ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 اسفند 1393     |     کد : 86329

دكتر ظريف: تلاش مي‌كنيم مذاكرات هسته‌اي به نتيجه مطلوب برسد

حمدجواد ظريف وزيرامورخارجه كشورمان به عنوان ميهمان هفدهمين اجلاس مجلس خبرگان در اين اجلاس حضور يافت ، با تشکر از رهبر معظم انقلاب به دليل حمايت از تيم مذاکره کننده هسته اي، گزارشي از آخرين اقدام هاي تيم مذاکره کننده هسته‌اي و سياست خارجي جمهوري اسلامي در عرصه بين‌الملل ارائه داد.

در مراسم آغاز به كار اجلاس خبرگان رهبري
دكتر ظريف: تلاش مي‌كنيم مذاكرات هسته‌اي به نتيجه مطلوب برسد


محمدجواد ظريف وزيرامورخارجه كشورمان به عنوان ميهمان هفدهمين اجلاس مجلس خبرگان در اين اجلاس حضور يافت ، با تشکر از رهبر معظم انقلاب به دليل حمايت از تيم مذاکره کننده هسته اي، گزارشي از آخرين اقدام هاي تيم مذاکره کننده هسته‌اي و سياست خارجي جمهوري اسلامي در عرصه بين‌الملل ارائه داد.

وزير امورخارجه با اشاره به سياست هاي دشمنان در قالب اسلام هراسي و ايران هراسي و تقويت گروه هاي تروريستي به نام آزادي، بخشي از ابعاد ديگر سياست غرب و استکبار جهاني در اين راستا را مورد تحليل و ارزيابي قرار داد.

ظريف افزود: کار ديپلماسي کاهش هزينه هاست ،لذا ما هم از ابتداي دولت يازدهم با همين هدف اقدام هاي خود را انجام مي دهيم.

ظريف با اشاره به نامه 47 سناتور آمريکايي به رهبران کشورمان مبني بر لغو تمامي توافق ها در پايان دوره رياست جمهوري اوباما گفت: در اين نوع نامه نگاري که کاري بي‌سابقه و غير ديپلماتيک است،به ما گفته مي شود که ايالات متحده غير قابل اعتماد است.

وزير امورخارجه گفت: چه مذاکرات به نتيجه برسد و چه نرسد ما برنده هستيم، چون سرمايه اي که در اين سال‌ها جمع آوري کرده ايم عزت و خود باوري است، سرمايه اي که قابل پس گرفتن نيست و آمريکايي ها و غرب هم اين واقعيت را پذيرفته اند.

ظريف افزود: اما سرمايه غرب، اهرم تحريم و فشار آوردن بر سازمان ملل است که از ابتداي انقلاب و پس از تسخير لانه جاسوسي شروع شده است و مساله تازه اي عليه ما نيست.

وي با اشاره به دشمني استکبار جهاني در دوره هاي مختلف عمر سي و شش ساله انقلاب اسلامي از جمله جنگ تحميلي و قرارداد 598 مبني بر پايان جنگ، بخشي از دسيسه هاي دشمنان نظام اسلامي و ايجاد موانع گوناگون آن‌ها بر سر راه انقلاب را تشريح کرد.

وزير امورخارجه در ادامه از دستاوردهاي گوناگون از جمله هسته اي به رغم تمامي تحريم ها و روند مذاکرات و اقدام هاي سازنده جمهوري اسلامي سخن گفت و خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات در ماه‌هاي گذشته با کمک ديپلماسي سازنده جمهوري اسلامي موفق شده ايم بخشي از نگاه طرف‌هاي مذاکره کننده عليه کشورمان را تغيير دهيم، هر چند مذاکره با آمريکايي ها به دليل حضور تندروها در کنگره اين کشور با مشکلات مواجه است، اما ما با توکل بر خدا و دعاي مردم و ائمه اطهار(ع) تلاش مي کنيم مذاکرات را به نتيجه مطلوب برسانيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجلس خبرگان رهبري، در هفدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري كه صبح ديروز با حضور اعضا و به رياست آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در ساختمان سابق مجلس آغاز به کار کرد پس از برگزاري انتخابات براي تعيين رئيس مجلس خبرگان رهبري، آيت الله محمد يزدي و آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني به عنوان نامزدهاي رياست مجلس خبرگان رهبري اعلام آمادگي کردند که پس از رأي گيري ، آيت الله محمد يزدي با کسب 47 راي از مجموع 73 راي ماخوذه به رياست مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد.

انتخاب هيات رئيسه خبرگان

پس از برگزاري انتخابات براي تعيين نواب رئيس مجلس خبرگان رهبري، آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي با 42 رأي و آيت الله محمدعلي موحدي کرماني با 29 رأي به ترتيب به عنوان نايب رئيس اول و نايب رئيس دوم مجلس خبرگان رهبري انتخاب شدند. همچنين آيت الله دري نجف آبادي با 45 رأي و آيت الله سيداحمد خاتمي با 34 رأي همچنان به عنوان منشيان هيأت رئيسه باقي ماندند.

آيت الله هاشمي شاهرودي :طرفدارتوافق خوب هستيم

اين گزارش مي افزايد:آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي هم در نطق پيش از دستور هفدهمين اجلاسيه خبرگان رهبري با اشاره به حضور چشمگير مردم در راهپيمايي 22 بهمن، ‌اظهارداشت: عظمت مردم در راهپيمايي 22 بهمن مسئوليت همه به ويژه خواص و نخبگان را سنگين‌تر کرد و بايد قدر اين ملت را دانست. همه ما در اين راه بايد به امام(ره) تأسي کنيم که بيش از هر کس اين ملت را مي‌شناخت و به ‌آن‌ها ايمان داشت.

نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين با تسليت ايام فاطميه، اظهارداشت: اين اولين اجلاسيه خبرگان بعد از رحلت مرحوم آيت‌الله مهدوي کني رئيس فقيد مجلس خبرگان است که حقيقتاً يک عالم عامل و انقلابي اصيل بود. هرجا انقلاب به او نياز داشت از شوراي انقلاب گرفته تا کميته‌ها و از نخست‌وزيري تا امامت جمعه و اخيراً رياست خبرگان و همچنين اداره دانشگاه امام صادق (ع) جان، مال و آبروي خود را هزينه انقلاب کرد.

وي درادامه با بيان اين که مراکز علم سنجي غربي از شتاب 11 برابري کشورمان در مقايسه با متوسط جهاني خبر مي‌دهند، گفت:‌ مراکز علم سنج غربي ايران را به عنوان رتبه‌ اول در حوزه‌هاي علمي و فناوري در سطح منطقه و جزء 10 کشور اول دنيا در حوزه‌ علم و فناوري مي‌دانند. کشور ما در پر ريسک‌ترين عرصه‌ها مانند حوزه‌ سياست و دفاع و در پيچيده‌ترين حوز‌ها مانند علم و فناوري با وجود محدوديت‌هاي بي شمار جواب داده است و ما در اين عرصه‌ها بر چالش‌ها غلبه کرده و به پيشرفت‌هاي مهمي دست پيداکرده‌ايم.هاشمي شاهرودي با بيان اين که اکنون زيرساخت‌هاي استفاده از تجربه‌ در حوزه‌ اقتصاد در کشور با ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري در سال گذشته بيش از پيش فراهم شده است، گفت: اقتصاد دولتي و نفتي ريشه مشکلات کشور و اقتصاد مردم بنياد هم راهگشاي اين موضوع است. گرچه ديپلماسي و سياست‌هاي خارجي فعال در پيشرفت‌هاي اقتصادي نقش دارند اما مطابق فرمول‌هاي تجربه شده درون‌زايي و برون‌گرايي، حتي در ديگر کشورها هم ظرفيت‌ها و استعدادهاي بومي نقش اول را ايفا مي‌کنند و منابع رو زميني و منابع انساني نسبت به منابع زير زميني از جمله نفت و گاز برتري دارند.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تشديد آماج حملات اسلام ستيزي اظهارداشت: اسلام و دنياي اسلام همواره به ويژه در دو قرن اخير آماج خشونت‌ها و خصومت‌هاي بسياري بوده است و به همين دليل دشمني‌هاي امروز دنياي استکبار اتفاقي تازه نيست اما بايد همواره توجه کنيم که در اين دشمني‌ها دو نکته وجود دارد که دشمني‌هاي ديروز را از دشمني‌هاي امروز متمايز مي‌کند.

وي با اشاره به نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي و آمريکاي شمالي و دعوت ايشان از جوانان دنيا به مطالعه دقيق‌ درباره‌ اسلام و آزادانديشي در اين رابطه خاطرنشان کرد: نامه‌ مقام معظم رهبري ابتکاري در راه مقابله با امواج سنگين اسلام‌هراسي است. اين نامه به عنوان نقطه شروع يک حرکت جريان‌ساز در دنيا بايد محقق شود و همه‌ آگاهان به اسلام ناب بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده كنند.

هاشمي شاهرودي در ادامه با اشاره به مذاکرات ايران و 1+5 در مورد پرونده هسته‌اي ايران و با تاکيد بر اين که واقع‌گرايي و عقلانيت اقتضا مي‌کند که در مساله هسته‌اي از تيم ديپلماسي کشورمان که با جديت به دنبال پيشبرد منافع و به کرسي نشاندن خواسته‌هاي عقلاني و منطقي کشور است حمايت کنيم گفت: عقلانيت اقتضاء مي‌کند که اولا بدانيم حل مسائل کشور وابسته و در گرو حل مشکلات و توافق ما با طرف مقابل نيست.ثانيا ما طرفدارگفتگو و رسيدن به توافق هستيم اما دستيابي به توافقي خوب که عزت و منافع کشور تامين مي‌شود هستيم .


نوشته شده در   چهارشنبه 20 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode