ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 دي 1394     |     کد : 98602

طرح‌هاي ضد ايراني متوقف نشود مقابله به مثل مي‌كنيم

«اقدامات اخير آمريكا، برخلاف روح «برجام» است و اگر اين مسأله را اصلاح نكند، از طرف ايران، مقابله به مثل خواهد شد.»


لاريجاني خطاب به كنگره آمريكا:
طرح‌هاي ضد ايراني متوقف نشود مقابله به مثل مي‌كنيم


«اقدامات اخير آمريكا، برخلاف روح «برجام» است و اگر اين مسأله را اصلاح نكند، از طرف ايران، مقابله به مثل خواهد شد.»

دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس با تأكيد بر اين مطلب در جلسه علني ديروز تصويب برخي قوانين توسط كنگره آمريكا را داراي ماهيت ايذايي و ناشي از وجود چندگانگي در هيأت حاكمه آن كشور توصيف كرد و گفت: قصد آنان تخريب پرونده حل و فصل اتمي است كه ايران با گروه «1+5» به ثمر رسانده است.

لاريجاني سپس تأكيد كرد: چنانچه دولت آمريكا مانع تصويب طرح‌هاي اخير كنگره نشود، نمايندگان مجلس ايران، طرح‌هاي مقابل آن را تصويب خواهد كرد. چه معنايي دارد كه سپاه پاسداران و نيروي «قدس» كه چشم و چراغ ملت ايران در تأمين امنيت هستند، اين‌گونه گستاخانه مطرح شوند؟

وي خطاب به دولتمردان آمريكا، گفت: اگر نيروي «قدس» در مقابل تروريست‌ها در منطقه حضور نداشت، شما دهها حادثه مانند پاريس را مشاهده كرده بوديد.

رئيس مجلس همچنين اعلام كرد: سپاه و نيروي «قدس» مستحق تحقير جيره‌بگيران صهيونيست در كنگره و سنا نيستند، بلكه «سيا» يك نهاد تروريستي است كه در ماجراي افغانستان و عراق به كرات با تروريست‌ها زد و بند داشته است.

لاريجاني، ادامه داد: ارائه‌كنندگان طرح‌هاي سخيف در مورد بنيه دفاعي كشور، به ويژه در زمينه موشكي و طرحي در مورد سوابق هسته‌اي ايران، ذره‌اي نزد ملت ايران محل اعتنا نخواهند بود، بلكه ملت ايران را در تقويت بنيه دفاعي كشور مصمم‌تر خواهد كرد و اگر اين مسير دنبال شود، ما در زمينه دفاعي و فعاليت‌هاي هسته‌اي تجديدنظر مي‌كنيم.

وي در بخش ديگر اين گفتار، سخنان اخير مقام معظم رهبري در ديدار با مردم قم را براي انتخابات آينده راهگشا دانست و اظهار اميدواري كرد با رهنمودهاي ايشان شاهد انتخاباتي پرشور همراه با نتايج درخشان براي ملت ايران باشيم.

انتقاد از دولت عربستان سعودي

لاريجاني همچنين اظهار داشت: مجلس، از سر دلسوزي، عربستان را به راه و رسم حكمراني در تراز اسلام دعوت مي‌كند كه تا دير نشده است عقلانيت را در برخورد با ساير كشورهاي اسلامي در پيش گيرد تا دچار خشم امت اسلام نشود.

رئيس مجلس سپس با انتقاد از اقدامات اخير رژيم سعودي در اعدام شيخ «نمر» و گروهي از مخالفان دولت، آن كشور، گفت: به دنبال اين حادثه، به بهانه حمله به سفارت عربستان در تهران، اين كشور رابطه سياسي و اقتصادي خود را با تهران قطع و با فشار بر برخي كشورها، آنها را تشويق به قطع رابطه يا كاهش رابطه با تهران كرد و از طرف ديگر با اقدامي ماجراجويانه در يمن به اطراف سفارت ايران حمله نظامي كرد كه همه اين اقدامات نشاندهنده رفتار سياسي سبك و از سردشمني با ملت ايران است. البته در گذشته نيز شاهد عداوت اين دولت با ملت ايران بوديم.

رئيس مجلس در ادامه سخنانش حمله به سفارت عربستان سعودي در تهران را نادرست خواند و تأكيد كرد: وزارت كشور، بايد با كساني كه از نظر ايجاد امنيت در آنجا قصور يا تقصير داشتند، برخورد كند و مجلس هم اين موضوع را پيگيري خواهد كرد تا ريشه اين گونه رفتارها در كشور از بين برود.

اصلاح لايحه مبارزه با تأمين مالي تروريسم

اين گزارش حاكي است: لايحه يك فوريتي «مبارزه با تأمين مالي تروريسم» كه براي دومين بار در شوراي نگهبان مردود شناخته شده است، در اين جلسه مطرح شد و براي تأمين نظر آن شورا،‌مورد بازنگري قرار گرفت. به موجب مواد اصلاح شده، تهيه و جمع‌آوري عامداً و عالماً وجوه و اموال به هر طريق، چه داراي منشأ قانوني باشد يا نباشد و مصرف تمام يا بخشي از منابع مالي حاصل از قبيل قاچاق ارز، جلب كمك‌هاي مالي و پولي، اعانه، انتقال پول، خريد و فروش اوراق مالي و اعتباري افتتاح مستقيم يا غير مستقيم حساب يا تامين اعتبار يا انجام هرگونه فعاليت اقتصادي براي ارائه به افراد تروريست يا سازمان‌هاي تروريستي كه مرتكب اعمال تروريستي مي‌شوند، تأمين مالي تروريسم و جرم محسوب مي‌شود.

تأمين مالي تروريسم در صورتي كه در حكم محاربه يا افساد في‌الارض تلقي شود؛ مرتكب به مجازات آن محكوم مي‌شود و در غير اين صورت علاوه بر مصادره وجوه و اموال او به نفع دولت، به مجازات 2 تا 5 سال حبس و جزاي نقدي معادل 2 تا 5 برابر منابع مالي تأمين شده محكوم مي‌شود.

ماده 7 طرح «توسعه و بهينه‌سازي آب شرب شهري و روستايي در كشور» هم به عنوان ديگر دستور اين جلسه مورد رسيدگي قرار گرفت و با راي نمايندگان حذف شد.

اين ماده دولت را موظف كرده بود از ابتداي برنامه ششم توسعه، هر سال معادل ريالي 500 ميليون دلار از منابع صندوق توسعه ملي را به صورت تسهيلات طرح‌هاي آب‌رساني روستايي فاضلاب شهري، اصلاح شبكه و كاهش هدر رفت آب اختصاص دهد.

ماده الحاقي طرح «سنجش و پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور» هم در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت و در پي اصلاح تبصره يك ماده الحاقي، مقرر شده افرادي كه براساس مصوبات مجلس و شوراي انقلاب فرهنگي از شركت در آزمون ورودي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي معاف شناخته شده‌اند از شمول اين قانون مستثني باشند.

همچنين تقاضاي رسيدگي غيرعلني به طرح «حمايت از احيا و مرمت بافت‌هاي فرهنگي‌ـ تاريخي و توانمند‌سازي ساكنان و مالكان آنها» بر اساس اصل 85 قانون اساسي به دليل مغايرت طرح با قانون اساسي، به تصويب نرسيد.

در ادامه اين جلسه، اعلام شد كه طرح استفساريه بند ب ماده واحده قانون اجازه پرداخت وظيفه و مستمري وراث كارمندان و برقراري حقوق وظيفه در مورد فرزندان و نوادگان آنان تقديم هيأت رئيسه شد.

افراد داراي وزانت فکري وارد مجلس شوند

رئيس مجلس معتقد است انتخابات، نمادي از حضور مردم است که نظام را پروزن مي‌کند همچنين بايد براي حل مشکلات موجود، افراد خبير به مجلس وارد شوند که از وزانت فکري برخوردار و تجربه کاري داشته باشند‌.

به گزارش خانه ملت، دکتر علي لاريجاني در ديدار اعضاي جمعيت پيشرفت و عدالت ايران اسلامي‌ گفت: با وجود احزاب در مملکت موافقم، اما نبايد صرفا به زمان انتخابات خلاصه شود بلکه بايد جنبه آموزش و برنامه ريزي براي کشور به خود بگيرد و خرد جمعي در آن مد نظر باشد

لاريجاني با تأکيد بر اين که نگاه افرادي که وارد مجلس مي‌شوند بايد ملي و کلان باشد،‌ بيان کرد: بايد روش صحيح و ساده سرمايه‌گذاري تبيين شده و بايد براي حل مسائل به کل کشور نگاه شود و نگاه صرفا منطقه اي جواب نمي‌دهد. همچنين دغدغه ديگري موجود است که خروجي انتخابات ورود افراد صاحب ايده به مجلس باشد که به ساير نمايندگان کمک کند‌.

وي افزود: نمي‌توان انتظار داشت در مجلس عام، همه 290 نفر نماينده،‌ ايده‌پرداز باشند اما حداقل حدود 80 نفر بايد داراي ايده بوده و خلاق باشند. همچنين نمي‌توان با شعارزدگي وارد انتخابات شد، بلکه بايد ورزيدگي فکري و بلوغ سياسي در افراد وجود داشته باشد.

رئيس نهاد قانون‌گذاري کشورمان در‌باره ديدار‌هاي خود با رهبرمعظم انقلاب‌، گفت: ديدارها با ايشان به صورت مرتب است و در اين زمينه زياد از ما حرف نقل مي‌شود و جز خود ما همه درباره ما اظهار نظر مي‌کنند با اين حال بحث حضرت آقا دغدغه انقلاب است. وي ادامه داد: ايشان در زمان اصلاحات گفتند "اصولگرايي اصلاح طلبانه را مي‌پذيرند" که در توضيح اين موضوع اصولگرايي يعني پذيرش مبناها و اصلاح طلبي هم امري است که بايد در تمامي‌کارها مد نظر قرار گيرد، ليکن اکنون آن را به صف‌کشي تبديل کرده‌ايم در حالي که انقلاب نيازمند هر دو تفکر است و مشي ايشان هم همين است و آن اين که متناسب با شرايط، اصلاحات صورت گيرد و گرفتار بحث چپ و راست نشويم.

رئيس قوه مقننه در باره اخباري که درزمينه ائتلاف وي با دولت منتشر شده است، اظهار داشت: اين مورد خلاف واقع است و مصلحت دولت و مجلس هم در آن نيست چرا که مجلس بايد به علت وظيفه ريل‌گذاري مستقل باشد.

لاريجاني با تأکيد بر اين که افرادي که ذهن جامعتري دارند بايد به جريانات سياسي وارد شوند، بيان داشت: افراد تندرو که قطعا خودشان را ترجيح مي‌دهند اما افرادي با ذهن جامع بايد تشکل‌هاي يکديگر را بيابند و به هم کمک کنند که البته اين امر صرفا نزديک انتخابات جواب نمي‌دهد بلکه به 5 تا 6 سال کار نياز دارد تا به ثمر بنشينند.

وي به برخي اتفاقات اخير در منطقه و حوزه بين الملل اشاره کرد و گفت: گره مسأله هسته‌اي هنوز حل نشده اما در مسير قابل حلي قرار گرفته است ؛با اين حال موذياني در آمريکا لابي مي‌کنند تا در اين زمينه مسأله سازي کنند ،لذا بايد احوالات را رصد و از اين موضوع روي ميز مرتبا مراقبت کرد؛ ضمن اين که بايد تصميمات در حوزه هسته‌اي هوشمندانه باشد و تحليل شرايط به صورت مدام صورت گيرد.

وي با بيان اين که اکنون برخي کشورها رفتارهايي مي‌کنند که قدرت‌هاي بزرگ هم به آن راضي نيستند گفت:اين موضوع باعث شده است بنيه برخي کشورهاي اسلامي‌فرسوده شود.

لاريجاني تصريح کرد: يکي از نمونه‌هاي اقدامات کشورهاي منطقه اين است که بعد از به شهادت رساندن شيخ نمر از سوي سعودي‌ها، تجمعاتي جلوي سفارت آن در کشور صورت گرفت که البته رفتار مناسبي نبود اما به دنبال آن رفتار سعودي‌ها هم متناسب با اين عملکرد نبود از اين رو مشخص است مشکل آنها جاي ديگري است که در نهايت سود تمامي‌اين ماجراها را ر‍ژيم صهيونيستي و آمريکا مي‌برد.

رئيس مجلس تأکيد کرد: در چنين شرايطي ايران بايد نقش ثبات‌بخش در منطقه داشته باشد که لازمه آن گام برداشتن با تدبير و پرهيز از رفتارهاي احساساتي است.


نوشته شده در   دوشنبه 21 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode