ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 ارديبهشت 1394     |     کد : 88262

طرح 4 مرحله‌اي ايران براي ريشه‌كني تروريسم

توسط رئيس جمهوري در اجلاس سران آسيايي ـ آفريقايي ارائه شد...

توسط رئيس جمهوري در اجلاس سران آسيايي ـ آفريقايي ارائه شد
طرح 4 مرحله‌اي ايران براي ريشه‌كني تروريسم


رئيس جمهوري با ارائه طرح "رويکرد همه جانبه براي ريشه کني تروريسم" در اجلاس سران کشورهاي آسيايي – آفريقايي، تصريح کرد: مقابله با تروريسم بايد جزو برنامه‌هاي اين اجلاس و در چارچوب اصول و ارزش‌هاي باندونگ محسوب شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در اين اجلاس که ديروز در جاکارتا پايتخت اندونزي برگزار شد،با اشاره به اين که تروريسم و افراطي‌گري در بخش‌هاي بسياري از دو قاره آسيا و آفريقا گسترش يافته است، تصريح کرد: افراط‌ گرايان در چارچوب تأمين اهداف نامشروع خود از حمايت‌هاي اطلاعاتي، تسليحاتي و مالي برخي بازيگران منطقه‌اي و بين‌المللي برخوردارند و اين در حالي است كه حاميان آنان، از اين واقعيت غافل هستند که استمرار بي‌ثباتي در مناطق آشوب زده، گسترش ناامني در جهان و از جمله كشورهاي آنان را به دنبال خواهد داشت.

رئيس دوره‌اي جنبش عدم تعهد با اشاره به اين که وجدان جهاني از ديدن بي‌تفاوتي سازمان‌هاي بين‌المللي در مقابل گسترش آتش تروريسم به شدّت آزرده است، گفت: زمان آن فرا رسيده است كه براي «اقدامي جهاني عليه خشونت و افراطي‌گري» طرحي عملياتي ارائه شود و به جاي آن كه با اقدام نابجاي برخي كشورها و آتش افروزي، به تروريسم كمك شود، با رويكردي مدبرانه، ريشه‌هاي آن خشكانده شود.

رئيس جمهوري اضافه کرد: با استفاده از فرصت اين گردهمايي تاريخي كه اكثريت مردم جهان را نمايندگي مي‌كند، طرح رويكردي همه‌جانبه براي ريشه‌كني تروريسم را ارائه مي كنم:

?- مفهوم بنيادين در مبارزه با تروريسم، گرامي داشتن حيات انسان است. ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه براي آرامش جهاني و ايمني خاطر، جان افراد از هر دين و مذهب يا هر قوم و نژاد، در ديدگاه همگان، يكسان و برابر باشد. ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه ميان مسلمان، مسيحي، يهودي و بودايي يا آفريقايي ،آسيايي و اروپايي، در ارزش‌هاي انساني تفاوتي نباشد، تا تروريسم نتواند صلح بشري را به مخاطره بيندازد و امنيت فردي و اجتماعي را تهديد و تخريب كند.

?- بزرگترين جفا به اديان الهي، سوءاستفاده از نام دين براي توجيه آدمكشي است. بايد حركت جهاني گسترده‌اي از سوي رهبران ديني و فرهنگي ملل براي مقابله با توجيه اعتقادي آدم‌كشي آغاز شود. هيچ تعصب اعتقادي نبايد دستاويز سلطه‌طلبي‌هاي سياسي شود، به ويژه نام زيباي آيين آسماني اسلام، كه پيام رحمت و محبت براي جهانيان آورده است.

?- در کنار مقابله جدي با افراط‌ گري و تروريسم، بايد به شناسايي و ريشه‌كني عوامل جاذبه گروه‌هاي تروريست و چگونگي سربازگيري آنان برخيزيم. ريشه‌هاي فرهنگي - اقتصادي اين پرخاشگري و ميل به خشونت بايد شناسايي شود و با تلاش صادقانه در حل معضلات اقتصادي، تأمين عدالت اجتماعي و مقابله با ترويج فرهنگ خشونت در ميان جوانان، زمينه تحريك و سوءاستفاده تروريست‌ها از ميان برده شود .

?- افزون بر اين، بايد با قطع كانال‌هاي تغذيه مالي، سياسي و اطلاعاتي از توسعه تروريسم جلوگيري کرد. تا زماني كه برخي دولت‌ها، رويكرد تروريسم خوب و تروريسم بد را دنبال مي‌كنند، جريان تروريسم بين‌المللي، پيام قاطع جهاني در مبارزه با اين جنايت را دريافت نکرد‌ه و هر روز با نامي ديگر و با حمايت دولتي ديگر، به حيات خود ادامه خواهد داد.

مذاکرات هسته اي

روحاني با اشاره به مذاکرات هسته اي ايران ،افزود: پايداري و مقاومت ملت ايران و سرعت رشد و توسعه فنآوري بومي و صلح‌آميز هسته‌اي، سرانجام طرف مقابل را به ميز مذاكره كشاند و تركيب 1+5با آگاهي از اين كه تهديد، تحقير و تحريم، صلح و امنيت نمي‌آفريند، روي به مذاکره با جمهوري اسلامي ايران آورد. مذاكراتي فشرده، پيچيده و طولاني كه اينك خرسندم اعلام کنم كه اين گفتگوها، در مسير تعاملات سازنده‌اي قرار دارد كه مي‌تواند توافق نهايي را در بر داشته باشد.

وي با تاکيد بر اين که اين توافق نهايي بايدتضمين‌كننده حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي و متضمن لغو تمامي تحريم‌هاي اقتصادي باشد، خاطرنشان کرد: اينجا اعلام مي‌كنم كه هدف ما تعامل سازنده است و بر اين پاي مي‌فشرم كه اين تعامل سازنده به نفع همه ما و ديگر مردم جهان خواهد بود.

رئيس جمهوري با بيان اين که جهانيان به وضوح دريافته‌اند که ايران با پيگيري و مداومت در حل معضل پيش آمده هسته‌اي به عنوان گام نخست، عزم راسخ دارد که تمامي تلاش و ظرفيت منطقه‌اي و بين‌المللي خود را بيش از گذشته در مرحله بعد، براي ايجاد امنيت منطقه و گسترش صلح جهاني به کار گيرد، گفت: در اين مرحله خواهيم کوشيد با همکاري جمعي منطقه‌اي و توسعه ارتباطات و تعاملات ميان همسايگان و با تمسک به اصول همکاري‌هاي اسلامي و اهداف اجلاس باندونگ، آرامش، امنيت و ثبات را براي توسعه اقتصادي و کاهش فقر و عقب افتادگي فراهم آوريم.

روحاني تاکيد کرد: در اين چارچوب، ايران آماده مشارکت و همکاري با همسايگان و از جمله همسايگان عرب خود است. در اين چارچوب بر صلح منطقه‌اي براي توقف کشتار و خونريزي در يمن و ساير کشورهاي منطقه تاکيد مي‌کنيم، چرا که در نظم جديد بين‌المللي، همکاري و مشارکت امري انساني است.

"جوکو ويدودو" رئيس جمهوري اندونزي پيش از آغاز رسمي اجلاس، در سرسراي تالار ورودي محل برگزاري اجلاس از دکتر روحاني استقبال کرد.

مذاکره رئيس جمهوري ايران و نخست وزير ژاپن

رئيس جمهوري اسلامي ايران و نخست وزير ژاپن عصر ديروز در جاکارتا پايتخت اندونزي ديدار و مذاکره کردند.نخست وزير ژاپن در اين ديدار گفت که مناسبات دو کشور در دوره جديد پيشرفت خوبي داشته و ما از اين موضوع خرسنديم.

به گزارش ايرنا ، دکتر حسن روحاني و شينزو آبه در اين ديدار که در حاشيه اجلاس سران آسيا – آفريقا در اندونزي برگزار شد، مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه اي و بين المللي را مورد بررسي قرار دادند .

دو طرف در اين ديدار با بررسي مناسبات دو جانبه، بر گسترش روابط بين دو کشور تاکيد کردند.

در ادامه نشست رئيس جمهوري ايران و نخست وزير ژاپن بدون حضور خبرنگاران ادامه يافت


نوشته شده در   پنجشنبه 3 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode