ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 ارديبهشت 1394     |     کد : 88467

رئيس جمهوري: نمي‌گذاريم ميان تمدن ايراني و اسلامي فاصله ايجاد شود

رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس با قدردانی از استقبال پرشکوه مردم استان از کاروان دولت تدبیر و امید، این استقبال را نشانه عشق و علاقه مندی مردم به نظام اسلامی دانست.

رئيس جمهوري: نمي‌گذاريم ميان تمدن ايراني و اسلامي فاصله ايجاد شود


رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس با قدردانی از استقبال پرشکوه مردم استان از کاروان دولت تدبیر و امید، این استقبال را نشانه عشق و علاقه مندی مردم به نظام اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ظهر پنج شنبه در دومین روز از سفر به استان فارس در جلسه شورای اداری استان، گفت: استان فارس با تنوع اقلیمی و سابقه تمدنی کهن کم‌نظیر خود و مردمی بسیار فهیم و بافرهنگ همواره مورد احترام همه مردم ایران و کشورهای اطراف بوده که وجود بزرگانی مثل سعدی و حافظ که شخصیت‌های والای فرهنگی و اسلامی ما هستند، مزید بر علت این علاقمندی بوده و هست.

دکتر روحانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم هیچگاه بین تمدن ایرانی و اسلامی ما فاصله ایجاد شود، ‌اظهار داشت: فاصله ای بین تمدن ایرانی و اسلامی نیست. وقتی به تخت جمشید در استان فارس می‌رویم همه جا آثار یکتا پرستی به چشم می‌خورد و این گواه آن است که مردم ایران هیچگاه بت‌پرست نبودند و وقتی اسلام به این سرزمین وارد شد، به جای مبارزه با آیین بت‌پرستی که در برخی سرزمین‌های دیگر وجود داشت به اعتلای فرهنگی که در ایران وجود داشت، پرداخت.

رئیس جمهوری با اشاره به حضور چندین ماهه حضرت علی(ع) در صفین و تلاش ایشان برای حل و فصل مسائل بدون جنگ و خونریزی خاطر نشان کرد: منش حضرت علی(ع) راه و مسیر ماست و شیوه ایشان در برخورد با مخالفان نشان می‌دهد که باید با کشورهای دیگر و با صاحبان نظرات مخالف و مختلف در داخل کشور گفتگو و مدارا کرد و اجازه داد مخالفان حرف و نظر خودشان را آزادانه بیان کنند. البته در جایی که لازم است باید روشنگری صورت گیرد، اما شیوه امیرالمؤمنین علی(ع) در مدارا با مخالفان، سرمایه‌ای عظیم برای الگوگیری ماست.

دکتر روحانی با اشاره مجدد به اینکه گام مهمی که باید برداریم این است که کشور را از سایه تحریم‌های سازمان ملل و بعد تحریم‌های اروپا و آمریکا خارج کنیم، خاطر نشان کرد: ان‌شاء‌الله با حمایت و کمک مردم و رهبری معظم انقلاب که از ابتدا ما را هدایت و کمک کردند از این گردنه عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهوری ادامه داد: البته در شرایط سخت تحریم‌های فصل هفتمی دولت‌ قدم‌های بزرگ و زیادی برای بهبود وضع اقتصاد کشور برداشت و خوشحالم که این اتفاق در زمان تحریم‌ها رخ داد، اما باید قبول کنیم که برای رونق اقتصادی کشور و تکمیل انبوه طرح‌های نیمه تمام، به سرمایه بسیار عظیمی نیاز داریم و رشد کشور بدون حضور سرمایه و تکنولوژی خارجی در آن حدی که مردم توقع دارند، بسیار دشوار است.

رئیس جمهوری در نشستی با خبرنگاران در شیرازهم تصریح کرد که کلید اصلی توسعه در همه استانها، حضور قدرتمند و فعال مردم و کارآفرینان در صحنه اقتصاد است و دولت نیز باید به تقویت این فرایند کمک کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فکت شیت مذاکرات گفت: فکت شیت ما قبل از آمریکا منتشر شد. یکساعت قبل از انتشار بیانیه لوزان، خبرگزاری های ایران فکت شیت را منتشر کردند و خارجی ها نیز آن را بازانتشار دادند. ما نظراتمان را به صراحت گفته ایم.

رئیس جمهوری همچنین در جواب پرسشی به بازدید خود از تخت جمشید اشاره کرد و گفت : تخت جمشید به خوبی نشان می دهد که ملت ایران ملتی پیشرو در علم و فناوری بوده و پیام تخت جمشید به جهانیان این است که ملت ایران هر قدمی که بخواهد در هر عرصه ای بردارد، می تواند.

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی در ایران گفت:هیچ زمانی بعد از انقلاب به اندازه امروز، انبارهای کالاهای اساسی ما به این میزان پر نبوده است و این درحالی است که وقتی دولت را تحویل گرفتم در برخی از استانها، انبارها فقط برای سه روز موجودی گندم داشتند.دکتر روحانی در همین ارتباط به طرحهای گسترده دولت در بخش استحصال و صرفه جویی آب در کشور اشاره کرد و گفت دولت در این عرصه، طی فعالیت چهار ساله خود ۱۰ میلیارد دلار هزینه می کند.

رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سئوالی به موضوع اهمیت استفاده از کالاهای ساخت داخل برای تقویت روند توسعه کشور اشاره کرد و اظهارداشت: باید همه ما به سمت استفاده از کالاهای ساخت داخل گام برداریم.

وی که از مجموعه جهانی تخت جمشید فارس هم دیدن کرد، گفت که پیام این اثر باستانی « ما می توانیم » است.

روحانی اظهار داشت:این آثار تاریخی می خواهد به ما بگوید این ملت ، ملت بزرگی است که هرکار بزرگی را می تواند به خوبی انجام دهد.

رئیس جمهوری ادامه داد:ملتی که ازچند هزار سال پیش دارای این قدرت فکری ، طراحی و دارای این همه فناروی سطح بالا بوده ، امروز هم می تواند به راحتی از همه مشکلات عبور کند.ما افتخار می کنیم به ملیت ایرانی به فرهنگ اسلام و امروز هویت ما باید هویت اسلامی و ایرانی باشد.

رئیس جمهوری افزود:یکی از فوایدی که این آثار دارد، جذب گردشگر است و بنا به آمارهای موجود، تعداد گردشگران این اثر تاریخی در سال 92 دو برابر سال 91 بوده و در سال 93 دو برابر سال 92 و قاعدتا این رقم در سال 94 هم همین خواهد بود.

وی افزود:در نظر داریم همه تسهیلات لازم را برای صنعت گردشگری استان فارس و به ویژه شیراز فراهم کنیم و اینک 15 تا 16 تاسیسات رفاهی و اقامتی از جمله هتل های سه ستاره تا پنج ستاره در کنار این مجموعه تاریخی در حال تکمیل شدن است و دولت هم 140 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده است و این روند را ادامه خواهیم داد.


نوشته شده در   يکشنبه 13 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode