ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 آذر 1394     |     کد : 96658

آمريكا براي تسلط بركل منطقه غرب آسيا نقشه بلند مدت دارد

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهوري روسيه:

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهوري روسيه:
آمريكا براي تسلط بركل منطقه غرب آسيا نقشه بلند مدت دارد


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب درديدار ولاديمير پوتين رئيس‌جمهوري روسيه با استقبال از گسترش بيشترهمکاري‌هاي «دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي» از حضور تأثيرگذار مسکو در مسائل منطقه‌اي به ‌ويژه سوريه تمجيد کردند و افزودند: نقشه بلندمدت آمريکا براي منطقه به زيان همه ملت‌ها و کشورها به‌ويژه ايران و روسيه است و بايد با هوشمندي و تعامل نزديکتر، آن را خنثي کرد.

رهبرانقلاب اسلامي در اين ديدار که حدود دو ساعت طول کشيد، آقاي پوتين را شخصيت برجسته‌اي در دنياي امروز خواندند و با تشکر از تلاش‌هاي اين کشور در موضوع هسته‌اي افزودند: اين مساله به يک سرانجامي رسيده است اما ما هيچ اعتمادي به امريکايي‌ها نداريم و با چشمان باز، رفتار و عملکرد دولت آمريکا را در اين قضيه تحت نظر داريم.

ايشان با اشاره به جديت آقاي پوتين و مسئولان جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط دوجانبه خاطرنشان کردند: سطح همکاري‌ها از جمله در مسائل اقتصادي مي‌تواند بسيار بيشتر از سطح فعلي توسعه يابد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به همکاري مناسب تهران- مسکو در عرصه‌هاي سياسي- امنيتي، مواضع رئيس‌جمهوري روسيه به‌ويژه در يکسال و نيم اخير را در مسائل مختلف، خيلي خوب و مبتکرانه خواندند و افزودند: آمريکايي‌ها هميشه تلاش مي‌کنند رقباي خود را در موضع انفعال قرار دهند اما شما اين سياست را خنثي کرديد.

ايشان، تصميمات و اقدامات مسکو در موضوع سوريه را موجب افزايش اعتبار منطقه‌اي و جهاني روسيه و شخص آقاي پوتين برشمردند و افزودند: آمريکايي‌ها در نقشه‌اي بلندمدت، درصددند با تسلط بر سوريه و سپس گسترش کنترل خود بر منطقه، خلأ تاريخي تسلط نداشتن برغرب آسيا را جبران کنند که اين نقشه تهديدي براي همه ملت‌ها و کشورها به‌ويژه روسيه و ايران است.رهبر انقلاب تأکيد کردند: آمريکايي‌ها و دنباله‌هاي آن‌ها در مساله سوريه درصددند اهداف تحقق نيافته خودرا از راه نظامي درعرصه سياسي و پاي ميز مذاکره محقق کنند که بايد با هوشمندي و از موضع فعال، جلوي اين کار را گرفت.

حضرت آيت الله خامنه‌اي اصرار آمريکايي‌ها بر رفتن بشار اسد يعني رئيس‌جمهوري قانوني و منتخب مردم سوريه را از جمله نقاط ضعف سياست‌هاي اعلامي واشنگتن دانستند و افزودند: رئيس‌جمهور سوريه در انتخاباتي سراسري رأي اکثر مردم سوريه را با ديدگاه‌هاي «سياسي، مذهبي و قومي مختلف» به‌دست آورده و آمريکا حق ندارد اين رأي و انتخاب مردم سوريه را ناديده بگيرد.

رهبرانقلاب تأکيد کردند: درباره سوريه هر راه حلي بايد با اطلاع و موافقت مردم و مسئولان اين کشور دنبال شود.

ايشان کمک‌هاي باواسطه و بي‌واسطه آمريکايي‌ها به گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش را از ديگر نقاط ضعف آشکار سياست‌هاي آمريکا خواندند و افزودند: همکاري با کشورهايي که به‌خاطر حمايت از تروريست‌ها اعتباري در افکار عمومي منطقه و جهان ندارند نشان مي‌دهد آمريکايي‌ها از ديپلماسي شرافتمندانه برخوردار نيستند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: به همين علت ما به‌جز مساله هسته‌اي (که البته آن هم دلايل خاص خود را دارد) نه درباره سوريه و نه در هيچ موضوع ديگري مذاکره دوجانبه با آمريکايي‌ها نداريم و نخواهيم داشت.

رهبرانقلاب اسلامي، حل صحيح موضوع سوريه را بسيار مهم و در آينده منطقه تأثيرگذار برشمردند و خاطرنشان کردند:اگرتروريست‌هايي که اين جنايات را در سوريه مرتکب مي‌شوند سرکوب نشوند، دامنه فعاليت‌هاي مخرّب آن‌ها به آسياي ميانه و مناطق ديگر گسترش خواهد يافت.

در اين ديدار، رئيس‌جمهور روسيه نيز با اشاره به تجربيات ارزشمند رهبرانقلاب اسلامي و ابراز خشنودي از ديدار ايشان گفت: توسعه روابط دو کشور از جمله در عرصه فناوري، هوافضا وتکنولوژي‌هاي پيشرفته شتاب بيشتري يافته و ما بسيار خرسنديم که با جمهوري اسلامي ايران در موضوع امنيت و حل‌وفصل بحران‌هاي منطقه‌اي و جهاني نيز همکاري بسيار فعالي داريم.ولاديمير پوتين جمهوري اسلامي را کشوري مستقل، استوار و با دورنمايي بسيار خوب ارزيابي کرد و گفت: شما را متحدي مطمئن و قابل تکيه در منطقه و جهان مي‌دانيم.

رئيس‌جمهوري روسيه گفت: ما متعهديم که بر خلاف برخي‌ها به شرکايمان از پشت خنجر نزنيم و هيچ‌وقت در پشت پرده اقدامي بر ضد دوستانمان انجام ندهيم و اگر اختلافي هم داشته باشيم، با صحبت به تفاهم برسيم.

پوتين مواضع دو کشور در موضوع سوريه را بسيار نزديک خواند و با اشاره به اهميت فراوان همکاري‌ها در اين زمينه گفت: ما نيز تأکيد داريم که حل بحران سوريه فقط از طريق سياسي و پذيرش رأي مردم اين کشور و خواست همه اقوام و گروه‌هاي سوري امکان‌پذير است و هيچکس حق ندارد نظر خود را به مردم اين کشور تحميل کند و به‌جاي آن‌ها درباره ساختار حکومت و سرنوشت رئيس‌جمهور سوريه تصميم بگيرد.

رئيس‌جمهوري روسيه تأکيد کرد: همان طور که جنابعالي فرموديد آمريکايي‌ها مي‌خواهند اهداف محقق نشده خود را در ميدان درگيري‌هاي سوريه، پاي ميز مذاکره پيگيري کنند و ما مراقب اين مساله هستيم.

پوتين با تأکيد بر ادامه حملات اين کشور به گروه‌هاي تروريستي در سوريه، همکاري و همفکري تهران- مسکو را درباره روند حل سياسي مساله سوريه کاملاً ضروري خواند و گفت: کساني که در جهان ادعاي دموکراسي دارند نمي‌توانند با انتخابات در سوريه مخالفت کنند.

در پايان اين ديدار، رئيس‌جمهوري روسيه يکي از قديمي‌ترين نسخ قرآن کريم را به‌عنوان هديه‌اي بسيار ارزشمند تقديم رهبر انقلاب اسلامي کرد. رهبرانقلاب هم از اين هديه تشکر کردند.

ديداررئيس جمهوري ونزوئلا

رهبرمعظم انقلاب همچنين درديدار نيکلاس مادورو رئيس جمهوري ونزوئلا با ايشان، با تجليل از مقاومت و حرکت الهام‌بخش ونزوئلا در مقابل سياست‌هاي استکباري تأکيد کردند: امروز سياست‌هاي استکباري همچون بلايي بزرگ به جان بشريت افتاده و تنها راه پيشرفت و پيروزي کشورهاي مستقل، «ايستادگي» و «تکيه بر توده‌هاي مردم» در«جنگ اراده‌ها» است.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سياست‌هاي طمع‌ورزانه آمريکا در منطقه‌ آمريکاي لاتين افزودند: آمريکا اين منطقه را حياط خلوت خود مي‌دانست، اما حرکت بي‌بديل ونزوئلا توانست اين منطقه را به نقطه‌اي مستقل و با هويت تبديل کند.

رهبرانقلاب هدف آمريکا از فشار بر ونزوئلا را نابود کردن مقاومت الهام‌بخش دولت و ملت ونزوئلا خواندند و خاطرنشان کردند: جنگ‌هاي امروز دنيا در واقع «جنگ اراده‌ها» است و شما با ايستادگي و استحکام اراده‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي فراوان کشورتان خواهيد توانست بر مشکلات پيروز شويد.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به الگوي موفق انقلاب اسلامي در براندازي رژيم وابسته و مسلح پهلوي، گفتند: امام خميني رحمه‌الله‌عليه با دست خالي اما با تکيه بر آحاد مردم و به صحنه آوردن آن‌ها توانست حکومت مورد حمايت آمريکا و اروپا را ساقط کند و راه پيروزي و استمرار موفقيت دولت‌هاي مستقل، استفاده ازهمين نسخه است.ايشان دستيابي جمهوري اسلامي ايران به پيشرفت‌هاي علمي و فناوري خيره‌کننده با وجود حجم انبوه فشارها و تحريم‌هاي دشمنان را تجربه‌اي ارزشمند دانستند و افزودند: اين تجربه با اتکا به حضوروهمراهي مردم به دست آمد و کليد حل مشکلات، جلب عواطف و دل‌هاي مردم با انجام کار و خدمت صادقانه به آن‌ها است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين برافزايش سطح همکاري‌هاي دوجانبه‌ ايران و ونزوئلا تأکيد کردند و گفتند: ايران، پيشرفت و موفقيت ونزوئلا را پيشرفت و موفقيت خود مي‌داند.

رئيس جمهوري ونزوئلاهم با اظهار خرسندي از ملاقات مجدد با رهبر انقلاب اسلامي، ايران را داراي هويت تاريخي خواند و گفت: ايران و ونزوئلا دوستان حقيقي و برخوردارازروابط پايدارهستند.

مادورو با اشاره به احترام و علاقه‌ فراوان هوگو چاوز رئيس‌جمهوري فقيد ونزوئلا به ايران و رهبرانقلاب اسلامي افزود: من هم درس‌هاي زيادي از ملاقات با شما آموخته‌ام و سخنان و توصيه‌هاي شما تأثير زيادي در من داشته است.رئيس جمهوري ونزوئلا با تأکيد بر ضرورت ايستادگي در دفاع از استقلال ملي، خاطرنشان کرد: امپرياليسم با ايجاد آشوب و هرج و مرج در جهان و تحقير هويت کشورها، به‌دنبال نابود کردن استقلال ملت‌ها ست.

مادورو با اشاره به آمادگي دولت و ملت ونزوئلا براي مقابله با توطئه‌هاي آمريکا، گفت: همان‌طور که جناب عالي تأکيد کرديد، بايد با جنگ اراده‌ها و تکيه بر مردم، دشمنان را شکست دهيم.

رئيس جمهوري ونزوئلا اهميت اجلاس کشورهاي صادرکننده‌ گاز و لزوم بازيابي اهميت اوپک رايادآور شد و افزود: بايد براي افزايش سطح همکاري‌هاي دوجانبه و اجراي پروژه‌هاي مشترک طرح‌ريزي جديدي انجام دهيم وچون گذشته روابط خود را در بالاترين سطوح حفظ کنيم و ارتقا دهيم.


ديدار رئيس جمهوري نيجريه

رهبر معظم انقلاب درديدار محمد بوهاري رئيس جمهوري نيجريه هم افزايش همکاري‌هاي کشورهاي اسلامي در دفاع از هويت اسلام و مسلمانان را ضرورت اساسي برشمردند و تأکيد کردند: ائتلاف‌هاي جهاني مدعي مبارزه با جريان‌هاي تروريستي به‌هيچ‌وجه قابل اعتماد نيستند، زيرا در پشت پرده‌ ايجاد يا حمايت از تروريست‌هايي نظير داعش همين عوامل مخرّب به‌خصوص آمريکا قرار دارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دشمنان صريح اسلام و دشمناني را که به‌نام اسلام با اسلام دشمني مي‌کنند، دو لبه‌ يک قيچي دانستند و افزودند: کشورهاي اسلامي در مقابل اين دشمنان خطرناک بايد با افزايش همکاري‌ها از هويت و منافع خود حفاظت کنند.

رهبرانقلاب اميد بستن به همکاري و کمک آمريکا و غرب در مبارزه عليه جريان‌هاي تروريستي نظير داعش و بوکوحرام را نادرست خواندند و گفتند: براساس اطلاعات دقيق، درعراق، آمريکايي‌ها و برخي کشورهاي مرتجع منطقه به‌طور مستقيم به داعش کمک مي‌کنند و نقش مخرّبي دارند.

ايشان افزايش ارتباطات کشورهاي اسلامي را به معناي مسدود کردن ارتباطات با ساير کشورها ندانستند و افزودند: جمهوري اسلامي روابط گسترده‌اي با همه‌ کشورها به‌جز آمريکا و رژيم صهيونيستي دارد ،اما معتقديم کشورهاي اسلامي بايد بسيار بيشتر به يکديگر نزديک شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اظهار خرسندي از انتخاب بوهاري به‌عنوان يک مسلمان معتقد به‌عنوان رئيس‌جمهوري کشور برجسته و مهم نيجريه، ظرفيت‌هاي تعامل و همکاري ميان دو کشور را فراوان خواندند و تأکيد کردند: اين ظرفيت‌ها بايد شناسايي شوند و مورد تبادل قرار گيرند.

دراين ديدار رئيس جمهوري نيجريه هم روابط کشورش رابا جمهوري اسلامي ايران ديرينه و مستحکم خواند و گفت: ايران کشوري پيشرفته و بزرگ و داراي ظرفيت‌هاي فراوان براي ارتباط و همکاري است. وي با قدرداني از ايران به‌خاطر دعوت به اجلاس کشورهاي صادرکننده‌ گاز، خاطرنشان کرد: امروز و در ملاقات با رهبرانقلاب درس‌هاي زيادي فرا گرفتم و قدردان اين ديدار و راهنمايي‌ها هستم.

دراين ديدارها، آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري هم حضورداشت.


نوشته شده در   سه شنبه 3 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode