ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 دي 1393     |     کد : 83710

تأكيد مراجع عظام بر ساماندهي اقتصاد و نظارت بر بانك‌ها

مراجع عظام تقليد روز پنجشنبه در ديدارعلي طيب‌نيا وزير اقتصاد و دارايي با ايشان بر ساماندهي اقتصاد کشور، جلوگيري از بي انضباطي اقتصادي و تنظيم عملکرد بانک ها و رفع معضل بيکاري تاکيد کردند.

وزير امور اقتصادي و دارايي با مراجع عظام تقليد ديدار كرد
تأكيد مراجع عظام بر ساماندهي اقتصاد و نظارت بر بانك‌ها

مراجع عظام تقليد روز پنجشنبه در ديدارعلي طيب‌نيا وزير اقتصاد و دارايي با ايشان بر ساماندهي اقتصاد کشور، جلوگيري از بي انضباطي اقتصادي و تنظيم عملکرد بانک ها و رفع معضل بيکاري تاکيد کردند.

به گزارش ايرنا،آيت الله العظمي عبدالکريم موسوي اردبيلي از عمکرد دولت تقدير و ابراز اميدواري کردند مشکلات فعلي به زودي‌رفع شود.

آيت الله العظمي ناصر مکارم شيرازي هم در ديدار علي طيب نيا مشکل بانک ها را جدي بيان کردند و افزودند: بانک‌ها بيشتر از منافع مردم به منافع خودشان فکر مي کنند، حال آن‌که بانک ها بايد چرخ اقتصاد را بچرخانند نه چرخ خودشان را.نظام بانکي بايد يک روز اصلاح شود، منتها اين عزم و همت جدي و قوي مي خواهد. اين مرجع تقليد مشکل توليد کار براي جوانان را از ديگر مشکلات جدي کشور برشمردند و گفتند: يکي از علل مهم بيکاري در کشور، واردات زياد و قاچاق است که زمينه ساز اين معضل شده است.کشور همواره با خطرات نظامي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي مواجه بوده و امروز با تدبير مسئولان، خطرات سياسي و نظامي کمرنگ شده است.

ايشان تحريم و انحصارطلبي را حربه دشمن براي به زانو در آوردن مردم بيان کردند و افزودند: در مواجهه با مشکلات بايد مثبت انديش بود و منفعل عمل نکرد و از تهديدات براي کشور فرصت ساخت.

آيت الله العظمي لطف الله صافي گلپايگاني هم گفتند: اموراقتصادي بايد صحيح پيش رفته و کساني که متصدي امر هستند به فکر نظم بخشيدن به مسائل باشند، نه اين‌که سياست‌ها متفاوت و بي ثبات باشد. متصديان امور بايد دقيق بوده و کار آنان حساب داشته باشد و بدانند که رفتني هستند و هيچ کس ماندگار نيست.

ايشان از برگزاري برخي همايش هاي پرهزينه انتقاد کردند و گفتند: اين‌ها پيش خدا حساب دارد و کساني که اين‌ها را برگزار مي کنند، مسئوليت دارند، چرا که اين مال فقرا و ضعفا ست.

اين مرجع تقليد خطاب به وزير اقتصاد گفتند: ماليات درست و بجا بگيريد و اگر نحوه هزينه کرد آن براي مردم مشخص و روشن باشد، آحاد جامعه هم ماليات را پرداخت خواهند کرد.

ايشان با انتقاد از برخي مشکلات جامعه و مفاسد اقتصادي، گفتند: چرا اين مشکلات برطرف نمي شود و کسي هم چيزي نمي گويد؟ ما مي بينيم که کشورهاي دنيا اگر چه در برخي جهات نواقصي دارند، اما وضع آنها مرتب است. اگر اقتصاد درست شود، مسائل مذهبي و اجتماعي هم درست مي شود.

آيت الله العظمي جعفر سبحاني هم با تاکيد بر توجه دولت به اشتغال ، تصريح کردند: دولت بايد مشاغلي که براي مردم اصالت دارد را به وجود بياورد، چراکه مشاغلي که نوعي بيگاري محسوب مي شود، موقتي است و معاش مردم را تامين نمي کند.

ايشان با بيان اين که دولت بايد کوشش کند که مردم از امکانات طبيعي شامل زمين و آب بهترين استفاده را داشته باشند، گفتند: طبق آيات قرآن، کشوري که با داشتن منابع عظيم طبيعي مثل آب و خاک، گندم خود را از خارج وارد کند، از رحمت خدا به دور است.

اين مرجع تقليد با بيان اين که ايران سرزمين زرخيزي است، افزودند: نبايد ايران کشوري که چهار فصل سال در آن موجود است، در زمينه تامين وسايل اوليه زندگي محتاج کشورهاي ديگر باشد تا آن‌ها هم رگ حيات اين کشور را در دست خود بگيرند.

آيت الله العظمي موسي شبيري زنجاني هم خطاب به وزير اموراقتصادي و دارايي، گفتند: مسئوليتي که شما در شرايط کنوني کشور پذيرفته ايد، مجاهدت در برابر مشکلات است.

ايشان با اشاره به مشکلات اقتصادي و توطئه دشمنان عليه ملت ايران، افزودند: بايد با همدلي همه مسئولان مشکلات جامعه هر چه زودتر برطرف شود.

گفته هاي وزير امور اقتصادي و دارايي

وزير امور اقتصادي و دارايي هم در اين ديدارها با ارائه گزارشي مختصر در مورد اقدامات اقتصادي دولت يازدهم براي کنترل تورم وتلاش در افزايش رشد اقتصادي ، گفت: بايد تصميمات منطقي منطبق بر اقتصاد مقاومتي گرفته و در راستاي کاهش وابستگي به نفت پيش برويم.

طيب نيا افزود: 17 ماه از عمر دولت يازدهم مي گذرد و تلاش شده است تحريم ها که مشکلات جدي براي کشور به وجود آورده بود، مديريت شود.اکنون هم در شرايط خطيري هستيم و قيمت نفت از 105دلار به 40 دلار کاهش يافته و براي حل اين مشکل نيازمند اراده جدي و هماهنگي هستيم.

وي گفت: جنگي که امروز شروع شده از جنگ تحميلي بدتر است. امروز نيازمند وحدت و همدلي هستيم و اختلاف قوا خواست دشمن است.

طيب نيا بيان کرد: بودجه سال آينده بر مبناي 72 دلار به مجلس ارسال شده است، اما با در نظر گرفتن شرايط جديد در نظر داريم آن‌را به 40 دلار تغيير دهيم و بازتنظيم کنيم.

وي بر لزوم تجديد نظر در بسياري از مواد بودجه کشور تاکيد کرد و افزود: بايد بودجه ها و هزينه ها اصلاح شود تا کشور بتواند در مقابل اين فشارها مقاومت کند.

وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين گفت: بهترين کار براي شناسايي دهک هاي پايين اقدام از طريق نهادهايي مثل کميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي است و در اين خصوص دولت هم حمايت هاي خود را بر روي آن متمرکز خواهد کرد.

طيب نيا با اشاره به موضوع شناسايي دهک هاي بالا براي تصميم گيري در مورد يارانه هاي اين افراد افزود: ما گزينه هاي مختلفي را بررسي کرده ايم.

وزير اموراقتصادي و دارايي با اشاره به اين که حذف يارانه عوارض اجتماعي دارد گفت: براي حل مساله يارانه ها بايد مجلس، دولت و صدا و سيما همه تلاش کنند.

وي با بيان اين که بودجه امسال به علت کاهش قيمت نفت بسيار کم شده است گفت: امکان مانور بر روي ارز براي دولت مشکل است ،اما روي ريال از طريق گمرک و ماليات مشکلي نداريم لذا با توجه به وضع بودجه،حقوق کارمندان را نمي توانيم زياد افزايش دهيم.

به گفته وي، حمايت علما و همراهي مردم در اين شرايط سخت، ياري گر دولت است و نکته اصلي، کنار گذاشتن اختلافات و همدلي همه ارکان نظام است.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين که همه به دولت اميد بسته اند، تاکيد کرد: کساني هستند که به خاطر مسائل جناحي با برگزاري جلسات به دنبال شکست دولت هستند، غافل از اين که نااميد کردن مردم ضربه اي اساسي است و شکست دولت، شکست نظام خواهد بود.

وي با بيان اين که خوشبختانه شاهد حمايت مردم و مراجع از دولت هستيم ، افزود: يقينا اگر اين حمايت ها نبود نتيجه اي حاصل نمي شد.



نوشته شده در   شنبه 27 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode