ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 آبان 1393     |     کد : 80943

نخستین کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام

فردا، در «نخستین کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» آغاز می‌شود ...

فردا، در «نخستین کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» آغاز می‌شود
اجتماع بی‌سابقة برجسته‌ترین علماء شیعه و سنی جهان در قم

تاکنون در جهان اسلام کنگره‌ای که بتواند علمای اسلام را جمع و موضع صریح و واحد و همچنین اظهارنظرهای مستدل و مستند آنان را درخصوص جریان‌های افراطی و تکفیری اعلام کند، نداشته‌ایم، به همین دلیل کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، با هدف شفاف ساختن جدائی گروه‌های تکفیری از جهان اسلام، فردا و پس‌فردا (دوم و سوم آذر) با حضور بیش از 300 نفر از مفتیان اهل سنت غیرایرانی و اندیشمندان ۸۳ کشور دنیا در قم برگزار می‌شود.
خوشبختانه در این کنگره که با اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی و دبیرعلمی آیت الله العظمی سبحانی  برگزار می‌شود، شاهد استقبال بسیار بالای علمای اهل سنت بوده‌ایم و علیرغم این که فضای درنظر گرفته شده برای مهمانان، گنجایش 250 مهمان خارجی را داشته، اخبار رسیده تعداد علمای خارج از کشور را - که همه از مفتیان اهل سنت هستند - بیش از 300 نفر اعلان کرده است. علاوه بر علماء خارج از ایران، علمای اهل سنت داخل کشور نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.
متأسفانه در حالی که عموم مسلمانان می‌کوشند بر محور مشترکاتی همانند توحید، نبوت و قرآن گردهم آیند، و با تأکید بر ویژگی های مذهبی خود، در برابر دشمن بایستند، با انحرافاتی که خطر آن کمتر از خطر دشمنان خارجی اسلام نیست، روبرو هستند. جریان هائی که همچون غدۀ سرطانی، در پیکر اسلام و مسلمین رشد کرده اند و دراین مسیر نیز هر روز قربانیان بیشتری از جامعه مسلمین می‌گیرند.


 *فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد
*به‌کارگیری 4 هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت برگزاری کنگره خطر جریان‌های تکفیری
فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت:
 4 هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت برگزاری کنگره ‏خطر جریان‌های تکفیری به‌کار گرفته خواهند شد.‏
کاظم مجتبائی در نشست خبری با اصحاب رسانه ‏اظهار کرد: روزهای دوم و سوم آذرماه امسال،
شاهد برگزاری کنگره خطر جریان‌های تکفیری در قم ‏خواهیم بود.‏
وی افزود: جمعی از مراجع تقلید، علماء، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، سایر شهرها و همچنین ‏علمائی از کشورهای اسلامی در این کنگره شرکت خواهند داشت.‏
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه این کنگره در مجتمع فرهنگی
 امام کاظم(ع) برگزار ‏می‌شود، خاطرنشان کرد: برهمین اساس نیروی انتظامی قم از چندی پیش اقدامات امنیتی و انتظامی ‏را در دستور کار قرار داده است.‏
وی ادامه داد: مجموعه اقدامات انتظامی، ترافیکی و حفاظتی از نخستین روز آذرماه در قم اجرائی ‏خواهد شد.‏
مجتبائی با اشاره به مسئولیت نیروی انتظامی قم برای تأمین امنیت، نظم و آرامش طی روزهای ‏برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: با همکاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، امنیتی فراگیر در قم به ویژه ‏اطراف محل برگزاری کنگره تأمین خواهد شد.‏
فرمانده نیروی انتظامی استان قم از به‌کارگیری 10 ایستگاه پلیس در اطراف مجتمع فرهنگی امام ‏کاظم(ع) خبر داد و افزود: این ایستگاه‌ها، کنترل انتظامی و امنیتی لازم را انجام خواهند داد.‏
وی تصریح کرد: مقامات و شخصیت‌های عالی‌رتبه‌ در این همایش شرکت می‌کنند که حفاظت از آنها ‏به وسیله نیروهای پلیس قم صورت می‌گیرد به همین دلیل از نیروهای کارآمد و زبده استفاده خواهیم ‏کرد، علاوه بر این در هفت نقطه از قم شاهد استقرار ایست‌های بازرسی به منظور کنترل همه ‏ورودی‌ها به داخل شهر خواهیم بود.‏
مجتبائی با تاکید بر انجام این مأموریت ویژه به بهترین و کامل‌ترین شکل توسط نیروی انتظامی ‏خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح در این زمینه رسانه‌ها و مطبوعات قم یاری‌گر ‏پلیس خواهند بود.‏
فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: 4 هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت در جریان برگزاری کنگره ‏خطر جریان‌های تکفیری به کار گرفته خواهند شد.‏
* پیشنهاد تعطیلی قم در مدت برگزاری کنگره ارائه شده است
وی بیان کرد: به منظور کنترل همه‌جانبه و نیز جابه‌جائی مدعوین کنگره، پیشنهاد تعطیل شدن قم در این ‏دو روز به وزارت کشور ارائه شده است.‏
مجتبائی با بیان اینکه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در قم به ویژه هسته مرکزی شهر و محل ‏برگزاری کنگره اعمال خواهد شد، گفت: تعطیلی شهر در این دو روز در نظم و امنیت کنگره و آسایش ‏مردم نقش مهمی خواهد داشت.‏
* آیت الله اراکی:
*کنگره جریانهای افراطی
و تکفیری یک رویداد علمی و فکری بی‌سابقه است
آیت الله اراکی درباره ی «کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» گفت: کنگره جریانهای افراطی و تکفیری یک رویداد علمی و فکری بی‌سابقه است و این برای اولین بار است که این چنین کنگره ای در سطح جهان اسلام در قم برگزار خواهد شد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی رئیس کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام در دیدار با جمعی از علمای اندونزی گفت: باید جلوی افراطی‌گری را در تمام مذاهب اسلامی بگیریم، چرا که این مسئله به اختلافات و جنگ‌های داخلی در جهان اسلام دامن می‌زند.
وی درادامه با تأکید بر این که بر همه علمای اسلام لازم است تا جلوی افراطی‌گری را بگیرند، تصریح کرد: باید افراد نادان را توجیه کرد تا رشته اتحاد امت اسلام مستحکم شود.
رئیس ستاد اجرای کنگره جهانی گفت: این کنگره در روز های دوم و سوم آذر با حضور اندیشمندان، علماء و مفتیان بیش از ۸۳ کشور دنیا در قم برگزار می‌شود و هدف غائی و نهائی آن اجماع جهانی علیه تکفیر است؛ زیرا جریان های تکفیری جزء اسلام نیستند و هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.
در این کنگره حدود ۳۰۰ مهمان خارجی و ۲۰۰ مهمان شیعه داخلی و ۱۰۰ مهمان
 اهل سنت داخلی حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: در این کنگره  شامل
 ۴ کمیسیون است که کمیسیون تبار شناسی جریان های تکفیری، کمیسیون عقاید جریان های تکفیری، کمیسیون سیاست های جریان های تکفیری و کمیسیون راههای مقابله و برون رفت از شرائط کنونی از این قبیل هستند.
* حجت الاسلام علیزاده موسوی در برنامه شب آسمانی
شبکه قرآن و معارف:
*هدف کنگره شفاف ساختن جدائی گروه‌های تکفیری از جهان اسلام است
حجت‌الاسلام علیزاده موسوی گفت:
شفاف ساختن جدائی گروه‌های تکفیری از جهان اسلام هدف کنگره خطر جریان‌های افراطی و تکفیری است، تا به حال 6 جلد مجموعه مقالات در این زمینه به چاپ رسیده است.
حجت الاسلام علیزاده موسوی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: امروز جهان اسلام شرایط آشفته ای را تجربه می‌کند، به طوری که عده ای به نام دین جنایاتی می‌کنند که شاید در تاریخ اسلام چنین شرائطی کمتر پیش آمده است. این جنایتکاران با اسم الله و با شعار لا اله الا الله این جنایات را انجام می‌دهند.
قائم مقام دبیر علمی کنگره جریان های افراطی و تکفیری اظهار داشت:
 پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «وقتی که بدعت ها در میان جامعه ای ظاهر شود یک عالم باید دین خودش را اظهار کند و اگر این کار را نکند لعنت خداوند بر او خواهد بود» بر این اساس و این که خواستگاه بحث تکفیر جهالتی است که به این ها می‌پیوندند تصمیم گرفتند که یک روشنگری و اجماعی را علیه تکفیر به وجود بیاورند و به خاطر همین آیت الله مکارم شیرازی این طرح و ایده در ذهنشان شکل گرفت که یک همایشی جهانی را برگزار کنند و از همه مذاهب خواه شیعه و سنی دعوت کنند تا بیایند و دیدگاه اسلام را نسبت به این قضایائی که در جهان اسلام دارد می‌افتد بیان دارند.
وی گفت: مرجعیت خودش به میان آمد و آیت الله مکارم شیرازی خودشان به عنوان رئیس کنگره به میدان آمدند و آیت الله سبحانی به عنوان دبیر علمی وارد این بحث شدند و شاید ما کمتر کنگره ای را داشتیم که
دو مرجع به صورت رسمی و مباشرتاً بیایند و کنگره ای را برگزار کنند و این موضوع در حقیقت نشان دهنده عمق فاجعه ای است که در جهان اسلام در حال صورت گرفتن است. مراکز دیگر حوزه ای نیز وقتی از برگزاری چنین کنگره ای آگاه شدند به این موضوع ابراز علاقه کردند.
علیزاده موسوی بیان داشت: وقتی که
 آیت الله مکارم شیرازی این کار را شروع کردند بسیاری از افراد تصور می‌کردند که شاید علمای اهل سنت شرکت نکنند و یا حضورشان کمرنگ تر باشد اما ما شاهد اقبال به شدت زیاد بودیم و علیرغم این که مهمانان محدود بود و قرار بود 250 مهمان خارجی داشته باشیم با این حال آمارمان از علمای خارج از کشور که همه مفتیان اهل سنت هستند به بیش از
 300 نفر رسیده است. علمای اهل سنت داخل کشور نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: ضریب القائات جریان تکفیری ها این است که به شدت تلاش دارند فعالیت های خود را منتصب به اسلام کنند کما این که خوارج نیز این دیدگاه را داشتند. هدف از این همایش این است که جدائی این گروه ها از اسلام را شفاف کند. ما می‌خواهیم بگوییم که به هیچ عنوان نمی توان اهل قبله و یا حتی کسانی که به دین اسلام اعتقاد ندارند اما علیه اسلام فتنه نمی کنند، تکفیر کرد.
* حجت‌الاسلام سقای‌ بی‌ریا:
مقابله علمی با جریان‌های تکفیری امری ضروری است
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا مقابله علمی با تکفیری‌ها از سوی جهان اسلام را
 یک ضرورت دانست و گفت: کنگره برائت از تکفیری‌ها انحرافات ذهنی افراد درباره تروریست‌های داعشی را گره گشائی می‌کند.
حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا،
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به برگزاری
«کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» خطرات جریان‌های تکفیری برای کشورهای اسلامی را مورد بررسی قرار داد. و به رسا گفت: مهم‌ترین خطر این گروه‌ها عقاید و افکارشان است که آن را به اسلام نسبت می‌دهند؛ متأسفانه تکفیری‌ها تمام رفتارهای وحشیانه خود را به عنوان اسلام و حکومت اسلامی بیان می‌کنند.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: حتی گفته می‌شود این افراد کتابی به نام رساله عملیه دارند که جنایات و وحشیگیری‌ها خود را با قواعد آن کتاب مطابقت می‌دهند.
وی ادامه داد: یکی از روش‌های تکفیری نیز برای به اشتباه انداختن و فریب دادن افراد این است که از نمادهای اسلامی استفاده زیادی می‌کنند، برای نمونه بر روی پرچم خود
 «لا اله الا الله» و «محمد رسول ‌الله»
را می‌نویسند.
*بهترین راه مقابله با تکفیری‌ها مبارزه با عقاید انحرافی آن‌ها است
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا مقابله علمی با تکفیری‌ها از سوی جهان اسلام را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: علمای جهان اسلام باید عقائد انحرافی این‌ افراد را به جهانیان معرفی کرده و بیان کنند که این گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و اختلاف شدیدی با اسلام در عملکرد و اعتقادات خود دارند.


وی یادآور شد: بنده شنیدم سید حسن نصرالله در پیامی به حوزه‌ها و علما  گفته بودند که شما از نظر فکری مسائل داعش را بررسی کنید تا ما بتوانیم با تبلیغ از آنها استفاده کنیم و مسئله نظامی نسبت به خطری که عقائد این‌ها دارند مسئله بسیار مهمی نیست.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به خطرات فکری جریان‌ها تکفیری برای جهان اسلام بیان داشت: پیش بینی سران کشورهای اروپائی این است که تا سال 2050 جمعیت مسلمانان از 50 درصد در این کشورها عبور می‌کند و وقتی از این تعداد عبور کند براساس دموکراسی هر چیزی را که اکثریت بخواهند باید سر کار بیاید و ممکن است که حکومت اسلامی سرکار بیاید.
  * تکفیری‌ها با هدف اسلام هراسی ایجاد شده‌اند 
وی تصریح کرد: با ترسی که سران کشورهای اروپائی از افزایش جمعیت مسلمانان دارند دست به اقدامات مختلفی در جهت جلوگیری از گسترش روز افزون‌ اسلام زده‌اند، 
در گذشته با حجاب مخالفت می‌کردند، ولی در جدید‌ترین کارهای خود گروه‌های تروریستی را به نام حکومت اسلامی به وجود آورده‌اند.
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به ادعای تکفیری‌ها و تروریست‌ها در جهت تشکیل حکومت اسلامی عنوان کرد: این‌ها می‌خواهند با چنین ادعائی در کشورهای غربی اسلام هراسی را به وجود بیاورند، این نوعی حربه مزدورانه است که برای استکبار منافع مختلفی خواهد داشت.
 * اختلاف میان مسلمانان حربه دشمن است
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، اسلام هراسی، جلوگیری از گسترش اسلام در کشورهای غربی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان را از جمله اهداف به وجود آوردن گروه‌های تکفیری برشمرد و گفت: ایجاد تفرقه میان مسلمانان در حقیقت پیروزی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: راه و روش منحرفانه تکفیری‌ها و تروریست‌ها باید کامل برای افراد تبیین شود، متأسفانه این گروهک‌ها در تبلیغات و شعارهای خود توانسته‌اند عده‌ای به ویژه جوانان خام را به سمت خود جذب کنند.
حجت‌الاسلام سقا بی‌ریا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تبیین بطلان تفکر جریان‌ها تکفیری و تروریستی به برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» گفت: در این همایش 5 روزه قرار است که مقالات مختلفی برای موشکافی و حلاجی مسائل مختلف جهان اسلام از سوی علماء  ارائه شود.
  * کنگره برائت از تکفیری‌ها انحرافات ذهنی درباره تروریست‌های داعشی 
را گره گشائی می‌کند 
وی تصریح کرد: امید است برگزاری این کنگره در این سطح عالی و جهانی بتواند ابهاماتی که درباره داعش وجود دارد را باز کرده و افکار انحرافی آنها را بیان کند؛ کاری که کنگره می‌تواند انجام دهد در حقیقت 
گره گشائی ذهنی از افرادئی می‌باشد که ممکن است گول این جریان‌ها را بخورند و خیال کنند که اسلام همین است.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تبری جستن شیعه و سنی از تکفیری‌ها و افراطی‌ها را از جمله اهداف «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» خواند و اظهار داشت: باید ما به دنیا این پیام را برسانیم که تمام جهان اسلام از این گروه‌ها بیزار بوده و عقائد این‌ها با اسلام ناب هیچ ارتباطی ندارد.
وی یادآور شد: امیدواریم این کنگره به خوبی برگزار شود، چرا که بسیار مؤثر خواهد بود و از خداوند متعال برای موفقیت دست اندرکاران این کنگره توفیق می‌خواهیم تا بتوانند از عهده رسالت خود برآیند.
     * آشنائی با پایگاه اینترنتی
 کنگره جهانی جریان‌های تکفیری 
بخش معرفی جریان های تکفیری در پایگاه کنگره جهانی جریان های تکفیری به معرفی 9 جریان تکفیری از جمله جریان شناسی طالبان، جریان شناسی القاعده، 
جریان شناسی بوکو حرام و نمودار سلفیه پرداخته است.
به گزارش رسا، از بخش های قابل توجه این سایت می‌توان به بخش هائی شامل مقاله ها، کتاب ها، یادداشت ها، معرفی جریان های تکفیری، مصاحبه ها،
 بیانات علمای اسلام اشاره کرد.
در بخش مقاله ها، 95 مقاله با موضوع جریان های تکفیری ارسال شده است که مقاله های گونه ها و شکل های تکفیر، داعش چیست و از کجا سر برآورد؟، گفتمان تقریب به جای تکفیر، اصول روش شناسی سلفیه نمونه هائی از این مقالات هستند.
بخش معرفی کتاب ها 18 مورد کتاب با موضوعات جریان های تکفیری معرفی کرده است. کتاب های وهابیت بر سر دو راهی، سلفی گری و پاسخ به شبهات، دو چهره اسلام: اسلام وهابی، اسلام شیعی، نگاهی نو به پدیده تکفیر و اسلام و خشونت نمونه هائی از این کتاب ها هستند.
بخش یادداشت ها هم بخش جالب این پایگاه اینترنتی است که به یادداشت های با موضوعیت جریان های تکفیری پرداخته است. یادداشت های یورش داعش به عراق و پیامد های داخلی و منطقه ای آن، تخریب و اهانت به مقدسات اسلامی، کتاب شناسی تکفیر، بازخوانی مواضع رهبر انقلاب نسبت به تکفیری ها نمونه ای از این یادداشت ها هستند.
همچنین بخش معرفی جریان های تکفیری به معرفی 9 جریان تکفیری از جمله جریان شناسی طالبان، 
جریان شناسی القاعده، چریان شناسی بوکو حرام و 
نمودار سلفیه پرداخته است.
در بخش مصاحبه این پایگاه اینترنتی به مصاحبه با علمای اسلام با محوریت جریان های تکفیری اشاره شده است که مصاحبه با حجت الاسلام عطاران یکی از این مصاحبه ها است.
بخش بیانات علمای جهان اسلام دیگر بخشی است که بیانات علمای جهان اسلام را در مورد جریان های تکفیری منعکس می‌کند. بیانات احمدالطیب، رئیس الأزهر که گفته است علمای تکفیری را از نتیجه فتواهایشان باید بر حذر داشت یکی از این بیانات است.
همچنین این سایت بخش اخبار را هم داراست که خبرهای تازه با محوریت جریانات تکفیری را منتشر می‌کند.
گفتنی است، علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی
  www.makhateraltakfir.com مراجعه کنند.




یکی از مهم ترین راه کارهای مقابله با این جریان ورود علمای بزرگ و اندیشمندان جهان اسلام به میدان مبارزه است. اگر توسط علمای اسلام ماهیت فتنه های تکفیری برملا شده و سخیف بودن مبانی اعتقادی آنان تبیین شود، مسلمانان به گوش جان این ندا را خواهند شنید.
در همین راستا، حضرت آیة اللّه مکارم شیرازی به همراه گروهی از علما و اندیشمندان حوزه های علمیه، در پی احساس مسئولیت در این زمینه، طرح کنگره عظیمی را درانداخته اند که در آن تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنّی، دست در دست هم، به تبیین و برآورد خطرات و آسیب های این جریان های تکفیری بپردازند.
به همین سبب کنگره جهانی«جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» تحت اشراف معظم له، با نگاهی جامع، به بررسی ابعاد این فتنه در جهان اسلام می‌پردازد. چنین کنگره ای می‌تواند نقطۀ عطفی در مقابله و مبارزه با جریان های تکفیری باشد و زمینه های هم گرائی و وحدت مسلمانان را بیش از پیش فراهم سازد. هدایت علمی این کنگره را نیز حضرت آیة الله العظمی سبحانی(دامت برکاته)، که عمری را در مقابله علمی با این فتنه سپری کرده اند و نسبت به عملکرد، مبانی، شبهات و راه کارهای مقابله با آن، اشراف کامل دارند، به عهده دارند.
با توجه به آنچه گفته شد از اهداف این کنگره می‌توان به مقابله با فتنۀ تکفیر در جهان اسلام، دعوت به صلح و دوستی و برادری و تعامل میان مذاهب بر اساس حکمت، موعظه و جدال احسن، تلاش برای هوشیارکردن مسلمانان نسبت به ماهیت زشت و کریه جریان های تکفیری، ایجاد صف واحد و گسترش زمینه های هم گرائی مسلمانان برای مقابله با تکفیر و تلاش برای شناساندن توطئه ها و نیرنگ های جهان غرب در سایه حمایت از جریان های تکفیری اشاره کرد.
در این میان اگر مسلمانان برای این بیماری خطرناک، چاره ای نیاندیشند، دامنه شعله های سوزان آن، تمامی عالم اسلام را فرا خواهد گرفت.
راه کارهای علمی این کنگره، تببین پیشینه، کارنامه و عمل کرد سیاه جریان های تکفیری در جهان اسلام، نقد و بررسی انحرافات اعتقادی جریان های تکفیری، نقد و بررسی شبهاتی که توسط این جریان ها بر بال امواج رسانه ها و فضای سایبری جهان اسلام را تهدید می‌کند، نقد و بررسی پیامدهای سیاسی‌ـ اجتماعی جریان های تکفیری و هم گرائی آنها با دشمنان قسم خورده اسلام و بررسی راه های برون رفت از فتنه تکفیر و ترسیم جامعۀ ایده آل است.
حوزه شمولیت این کنگره از آنجا که خطر جریان های تکفیری، تمام مسلمانان و جوامع اسلامی را تهدید می‌کند و مبانی فکری و عقیدتی و عمل کرد آنان، با عقائد، سیره و روش تمامی مسلمانان در تضاد است؛ این کنگره اختصاص به فرقه خاصی ندارد و تمامی فرق اسلامی در آن شرکت خواهند داشت. به همین سبب ارزیابان و اعضای کمیته ها نیز متشکل از علمای شیعه و سنّی می‌باشند.
همچنین با عنایت به آنچه گفته شد، این گنگره در سطح بین المللی برگزار خواهد شد و از تمامی مناطق جهان، پذیرای آثار علمی خواهد بود.


نوشته شده در   جمعه 30 آبان 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode