ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394     |     کد : 88959

تغییر کاربری «یک کلیسای متروکه» به «نخستین مسجد در ونیز»

علیرغم تلاش‌های ناجوانمرادنه برای اسلام هراسی، رشد جمعیت مسلمانان در اروپا به اندازه‌ای است که در ایتالیا - که کشوری است در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم است و خود را مادر تمدن اروپا می‌داند

تغییر کاربری «یک کلیسای متروکه» به «نخستین مسجد در ونیز»
اتفاقی کوچک با پیامی بزرگ در ایتالیا

اعتدال: علیرغم تلاش‌های ناجوانمرادنه برای اسلام هراسی، رشد جمعیت مسلمانان در اروپا به اندازه‌ای است که در ایتالیا - که کشوری است در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم است و خود را مادر تمدن اروپا می‌داند و اکثریت جمعیت آن مسیحیت کاتولیک است - نخستین مسجد شهر «ونیز» در ایتالیا بر روی یک کلیسای متروکه کاتولیک ساخته شد و در محله «کاناریگو» این شهر افتتاح گردید.
آنچه این خبر کوتاه را مهم کرده است؛ دو پیام بزرگ آن است اولاً، جاذبه‌های اسلام عزیز در قلوب مردم اروپا و گسترش اسلام عزیز است و ثانیاً، این خبر کوتاه و شاید کم اهمیت، شکست طرح اسلام‌هراسی را نوید می‌دهد که با ناجوانمردانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین روش‌ها در سراسر جهان، مخصوصا در اروپا و آمریکا در حال اجرا است.
به گزارش اینا، پس از تلاش‌های مستمر مسلمانان شهر ونیز ایتالیا برای کسب مجوز ساخت یک مسجد در این شهر که چندین بار با مخالفت مقامات محلی روبرو شد، سرانجام محله «کاناریگو» شهر ونیز شاهد افتتاح نخستین مسجد بر روی خرابه‌های یک کلیسای کاتولیک بود که متروکه شده بود.
در این شهر تاریخی و توریستی که مسلمانانی از 29 ملیت مختلف زندگی می‌کنند، در سال‌های اخیر بعضی از  متمولان عرب به خرید برخی اراضی این شهر که از مهم‌ترین مراکز گردشگری جهان به‌شمار می‌رود، اقدام کرده‌اند.
پروژه تبدیل این کلیسا به مسجد با همکاری و مساعدت مسلمانان این شهر و توسط یک شرکت ایسلندی انجام شد و «کریستف پشیل»، هنرمند سوئیسی نیز بر ترمیم و بازسازی این مکان نظارت داشت.
این مسجد که قبلا یک کلیسای متروکه محسوب می‌شد، اکنون مورد استقبال بازدیدکنندگان و مسلمانان ساکن این شهر قرار گرفته و دیوارهای آن از داخل مزیّن به اذکار اسلامی عربی و گلدسته‌ای است که بر روی سقف این مسجد جدید نصب شده است.
«ابراهیم سفیریر آغنارسون»، رئیس اقلیت اسلامی در ایسلند، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مسجد، آن را یک موفقیت برای مسلمانان ونیز خواند.
وی گفت: این مسجد به عنوان یک مرکز مهم برای معرفی دین اسلام در این شهر خواهد بود و من قبلا از این می‌دیدم مسلمانان در کانتینر و اماکن نامناسب نماز اقامه می‌کردند، که بسیار متأثر می‌شدم.
یادآوری می‌شود:
در سال ۲۰۰۶، میزان رشد جمعیت مسلمانان در جهان سالانه ۱.۲ درصد عنوان شد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ سرعت رشد جمعیت مسلمانان دوبرابر سرعت رشد جمعیت دیگر ادیان باشد و تا سال ۲۰۳۰، مسلمانان بیش از یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل دهند. امروزه اسلام دومین دین بزرگ اروپاست.
تا جندی قبل،۸۲۵۰۰۰ نفر مسلمان در ایتالیا زندگی می‌کردند که (۱.۴ درصد) جمعیت ایتالیا را تشکیل می‌دهند و از بین آنها فقط۵۰۰۰۰ نفر ملیت ایتالیایی دارند.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode