ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 آبان 1394     |     کد : 95967

مطبوعات بايد مظهر اعتدال و عقلانيت و دوري از افراط باشند

رئيس جمهوري در مراسم افتتاح رسمي نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها:

رئيس جمهوري در مراسم افتتاح رسمي نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها:
مطبوعات بايد مظهر اعتدال و عقلانيت و دوري از افراط باشند


رييس جمهوري در مراسم گشايش نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، القاي اميد در جامعه را وظيفه همه رسانه‌ها در فضاي پسا تحريم دانست و تصريح کرد: يأس‌آفريني و سلب اعتماد مردم، عملي ضدانقلابي است و مطبوعات بايد مظهر اعتدال و عقلانيت و دوري از افراط باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رييس جمهور حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز ‌در اين مراسم که مديران ارشد رسانه هاي داخلي و خارجي کشور نيز حضور داشتند، توسعه بدون نقش آفريني رسانه را ناممکن برشمرد و با اشاره به اينکه برخورد يکسان و قانوني با رسانه‌ها ضروري است، گفت: اگر مردم اميدوار نباشند، اقتصاد مقاومتي و اهداف بلند مدت امکان تحقق نمي يابد.

رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه " بي ترديد مردم بيش از گذشته به نظام و آباداني ايران علاقه مند هستند و شکاف‌افکني در جامعه عملي ضد انقلابي است"، گفت: هميشه بايد مراقب توطئه دشمنان بود اما سياه‌نمايي و ترساندن مردم، امنيت آفرين نيست. دکتر روحاني همچنين انتقاد را حقي همگاني و مفيد دانست اما تاکيد کرد که تخريب دولت با پول مردم پذيرفتني نيست.

رييس جمهوري همچنين با تسليت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، برگزاري نمايشگاه مطبوعات را فرصت مغتنمي توصيف کرد و گفت: ترديدي نيست که براي ورود به عصر جديد نياز به توسعه داريم و مسيرصحيح توسعه، نيازمند رسانه است.

دکتر روحاني با اشاره به اينکه براي هر کشوري مهم‌تر از داشتن رسانه‌ها، برخورداري از نهاد رسانه است، افزود: رسانه‌ها با سوابق طولاني هويت و ديدگاه خاص خود، داشته‌هاي ارزشمندي هستند که در کشور ما با وجود گذشت 180 سال از انتشار اولين روزنامه‌ها، متأسفانه امروز خبري از آن روزنامه‌ها جز در آرشيو نيست.

رييس جمهوري، بدترين جوانمرگي را جوانمرگي رسانه دانست و اظهار داشت: خيلي نامطلوب است که وقتي رسانه‌اي هنوز به طور کامل متولد نشده، بال و پر نگشوده و کاملاً خود را معرفي نکرده، به دلايل واهي گرفتار و تعطيل شود. دکتر روحاني با بيان اينکه تعطيل و توقيف بايد آخرين واژه هاي مرتبط با رسانه باشد ، تصريح کرد: همانطور که نيازمند نهاد رسانه هستيم، نيازمند نظام مطبوعاتي شفاف، روشن و قانونمند هستيم . اگر قانون روشن باشد هر روز جمعي با بدست آوردن يک کلمه و جمله نمي توانند با حقوق و آزادي مطبوعات بازي کنند.

رييس جمهوري با تأکيد بر اينکه به قانوني روشن نيازمنديم که در آن تنبيه و تشويق خيلي شفاف، تبيين و مصاديق آن مشخص شده باشد، ادامه داد: همواره و در همه جا تذکر و جريمه و بازداشت و توقيف کوتاه مدت مورد توجه قرار مي‌گيرد نه اينکه در اولين گام، حکم تعطيلي صادر شود.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌اي مرتکب تخلفي شود اين نهاد نظارتي رسانه است که مي‌تواند، بگويد تخلفي واقع شده است، نه اينکه نهاد ديگري اعلام جرم کند. آن نهادي مي‌تواند به ارزيابي فعاليت نشريات و مطبوعات بپردازد که براي اين کار ايجاد شده و بر پايه معيار و قانون فعاليت مي‌کند و نظر يک مأمور امنيتي نمي‌تواند معيار ارزيابي فعاليت‌هاي رسانه‌اي باشد. دکتر روحاني گفت: نيازمند يک نظام و در کنار آن نهاد قانوني مطبوعاتي هستيم که قوانين و مقررات يکساني در مواجهه با همه رسانه‌ها داشته باشد، چرا که برابري در مقابل قانون، از اصول افتخارآميز قانون اساسي و اصول خدشه‌ناپذير و افتخارآميز دين ماست.

رييس‌ جمهوري همچنين انقلابي بودن را پايبندي به اخلاق ، دروغ نگفتن ، تهمت نزدن و دادن اعتماد و اميد به مردم خواند و افزود: تلاش براي ريختن آبروي اشخاص خلاف آموزه هاي اسلامي است.معنا ندارد رسانه اي براي هميشه حاشيه امنيت داشته باشد و يا به جاي اطلاع رساني، نقش پليس مخفي را نيز ايفا کند و شما از محتواي آن آگاه شويد که فردا چه کسي بازداشت خواهد شد و کجا تعطيل مي‌شود و يا آبروي چه کسي ريخته خواهد شد.

دکتر روحاني با بيان اينکه آگاهي‌بخشي مسئوليت انقلابي نشريات ما است ، تصريح کرد: انقلاب اسلامي واقع شد تا جان، آبرو و اموال مردم محفوظ باشد، انقلابي بودن به معني دروغ گفتن و تهمت زدن به ديگران و مخدوش کردن چهره بزرگاني نيست که در انقلاب ،دوران دفاع مقدس و دوران سازندگي و تا امروز براي کشور زحمت کشيده‌اند.

رييس‌ جمهوري، انقلابي‌گري را ايجاد اميد و اعتماد آفريدن در مردم دانست و خاطر نشان ساخت: انقلابي‌گري با اينکه از يک پايگاه و يک بخش از حکومت، به بخش ديگر حکومت هجمه شود، منافات دارد. ما که روزگاري به دنبال هماهنگي راهبردي بوديم، نبايد به گونه‌اي عمل کنيم که امروز اينگونه استنباط شود که براي ايجاد ناهماهنگي راهبردي تلاش مي‌کنيم؛ اين بزرگترين خطري است که مي‌تواند يک جامعه را تهديد کند.

دکتر روحاني با تأکيد دوباره بر اينکه به همه رسانه‌ها بايد در برابر قانون يکسان نگريسته شود، گفت: اگر همه رسانه‌ها در کشور، در برابر قانون يکسان بودند، کشور ما انقلابي خواهد بود و اگر خلاف اين باشد، مسير ما بر‌خلاف انقلابي‌گري و برخلاف مسير حاکميت اخلاق بر جامعه است.

رييس جمهوري با بيان اينکه همه بايد در برابر قانون يکسان باشند و دستگاه قضايي ما بايد مامن جامعه و پايگاه امن مردم باشد، تصريح کرد: اگر مردم از بخش‌هاي مختلف نظام از دولت، از رسانه‌ها، از عالمان و از هر جاي ديگر هم نااميد شدند نبايد وضع به گونه‌اي باشد که از دستگاه قضا نااميد شوند.اين بسيار مهم است که مردم احساس عدالت و امنيت و برابري در برابر قانون کنند . مردم بايد در برابر همه دستگاه‌ها و نهادهاي نظام چنين احساسي کنند اما دستگاه قضا در اين بين جايگاه ويژه‌اي دارد. رييس‌شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه ديگر دوره رسانه يکطرفه به پايان رسيده است، خاطر نشان کرد: امروز مردم نيز علاوه بر اظهارنظر کردن در سايت‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي حتي در کنار کيوسک‌هاي روزنامه‌فروشي و با نخريدن يک روزنامه درباره آن و مطالب منتشره در آن روزنامه، اظهارنظر مي‌کنند.

دکتر روحاني با اشاره به اينکه در اين فضا، رسانه‌هاي ما بايد احساس مسئوليت بيشتري کنند، گفت: امروز بيش از هميشه نياز به خلق اميد در جامعه داريم و القاء و تزريق اين اميد به فضاي جامعه در وهله اول بر عهده رسانه ها و از جمله رسانه ملي است.

رييس‌ جمهوري با بيان اينکه ملت ايران در 26 ماه گذشته کار بزرگي کرد، افزود: اقتصاد جامعه از پيش از انقلاب اسلامي بيماري‌هايي داشت و پس از انقلاب نيز تحريم به عنوان يک بيماري جديد که ابتدا محدودتر بود و بعد دامنه وسيع‌تري پيدا کرد، به بيماري‌هاي اقتصاد اضافه شد. بايد اين نکته را در نظر داشته باشيم که رفع تحريم‌ها نمي‌تواند، همه بيماري‌هاي ديگر اقتصاد کشور را درمان کند.

دکتر روحاني اظهار داشت: البته آنچه به ما در حل مشکلات جامعه پس از رفع تحريم‌ها کمک بزرگي خواهد کرد، ايجاد اميد است و ايجاد يأس در چنين وضعيتي بزرگترين اقدام ضد انقلابي است. انقلابي بودن در عرصه‌ رسانه‌ها و از جمله رسانه ملي، به معناي بيان صحيح واقعيت‌هاست و نبايد کار بزرگ ملت را کوچک نشان داد.

رييس‌ جمهوري با بيان اينکه تخريب دستاوردهاي ملت با پول بيت‌المال، زشتي و قبح مضاعفي دارد، تصريح کرد: اشکالي ندارد که کسي با پول شخصي خود رسانه‌اي راه بيندازد و مدام از دولت انتقاد کند، اما چه کسي اجازه مي‌دهد که با پول مردم و از محل بيت‌المال عليه حاکميت و دولت منتخب، فضاي تخريبي ايجاد شود.

دکتر روحاني اظهارداشت: انتقاد حق همه مردم و از جمله رسانه‌هاست، اما نبايد انتقاد سازنده را با تخريب ، ايراد، تهمت و دروغ اشتباه بگيريم.

رييس‌ جمهوري با اشاره به اينکه بايد انتقاد سازنده را بياموزيم و آموزش دهيم، گفت: بايد اميد را به جامعه تزريق کنيم و به گونه‌اي عمل کنيم که آينده بهتري در پيش رو باشد، چرا که اگر اميد نيافرينيم، سرمايه به اقتصاد کشور جذب نشده و اقتصاد مقاومتي و برنامه‌هاي بلند مدت اجرا نخواهد شد.

رييس جمهوري گفت: در مذاکرات نه تنها حقوق هسته‌اي تثبيت شد بلکه ايران وارد بازار فناوري و تجارت هسته‌اي شد و اکنون نه تنها سانتريفيوژها متوقف نمي شوند، بلکه بالاترين تکنولوژي آن به حرکت در مي آيد.

دکتر روحاني در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعيت اقتصاد دنيا در ماه‌هاي گذشته و کاهش شديد قيمت نفت که حتي کشورهاي بزرگ توليدکننده نفت را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: با همه اين مشکلات دولت روند کاهش تورم را تداوم بخشيده و رونق اقتصادي را اگر چه با شتاب کمتر، حفظ کرده است و آيا صحيح است که در چنين وضعيتي به جاي توصيف اين واقعيات و دستاوردها فقط به نقد بپردازيم و حتي از دايره نقد سازنده خارج شده و تخريب کنيم.

رييس‌ جمهوري با بيان اينکه" البته تعداد رسانه‌هايي که به تزريق يأس در رسانه‌ها مي‌پردازند، معدود است"، اضافه کرد: از همه رسانه‌هاي کشور و از آزادي بيان و انتقاد حمايت مي‌کنم، اما نمي‌توانيم از کسي که در اين عرصه اخلاق را زير پا مي‌گذارد و بذر نااميدي را در جامعه مي‌پراکند، تجليل کنيم.

دکتر روحاني با اشاره به اينکه وضعيتي که امروز در کشور بوجود آمده، مي‌تواند ما را به سرعت به سمت پيشرفت هدايت کند، تصريح کرد: کمتر روز و هفته‌اي مي‌گذرد که شمار زيادي از نمايندگان اقتصادي و سياسي کشورهاي مختلف براي فراهم کردن زمينه‌هاي مشارکت در اقتصاد ايران به کشور سفر نکنند، پس بياييد همه دست به دست هم دهيم تا ايراني بسازيم که رونق اقتصادي، علمي و فناوري در آن در حد قابل قبول باشد؛ اين اولين خواسته دولت از رسانه‌ها براي خلق اميد در فضاي پسابرجام است.

رييس‌ جمهوري مهم‌ترين ويژگي برجام را ايجاد فضاي مناسب براي خلق اميد در جامعه عنوان کرد و گفت: چرا بايد بي‌جهت هر روز مردم را از دشمن بترسانيم و تصوير سياهي از وضعيت جامعه براي آنان ترسيم کنيم.بي‌ترديد امروز وضعيت ما در عرصه بين‌المللي، شرايط اجتماعي، انسجام و وحدت ملي و اميد و مشارکت مردم از همه 26 ماه گذشته بيشتر و مناسبتر است.

دکتر روحاني با بيان اينکه امروز کشور آماده‌تر از هر زمان ديگري براي جهش اقتصادي است، اظهارداشت: طبيعي است هر کشور رقبا و دشمناني دارد و ما بايد همواره مراقب دشمنان خود باشيم، اما اين بدان معنا نيست که مدام فضاي کشور را مسموم کرده و اجازه ندهيم از فضاي مطلوب ايجاد شده در اثر برجام به نحو شايسته بهره‌گيري شود.

رييس‌ جمهوري تصريح کرد: نگاهي به وضعيت کشورهاي منطقه بيش از پيش به ما مي‌گويد که بايد از فضاي پسا تحريم به نحو احسن استفاده کنيم و به جاي اختلاف‌افکني، ايجاد شکاف و تزريق يأس در جامعه همه به دنبال ساختن ايراني آباد باشيم. دکتر روحاني با بيان اينکه حفظ انسجام، وحدت، برادري و دوستي در فضاي پساتحريم بسيار ضروري‌تر از قبل است، اظهار داشت: البته اين با انتقاد منافاتي ندارد، اما نبايد اصول انقلاب و اخلاق زير پا گذاشته شده و تهمت و دروغ و تخريب جاي نقد سازنده را بگيرد. نبايد به صرف اتهام جايي يا فردي قبل از رسيدگي قضايي آبروي کسي را ببريم، اين خلاف شرع و قانون اساسي است.

رييس‌ جمهوري با اشاره به اينکه بايد تلاش کنيم، اميد را براي حرکت اقتصادي و سياسي جامعه افزايش دهيم، تأکيد کرد: اسفند ماه امسال دو انتخابات مهم برگزار خواهد شد و بايد همه مردم اميدوار شوند تا پاي صندوق‌هاي رأي بيايند و ببينند که افراد مورد نظرشان در ليست‌هاي انتخاباتي حضور دارند، تا با روحيه در صف انتخاب‌کنندگان حاضر شوند.

دکتر روحاني در پايان سخنان خود با بيان اينکه اين دولت قدم‌هاي مثبتي در عرصه فعاليت‌هاي مطبوعاتي برداشته، گفت: اين دولت، اعطاي يارانه‌هاي رسانه‌اي را شفاف‌سازي کرده و زمان اخذ امتياز انتشار رسانه‌ها را کاهش داده، چرا که معتقد است بايد کاري کنيم که همه در فضاي رسانه‌اي حضوري با نشاط داشته و رسانه‌هاي کشور در فضايي عقلاني و نه افراطي، مسير دين و انقلاب اسلامي را طي کنند.

رييس جمهوري در پايان از رسانه هاي حامي و منتقدي که اخلاق حرفه اي و اميدواري مردم را ترويج مي کنند، سپاسگزاري کرد.

وزير ارشاد: توقيف يک نشريه آخرين گزينه است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در آيين گشايش بيست و يکمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها گفت: براي نظارت بر مطبوعات و رسانه ها توقيف را آخرين گزينه مي دانيم.

به گزارش ايرنا ، علي جنتي ضمن تسليت شهادت امام سجاد(ع) گفت: با توجه به سياست هاي اعلام شده رييس جمهور محترم در حوزه رسانه در طول 26 ماه گذشته تلاش کرديم با رويکرد جديد برخي از اقدامات را که در ادامه اشاره خواهم کرد انجام دهيم.

وي با اشاره به اين که ايجاد فضاي آرام و کم تنش در حوزه مطبوعات و رسانه ها از جمله اين اقدامات است افزود: از آنجا که دولت تدبير و اميد به آزادي بيان باور عميق دارد بنابراين ما از تذکرات و سختگيري هاي نابجا پرهيز مي کنيم. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: هيچگاه تحت تاثير فضاي برخي رسانه‌ها که به دنبال بيرون راندن رقباي رسانه‌اي خود هستند قرار نگرفته ايم و با دقت عمل کرده‌ا‌يم.

جنتي تاکيد کرد: امروز تکليف همکاران رسانه اي با هيات نظارت بر مطبوعات روشن است و ديگر شاهد تذکرات سليقه اي در اين حوزه نيستيم.

حمايت جدي از نشريات بخش خصوصي از ديگر موضوعاتي بود که جنتي به آن اشاره کرد و در توضيح آن گفت: دولت خود را به هيچ وجه رقيب بخش خصوصي نمي داند بلکه معتقديم در حوزه هايي که بخش خصوصي مي تواند حضور يابد نبايد دخالت کنيم. وزير فرهنگ و ارشاد اسالامي با بيان اين که در اين دوره تقريبا بيشترين حمايت را از بخش خصوصي انجام داده ايم گفت: کمک هاي دولتي به رسانه ها صرفا در دوره اخير به بخش خصوصي تعلق گرفته است و کمک به بالندگي تشکل هاي مطبوعاتي را در همين راستا مي دانيم.

وي از ديگر اقدامات وزارت ارشاد در حوزه رسانه را تسهيل در رسيدگي به تقاضاي نشريات عنوان کرد و گفت: پيش از اين تقاضاي ايجاد نشريه جديد تقريبا 5 سال طول مي‌کشيد که ما اين پروسه زماني را الان سه ماهه کرده‌ايم و به دنبال اين هستيم تا حتي زمان صدور مجوز را به روز کنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: در امر صدور مجوز آمايش سرزمين يکي از نکات کليدي است که ضمن توجه به آن با اجراي دقيق ماده 25 قانون مطبوعات نيز توجه داشته ايم.

جنتي گام اصلي مبارزه با فساد را شفافيت عنوان کرد و گفت: شفافيت در دسترسي آزاد مردم به اطلاعات در پاسخگويي دقيق مسوولان به مردم بالا مي رود و ما در اين حوزه نيز با به روز رساني اطلاعات و غني سازي دستورالعمل ها توانسته ايم به درستي در اين حوزه شفافيت سازي کنيم. تحقق دولت الکترونيک از ديگر اقداماتي بود که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هرگونه درخواست صدور مجوز و صدور کارت به صورت الکترونيکي انجام مي شود و به دنبال آن هستيم تا صد درصد فعاليت هاي وزارت ارشاد را به صورت الکترونيکي پيگيري کنيم. وي در ادامه بر اصل شفافيت تاکيد کرد و افزود: دبيرخانه قانون دسترسي آزاد به اطلاعات و انتشار آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح کرد که براين باوريم راه مبارزه با فساد شفافيت در اطلاعات و عملکردهاست و نه افشاگري خياباني. همچنين با شفافيت اطلاعات مي توان درجه پاسخگويي مسئولان را بالا برد.

عضو کابينه دولت يازدهم در ادامه بر تحقق دولت الکترونيک هم تاکيد کرد و گفت: تکريم واقعي ارباب رجوع بر بستر دولت الکترونيک تحقق پيدا مي کند و همواره به اين امر تاکيد داشته و همچنين سامانه جامع مطبوعات کشور آخرين اطلاعات را منتشر مي کند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين بر توجه دولت به رسالت مطبوعات نيز تاکيد کرد و افزود: ترويج معارف ديني، فرهنگ ايثار، اقتصاد مقاومتي، سبک زندگي اسلامي ايراني، دانش افزايي، در بسته هاي حمايتي مورد توجه قرار مي گيرد. جنتي همچنين به موضوع رتبه بندي جداگانه براي مطبوعات و خبرگزاري ها نيز اشاره کرد و اظهار داشت: خبرنگاران و روزنامه نگاران جزو مظلوم ترين اقشار جامعه هستند لذا بايد به نيازهاي مادي و معنوي خبرنگاران و روزنامه نگاران توجه جدي شود. وزير ارشاد ابراز اميدواري کرد حمايت دولت يازدهم با تاسيس سازمان نظام رسانه‌اي، مشکلات اين حرفه هر چه سريع تر رفع شود.

جنتي يادآور شد: هم اکنون بيشتر خبرنگاراني که به صورت دائم و تمام وقت در اين حرفه در اين رسانه مشغول به کار هستند بيمه تامين اجتماعي شده اند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين به موضوع تشکيل موسسات رسانه اي اشاره کرد و افزود: يکي از طرح هاي ما اجراي اشتراک نيم بهاي مطبوعات است که تاکنون 200 نشريه در اين طرح شرکت کرده اند و 150 هزار مشترک در اين طرح حضور دارند.

عضو کابينه دولت يازدهم(تدبير و اميد) در ادامه توجه به ديپلماسي رسانه اي را از ديگر برنامه هاي وزارت ارشاد عنوان کرد و افزود: حضور و تردد خبرنگاران خارجي در کشور مانع از شکل گيري تصاوير غلط از کشور مي شود و هم اکنون 141 دفتر رسانه هاي خارجي در کشور فعال هستند و صدها خبرنگار نيز هر ساله به کشور رفت و آمد مي‌کنند و فعاليت دارند.

ديدار رييس جمهوري از نمايشگاه

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در بدو ورود به محل نمايشگاه مطبوعات در محل مصلاي بزرگ تهران، از غرفه‌هاي چندين خبرگزاري و روزنامه‌هاي کشور از جمله غرفه موزه مطبوعات و غرفه چهره‌ها و تجربه‌هاي روزنامه‌نگاري ايران، خبرگزاري‌هاي ايرنا، ايسنا، روزنامه‌هاي آسيا، خراسان، جهان صنعت، ابتکار، اصفهان امروز و روزنامه اطلاعات، بازديد کرد.

رييس‌ جمهوري که از سوي دکتر نهاونديان رييس دفتر، حسين فريدون دستيار ويژه و حسام‌الدين آشنا مشاور فرهنگي خود همراهي مي‌شد در بدو ورود، مورد استقبال وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد و جمعي از مديران و فعالان رسانه‌اي کشور، قرار گرفت.

بيست و يکمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها 16 تا22 آبان ماه 94 با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه با حضور بيش از 700 رسانه ودر 567 غرفه در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) همه روزه پذيراي علاقه مندان و اصحاب رسانه است.


نوشته شده در   دوشنبه 18 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode