايش جمعيت

- بازنگري در نوشته هاي علوم انساني و مرتبط با مطالعات زنان

- تشکيل شوراي عالي فقه زنان و کارگروه هاي تخصصي آن

- طراحي الگوي تحقيقاتي خانواده پايدار و وظايف دستگاه هاي مرتبط با آن

- ضرورت اهتمام به ابعاد مختلف مسائل تربيتي کودکان در چارچوب روش هاي تربيتي اسلام به دور از چارچوب هاي غيرديني کنوانسيون حقوق کودک

- نبود متولي خاص در کشور، براي حقوق کودکان

- لزوم تدوين مجموعه فقه اطفال و ايجاد رشته مطالعات کودکان در دانشگاه ها

- اهميت توجه ويژه به موضوع عفاف و حجاب در ابعاد مختلف و به دور از نگاه هاي سياسي

- پيشنهاد عضويت زنان در مجمع تشخيص مصلحت نظام

- لزوم گسترش دانشگاه هاي ويژه بانوان

- تبيين علمي و حقوقي احکام مربوط به زنان در بخش ارث و حضانت در مجامع بين المللي

- و استفاده از ديدگاه ها و توان اجرايي

مشاورت هاي امور زنان دستگاه هاي مختلف.


نوشته شده در   يکشنبه 22 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode