ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 آبان 1390     |     کد : 27759

از فعاليت‌هاي قرآني بانوان در سطح كشور حمايت شود

رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس گفت: با شناسايي بانوان قرآن‌پژوه و نشر آثار اين عزيزان و برنامه‌ريزي بر روي توان اين بانوان مي‌توان از فعاليت‌هاي قرآني بانوان در سطح كشور حمايت كرد، يعني هم آثار مكتوبشان در اختيار ديگران قرار دهيم تا جهان اسلام استفاده كنند و هم اين پژوهش‌ها را به طرف نيازها جامعه به ويژه با توجه به بيداري اسلامي هدايت كنيم.

رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس گفت: با شناسايي بانوان قرآن‌پژوه و نشر آثار اين عزيزان و برنامه‌ريزي بر روي توان اين بانوان مي‌توان از فعاليت‌هاي قرآني بانوان در سطح كشور حمايت كرد، يعني هم آثار مكتوبشان در اختيار ديگران قرار دهيم تا جهان اسلام استفاده كنند و هم اين پژوهش‌ها را به طرف نيازها جامعه به ويژه با توجه به بيداري اسلامي هدايت كنيم.
لاله افتخاري اظهار كرد: همايش بانوان قرآن‌پژوه جامعه اسلامي را نسبت به ظرفيت‌هاي موجود در بين بانوان آگاه مي‌سازد و نيز كمك مي‌كند به يك هم‌گرايي حول محور قرآن كريم كه مهمترين محور وحدت است، دست يابيم.
لاله افتخاري، رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي، به(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و رهمنودهاي مقام معظم رهبري، بانوان كه قشر عظيم قرآني جامعه بسيار ارزشمند و داراي سابقه‌هاي طولاني هستند، مورد توجه قرار گرفتند.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر بانوان حدود 80 درصد برنامه‌هاي قرآني و كلاس‌هاي قرآني را در كشور در اختيار دارند و خوشبختانه در اين مسير به موفقيت بسيار خوبي هم دست يافته‌اند و اين مهم كمتر به صورت مجزا مورد ارزيابي قرار گرفته است.
رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: متأسفانه رقابت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در جامعه‌ بانوان قرآني ما كمتر سنجيده مي‌شود و همايش بانوان قرآن‌پژوه يكي از قدم‌هاي ارزشمندي است كه در چند سالي اخير در اين مسير برداشته شده است.
افتخاري تصريح كرد: بنده از اولين تجليل شوند‌گان در دوره اول همايش بانوان قرآن‌پژوه پيش از نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي بوده‌ام و در سال‌هاي بعد در خدمت برگزاركنندگان اين همايش هستيم.
وي گفت: در سال‌هاي اخير كه ظرفيت عظيمي از پژوهش‌هاي قرآني بانوان، پايان‌نامه‌ها، هنرهاي قرآني، طرح‌هاي قرآني و خود بانوان قرآني كه به نحوي در حفظ، قرائت، داوري و پژوهش، تفسير و مباحث قرآني فعاليت كرده‌اند، شناسايي شده‌‌اند و در حقيقت به صورت گنجينه‌اي شرح حال آنها و بانك اطلاعات فراهم شده است. رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: امسال نيز شاهد حضور بانوان فرهيخته‌اي از تمام جهان اسلام در اين همايش خواهيم بود و قابليت‌هاي بانوان در زمينه قرآني بار ديگر به نمايش گذاشته خواهد شد.
افتخاري تصريح كرد: با شناسايي بانوان قرآن‌پژوه و نشر آثار اين عزيزان و برنامه‌ريزي بر روي توان اين بانوان مي‌توان از فعاليت‌هاي قرآني بانوان در سطح كشور حمايت كرد، يعني هم آثار مكتوبشان در اختيار ديگران قرار دهيم تا جهان اسلام استفاده كنند و هم اين پژوهش‌ها را به طرف نيازها جامعه به ويژه با توجه به بيداري اسلامي هدايت كنيم. وي اظهار كرد: بايد بانوان پژوهشگر، نخبه و هنرمند در عرصه قرآني مورد تشويق قرار گيرند تا زمينه بهره‌گيري ديگران از اين فعاليت فراهم شود و اين عزيزان به فعاليت‌هاي ارزشمند خود دلگرم‌تر شوند.
رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: برگزاري همايش بانوان قرآن‌پژوه اين باور را بين مسئولان ايجاد كرده كه بانوان قادرند در خدمت قرآن كريم باشند و جامعه مي‌تواند از خدمات اين عزيزان در زمينه قرآني بهره‌مند شوند.
افتخاري در پايان افزود: همايش بانوان قرآن‌پژوه مسئولان را نسبت به ظرفيت‌هاي بانوان در عرصه متمركز مي‌كند و هم جامعه اسلامي را نسبت به ظرفيت‌هاي موجود در بين بانوان آگاه مي‌سازد و هم كمك مي‌كند به يك هم‌گرايي حول محور قرآن كريم كه مهمترين محور وحدت است، دست يابيم.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode