ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 بهمن 1394     |     کد : 99701

انقلاب اسلامي، انقلاب بازگشت به اخلاق و مدنيت است

مردم ایران اسلامی‌صبح پنجشنبه و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن اتحاد و ایستادگی خود را در سی‌و هفتمین فجر انقلاب اسلامی‌جشن گرفتند.


رئيس جمهوري در مراسم راهپيمايي 22بهمن:
انقلاب اسلامي، انقلاب بازگشت به اخلاق و مدنيت است


مردم ایران اسلامی‌صبح پنجشنبه و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن اتحاد و ایستادگی خود را در سی‌و هفتمین فجر انقلاب اسلامی‌جشن گرفتند.

گزارش رسیده از شهرهای ایران حاکی‌ست که علی‌رغم سردی هوا مردم از دقایق آغازین صبح با حضور در خیابان‌ها برای سی‌و هفتمین سال متوالی، ایستادگی خود بر اصول و ارزش‌های انقلابی را به رخ جهانیان کشیدند.

رئیس‌ جمهوری در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، که درمیدان آزادی انجام شد،با تأکید بر این که دوران 37 ساله تثبیت انقلاب اسلامی‌به پایان و دوره پیشرفت توأم با عظمت ملی فرا رسیده است، گفت: ایران آباد و سرافراز را در چارچوب اقتصاد مقاومتی خواهیم ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری‌،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، هر‌گونه تفرقه و اختلاف را خلاف مصالح و منافع ملی دانست و تصریح کرد: امروز روز تقابل جناح‌ها و احزاب با یکدیگر نیست، بلکه امروز روز اتحاد است و همه باید دست به دست هم ایران اسلامی‌را بسازیم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به توافق‌های گسترده ایران با روسیه، چین و اتحادیه اروپا برای همکاری‌های مشترک دراز‌مدت، گفت: دنیا امروز فهمیده دوران تحریم و تحقیر ملت ایران پایان یافته است و باید با ملت ایران فقط با زبان تعظیم و تکریم سخن گفت.

روحانی هدف دولت یازدهم را ساختن ایران آباد و پیشرفته دانست و با تشریح برنامه‌های گسترده برای تحقق این هدف و بهبود رفاه مردم، اظهار داشت: مردم بزرگ ایران در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نشده‌اند و نخواهند شد و امروزهمه قدرت‌ها دریافته‌اند باید در برابر عظمت ملت ایران سر فرود آورند.

رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: دولت با همه توان در کنار مردم برای بهبود وضع اقتصادی کشور و ایجاد شرایط بهتر می‌ایستد و سال آینده، سال شکوفایی و پیشرفت ایران خواهد بود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی‌، به شکست تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: امروز روزی است که همه آنهایی که به دلیل کینه‌،بدفهمی‌حرکت انقلابی مردم یا از روی بدخواهی به دنبال اعمال فشار بر مردم ایران بودند، در برابر عظمت مردم ما سرفرود آورده‌اند و از اقدامات گذشته خود مأیوس هستند‌.

روحانی اظهارداشت: امروز با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای، جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه فقط در میدان جنگ و دفاع می‌تواند در برابر قدرت‌های جهان بایستد و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی کند، بلکه در عرصه دیپلماسی، منطق و استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارد و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استدلال حقوقی و سیاسی، با انسجام و وحدت ملی و در سایه هدایت‌های رهبری، همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت و شورای حکام علیه ملت ایران را به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند این تبلیغات ضد ایرانی که کشور ما در پی تهدید کشورهای منطقه است یا این که به دنبال تسلیحات هسته ای است‌، دروغ و بی‌پایه و اساس است‌.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که مردم ایران، مردمی‌صلح خواه هستند که برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند، گفت: ما با کمک مردم و با رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم توطئه‌ها را به شکست بکشانیم و دنیا را متوجه کنیم که مردم ایران مردمی‌منطقی و طالب یک زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر کشورهای دوست منطقه هستند.

هدف دولت ساختن ایران آباد و پیشرفته

روحانی هدف دولت یازدهم را ساختن ایران آباد و پیشرفته دانست و تاکید کرد: امروز قادریم بهترین صنایع را با برنامه‌ریزی درست در جهان عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم. مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند بلکه مستحق بهترین ناوگان هوایی‌، ریلی و زمینی هستند و با کمک و حضور مردم، ایرانی آباد و سرافراز بهتر از گذشته خواهیم ساخت.

رئیس شورای اقتصاد با بیان این که با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایران را خواهیم ساخت، افزود: امروز با جمعیت 80 میلیونی، مردمی‌تحصیلکرده و جوانانی غیور و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های بسیار قوی در کشور، توان آن را داریم که از دید اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم. امروز شرایط بین‌المللی هم برای مشارکت با مردم ایران، برای کار و فعالیت مشترک کاملا آماده است و این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: نیاز به برنامه جامع اقدام ملی (برجام 2) داریم و همه باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم. توان ملت ایران، تحصیلات جوانان ما، امکانات مادی و طبیعی کشور همه و همه می‌تواند ما را به خوبی به قله پیشرفت و سرافرازی در زندگی مادی و معنوی برساند.

روحانی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی‌در برنامه ششم توسعه مبنی بر رشد 8 درصدی اقتصاد کشور، گفت: برای رسیدن به این هدف باید همه سرمایه داخلی فعال شودو در کنار آن سالانه30 تا 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کنیم.

رئیس شورای اقتصاد افزود: در دو سال گذشته در زمینه انرژی توانستیم میزان تولید گاز شیرین را برای مصرف خانه‌های مردم و صنایع 190 میلیون متر مکعب در روز افزایش دهیم و 7 فاز پارس جنوبی را وارد مدار تولید کنیم و در میادین مشترک نفتی که کلاً 69 هزار بشکه نفت تولید می‌شد، میزان تولید را به 110 هزار بشکه در روز برسانیم و تا پایان امسال به230 هزار بشکه و تا پایان دولت به 350 هزار بشکه خواهیم رساند.

رئیس جمهوری اظهارداشت: در بخش پتروشیمی‌درآمد کشور در گذشته و با قیمت‌های سال 1390 سالانه 16 میلیارد دلار بود که این رقم اکنون با قیمت‌های فعلی به 18 میلیارد دلار رسیده و در سال آینده و تا پایان دولت به 24 میلیارد دلار خواهد رسید و این بدان معناست که کشور ما توان و قدرت پیشرفت را حتی در شرایط سخت داشته است.

روحانی به تبدیل ایران به رتبه نخست در منطقه در عرصه تولید برق اشاره کرد و اظهارداشت: در این مدت، 5000 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده و از 69 هزار مگاوات به 74 هزار مگاوات رسیده است. 400 سد تکمیل شده و یک میلیون و 900 هزار متر مکعب بر ذخایر آب‌های پشت سدهای کشور افزوده شده است.

روحانی تجهیز زمین‌های کشاورزی به شیوه‌های آبیاری مدرن و نوین را مورد اشاره قرار داد و افزود: 270 هزار هکتار از اراضی کشور در 2.5 سال گذشته به شیوه‌های آبیاری مدرن مجهز شده است که برابر با 20 درصد مقداری است که از اول انقلاب تاکنون انجام گرفته بود. در زمینه تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی تراز تجاری منهای 8.1 بود که باید برای تامین کسری‌ها از خارج مواد غذایی خریداری می‌کردیم و اکنون عدد منهای 8.1 در سال گذشته به منهای 5.4 رسیده که این به معنای حدود 3 میلیارد دلار صرفه‌جویی در زمینه واردات مواد غذایی و کاهش 30 درصدی حجم واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی است.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که این آمار به معنای آن است که ما در تمامی‌زمینه‌ها قدرت ایجاد وضع نوین و بهتر را در کشور داریم، گفت: در دو سال گذشته توانستیم 11 میلیون نفر را زیر پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و در سال آینده‌،بازنشستگانی که حقوقشان از 1.5 میلیون تومان کمتر است شاهد رفاه قابل توجهی خواهند بود و همچنین در سال آینده پاداش فرهنگیان را پرداخت خواهیم کرد. دولت با تمامی‌توان در کنار مردم می‌تواند معضلات را حل کند و سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت ایران است.

انتخابات هفتم اسفند

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و افزود: انقلاب ما، انقلاب میدان‌ دادن به زن و مرد به ویژه جوانان است. امام‌(ره) این راه را برای ما مشخص کرده و اساس انقلاب، آزادی و آرای مردم در چارچوب استیفای حقوق اساسی مردم و برقراری اخلاق اسلامی‌و قانونمداری بوده است‌.

روحانی با تاکید بر این که انقلاب، انقلاب همه مردم است و تعلق به هیچ جناح یا حزب خاصی ندارد، گفت: انقلاب ایران در ذیل ایران‌،اسلام‌، اخلاق و وحدت ملی تعریف می‌شود. میراث گرانبهای انقلاب تعلق به جناح خاصی ندارد و از آن ملت بزرگ ایران وتمامی‌آزادی‌خواهان جهان است‌.

رئیس جمهوری انقلاب اسلامی‌را انقلاب بازگشت به اخلاق و مدنیت دانست و تاکید کرد: ما باید در سی‌و‌‌‌هشتمین بهار انقلاب اسلامی‌دوباره آن را بازخوانی کنیم و ببینیم چگونه توانستیم در 38 سال گذشته در برابر همه مشکلات ایستادگی کنیم. ما ایستادگی کردیم چون به هویت ایرانی - اسلامی‌خود بازگشتیم‌.

روحانی با اشاره به این که انقلاب ما در سایه وحدت و یکپارچگی توانست از همه مشکلات عبور کند، گفت: اسلام پناه ایرانیان و همه آنهایی است که در این کشور زندگی می‌کنند و اگر کسی هم مسلمان نباشد احساس می‌کند که اسلام پناه اوست و امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و آرمان‌های آن به خوبی دفاع کنیم.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که میان انقلاب و اعتدال، انقلاب و اصول و انقلاب و اسلام فاصله‌ای وجود ندارد، اظهارداشت: اصولگرا‌، اصلاح‌طلب و اعتدالگرای واقعی‌، همه انقلابی هستند. باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم. ما اهل گفتگو، منطق، مذاکره و تفاهم هستیم و انقلابی در عصر ما یعنی اهل مشارکت انقلابی، مدارا، مقاومت و یعنی این که کالای کشورش در بازار جهانی توان رقابت داشته باشد و یعنی اهل امید، نشاط و سازندگی.

روحانی با اشاره به این که انقلابی امروز می‌خواهد ایران را بسازد و به ایران منزلت بیشتر دهد، افزود: انقلابی امروز می‌خواهد چهره رحمانی و انسانی اسلام را به جهانیان معرفی کند و می‌خواهد به دنیا بگوید آنهایی که در منطقه به دروغ دم از اسلام می‌زنند و به کشتار مردم می‌پردازند، نه مسلمانند و نه انقلابی.هر کس امروز خطری را از کشور دور کند و برای وحدت و پیشرفت کشور گامی‌بردارد و تلاش کند، او انقلابی است.

رئیس جمهوری اظهارداشت: ما امروز باید با یک حرکت مشترک ملی، برای وحدت و آشتی ملی و اقدام ملی، با اراده ملی و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم.

روحانی تاکید کرد: انتخابات پیش رو مصداقی از همان گفتگوی ملی است. انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند و امام راحل 47 روز بعد از 22 بهمن 57 ما را به پای صندوق‌های آرا دعوت کرد و به جمهوری اسلامی‌رأی دادیم. مقاومت و اقتدار ما در سایه مشارکت ماست و هیچ کس نباید با صندوق رأی قهر کند.

رئیس جمهوری با فرا خواندن همگان به حضور در پای صندوق‌های رای‌، گفت: همان گونه که رهبری معظم انقلاب دعوت کردند فرضاً اگر کسی به نظام و حکومت هم نقدی دارد نباید با صندوق آرا قهر کند‌، این صندوق حق‌الناس و همه ما باید به این صندوق احترام بگذاریم و سرمایه اجتماعی ما در پای این صندوق خواهد بود.

روحانی افزود: امروز اگر کسی بر فرض گله‌ای دارد و اگر شهروندی یا جریان سیاسی ناملایماتی را دیده است‌، باید فعالانه پای صندوق آرا برود و بی تردید رأی شما ملت، حرف آخر را خواهد زد.رأی شما ملت در هفتم اسفند رأی به امید‌، عقلانیت، قانون و دفاع از حقوق ملت است.

رئیس جمهوری گفت: رأی هفتم اسفند ملت، رأی به ساختن ایران عزیز بر پایه گفتگو و اعتماد است. رأی ما نه به آنهایی است که می‌خواهند به قانون پشت کنند، نه به آنهایی است که اهل منازعه و افراط هستند. رأی ما به امید و ایران آباد و آزاد است. ما ایران را خواهیم ساخت و عظمت ملی این کشور و ملت را به نقطه مطلوب با هماهنگی و وحدت خواهیم رساند.

روحانی در ابتدای این مراسم با اشاره به سلطه چندین ساله قدرت‌های خارجی به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم ایران در دوران ستمشاهی‌،اظهارداشت: مردم ایران در قالب سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی‌توانستند در 37 سال قبل، به سلطه خارجی پایان داده و نظام مستقلی را در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی و مورد احترام جهانیان بر پا کنند.

رئیس جمهوری به تاکید حضرت امام(ره) درباره"جمهوری اسلامی‌نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش" اشاره کرد و گفت: مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری امام متبلور دیدند و جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند‌، بزرگ و مردمی‌، بهت زده شدند و مشاهده کردند که چگونه کلام یک رهبر دینی و معنوی می‌تواند این همه در جهان معاصر در میان مردم نفوذ کند.

روحانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی‌گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما فقط یک انقلاب سیاسی نیست. مساله مهم در این انقلاب‌، اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است. امام با اخلاق اسلامی‌توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی‌گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و عدل جذب کند.

رئیس جمهوری، انقلاب اسلامی‌ایران را انقلاب اخلاقی، مسالمت‌آمیز و بدون بداخلاقی و خشونت دانست و اظهارداشت: دین اسلام پیام‌آور عدالت‌، اعتدال‌، مهربانی و برادری برای همه مردم است.

اهداف ملت‌،آرمان‌های 22 بهمن 57

رئیس‌جمهوری با قدردانی از حضور با عظمت و پرشکوه ملت غیور ایران در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ملت ایران پس از 37 سال آن چنان که در راهپیمایی تهران و سراسر استان‌ها می‌بینیم همانند نخستین روزهای انقلاب در صحنه هستند.

روحانی در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن اهداف امروز ایران را همان اهداف 22 بهمن 57 دانست و اظهار داشت: ما همه آرمان‌های خود را با همت مردم، اتحاد، وحدت و انسجام محقق خواهیم کرد. رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: امروز ایران اسلامی‌امن‌ترین کشور در منطقه است و تمامی‌جهانیان چشم به فعالیت ایران عزیز دوخته‌اند.

روحانی گفت: با حمایت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب می‌توانیم به تمامی‌اهدافمان دست پیدا کنیم.

قطعنامه راهپیمایان

در راهپیمایی با شکوه و دشمن شکن یوم الله 22 بهمن امسال قطعنامه ای قرائت شد.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: ملت مسلمان و فهیم ایران، با بیعت دوباره با آرمان‌های بلند امام (ره)، مبانی، خطوط اساسی و اصول انقلاب اسلامی‌برگرفته از رهنمودهای آن امام همام را قطب‌نمای حرکت مردم و مسئولان و ضامن تداوم عزت انقلاب اسلامی‌دانسته و بر ضرورت توجه به اندیشه و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی‌در تمامی‌ابعاد تأکید می‌کند.

این قطعنامه همچنین افزود:امت مؤمن و ولایت‌مدار ایران، پیشرفت و استقلال کشور را مرهون فضل الهی و رهبری حکیمانه و با صلابت ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی‌امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانسته و اطاعت همه‌جانبه از معظم‌له را عامل اصلی استحکام و اقتدار ملی، تحکیم آرمان‌های انقلاب اسلامی‌و هم‌افزایی و وحدت در جغرافیای ایران اسلامی‌می‌داند.

در این قطعنامه همچنین آمده است‌:ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی باشکوه، عقب‌نشینی طرف‌های مقابل در پرونده هسته‌ای و رفع بخشی از تحریم‌های ظالمانه تحت برنامه جامع اقدام مشترک را حاصل درایت رهبری و مقاومت و ایستادگی برابر جبهه زورگویان و همت بلند دانشمندان هسته‌ای کشور دانسته و با قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان، بر توجه جدی به منویات مقام معظم رهبری و اعمال نظارت و مراقبت‌های هوشمندانه در روند اجرای "برجام"، تأکید کرده و از دولت و شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر به‌ویژه آمریکا غفلت نکرده و در صورت هرگونه پیمان‌شکنی‌ و تهدید تعهدات، راهبرد مقابله به مثل را به‌طور جدی و قاطعانه در دستور کار قرار دهند.

این قطعنامه افزوده است: ما امت صبور و آزاده ایران، با توجه به توطئه‌های زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از تهدید، تحریم، تحریک و تفرقه تا جنگ نرم و سناریوهای مأیوس‌سازی مردم نسبت به آینده انقلاب، تلاش‌های قوای سه‌گانه در توجه به حل مشکلات اقتصادی و پرداختن به دغدغه‌های فرهنگی و حرکت به سمت نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی‌را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهیم با مهار گرانی، رفع معضل اشتغال و بیکاری و مشکلات فراروی معیشت مردم و همت و تدبیر برای ارتقای آسایش و زندگی توام با عزت قشرهای مختلف به‌ویژه قشر محروم و مستضعف دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد ایجاد فاصله میان ملت با نظام و انقلاب مأیوس و نا امید کنند.

ایران آماده تعامل با همه کشورها ست

رئیس جمهوری همچنین در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران اعلام کرد: ایران با موقعیت جغرافیایی راهبردی و امکانات و توانمندی‌های اقتصادی گسترده، آماده تعامل و همکاری با تمامی‌کشورهای جهان است.

روحانی گفت: تعامل و همکاری‌های اقتصادی با ایران به عنوان ارزان‌ترین مسیر ارتباطی شرق و غرب، به نفع اقتصاد و تجارت جهانی است. رئیس‌ جمهوری با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم ایران 37 سال قبل برای استقلال، آزادی و حاکمیت ملی خود، انقلاب عظیمی‌را با وجود مخالفت قدرت‌های جهانی به پیروزی رساندند و از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب پیوسته خواهان روابطی خوب با همسایگان و کشورهای جهان بوده و هستند. روحانی موفقیت مذاکرات هسته‌ای را نشان دهنده مؤثر بودن راه‌های تعامل در مقابل تحریم، فشار و تقابل دانست و اظهار داشت: دولت یازدهم از همان ابتدای فعالیت خود به جهانیان اعلام کرد در صورتی که تکریم به جای تحریم قرار گیرد، مسأله هسته‌ای از طریق مذاکره قابل حل و فصل خواهد بود‌.

رئیس‌ جمهوری، بزرگترین دستاورد برجام را شکست ایران هراسی در جهان دانست و گفت: مردم جهان در پی مذاکرات موفق هسته‌ای دریافتند که ایران هراسی واقعیت ندارد و مردم ایران مردمی‌صلح‌دوست و صلح‌خواه هستند‌.

وی به برخی تلاش‌ها و ادعاها در این باره که ایران به دنبال سلطه بر منطقه است اشاره کرد و اظهار داشت: برخلاف این ادعاها ایران به هیچ کشوری چشم طمع نداشته و در امور داخلی هیچ یک از آنها دخالت نکرده و نخواهد کرد و مبارزه جدی با تروریسم و بازگرداندن ثبات به منطقه حساس خاورمیانه برای ما بسیار حائز اهمیت است و هدف اصلی ما مقابله با تروریسم و پایان یافتن بی‌ثباتی در کل منطقه است‌.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به این که ایران به دنبال روابط دوستانه با کشورهای منطقه است، تأکید کرد: ما نه آغازگر تنش و نه

علاقه مند به تداوم آن در منطقه هستیم. مردم ایران مردمی‌صلح‌خواه و ضد تروریسم هستند و تاکنون 17 هزار ایرانی توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند. روحانی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا کشوری که به دعوت دولت‌ها و ملت‌های همسایه و دوست پاسخ مثبت می‌دهد و در حال مبارزه با تروریسم است، خطر برای منطقه محسوب می‌شود یا کشوری که به همسایگان خود حمله و زندگی مردم آن کشورها را با ناامنی مواجه کرده است؟

رئیس‌ جمهوری، تروریسم را خطری نه فقط برای منطقه که برای کل جهان دانست و تأکید کرد: باید با تروریسم و ریشه‌های آن که جهل، فقر و بیکاری در منطقه هستند، مقابله کنیم.

روحانی گفت: آوارگی 70 ساله ملت مظلوم فلسطین نمی‌تواند برای هیچ انسان صلح‌دوستی در جهان قابل قبول باشد. اگر با تروریسم به طور جدی مقابله نشود، به مناطق دیگر جهان از جمله اروپا، آفریقا و آسیا هم سرایت خواهد کرد‌.

وی تصریح کرد: ‌مبارزه با تروریسم با شعار و ائتلاف‌های ظاهری و بمباران هوایی امکان‌پذیر نیست و تمامی‌کشورهای جهان باید تصمیم بگیرند با ترور، خشونت و افراطی‌گری مقابله کنند و بدانند تروریست‌ها هیچ وقت ابزار خوبی برای پیشبرد سیاست‌ها و اهداف آنها نخواهند بود. روحانی تأکید کرد: ‌هر کشوری که فکر می‌کند از طریق تروریست‌ها می‌تواند به اهداف سیاسی خود در منطقه دست یابد دچار خطا و اشتباه شده است و امروز وظیفه انسانی ما، تمامی‌کشورهای منطقه و جهان تلاش برای پایان دادن به کشتارها، آوارگی ملت‌ها و جلوگیری از غارت نفت ملت‌ها توسط تروریست‌ها است. وی به موضوع آوارگان اشاره کرد و اظهار داشت: سیل مهاجرت‌ها در منطقه نشان می‌دهد که چگونه تروریسم می‌تواند کشورها را تحت تأثیر خود قرار دهد. ایران آماده همکاری با کشورهای مختلف برای مبارزه با تروریسم، انتقال کمک‌های نوع‌دوستانه به ملت‌های نیازمند و آوارگان است.

وزیر امور خارجه هم در ابتدای این مراسم‌،با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌تصریح کرد: ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه برای مبارزه با چالش‌های مشترک است.

دکتر محمدجواد ظریف اظهارداشت: گسترش موج افراطی‌گری و خشونت تهدیدی جدی برای منطقه شده است و یقین داریم رفع چالش‌های مشترک منطقه با ایجاد یک نیروی مشترک امکان پذیر است. وی، سیاست ایران را تنش‌زدایی، تعامل و تقویت روابط با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه دانست و ابراز امیدواری کرد: سال آینده سالی توأم با پیشرفت و صلح و امنیت برای منطقه باشد. "صالح الزواوی" سفیر فلسطین هم در این مراسم، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌و اجراي رسمي برجام‌، اظهارداشت: اجرای برجام به نفع منطقه و جهان بود. الزواوی، تروریسم را خطری برای جهان دانست و تأکید کرد: باید تمامی‌کشورها جبهه متحدی برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهند‌.

وی در ادامه، به مبارزات طولانی ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود اشاره کرد و اظهار داشت: برخی همچنان در مقابل حقوق حقه ملت فلسطین مقاومت می‌کنند و این حق ما با زور سلاح پایمال شده است.

وی اظهار داشت: با ایجاد کانون‌های شعله‌ور در منطقه موضوع مبارزات ملت فلسطین منحرف می‌شود و ما باید تمامی‌تلاش خود را برای دفاع از حقوق ملت فلسطین به کار گیریم تا صلحی مبتنی بر عدالت و به دور از تبعیض‌نژادی حاصل شود‌.

تقدیرشوراي هماهنگي تبليغات

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه‌اي‌، از حضور حماسي و باشكوه ملت ايران در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن قدرداني كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: حضور حماسی‌، انقلابی و بصیرتمدانۀ ملت شهید پرور و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی‌در آوردگاه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و جشن فجر 94‌، تجدید میثاقی با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب بود.

اين شورا با اشاره به خلق حماسه‌ بزرگ وحدت و اتحاد ملی ملت بزرگ ایران اسلامی‌در آوردگاه 22 بهمن94،تاكيد كرده است: حضور همه اقشار از پیر و جوان، زن و مرد در صحنه حضور‌، آن هم در شرایطی که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی‌گذشته است، بزرگترین نعمت الهی است که باید همه عمر را برای آن شکرگزاری کرد و ما و تمامی‌مسئولان نظام هم بايد قدردان این همه شور و شعور وصف ناپذیر و لحظه شناسی و درایت و بصیرت ملت فهیم و قهرمان ایران باشند. در پایان این بیانیه تاكيدشده است: قطعا این رفراندوم ملی و حضور حماسی ملت در آوردگاه فجر 37 بستر و زمینه ای، برای خلق حماسه ای پرشورتر مردم در انتخابات پیش رو در هفتم اسفند ماه مهیا می‌کند.


نوشته شده در   شنبه 24 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode