ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 مهر 1393     |     کد : 78872

سخنگوی دولت: افزایش قیمت‌ها واقعیت دارد اما رشد آن کاهش یافته است

سخنگوی دولت تاکید کرد: کاهش تورم به این معنی که رشد افزایش قیمت نسبت به ماه‌های قبل تقلیل پیدا کرده است اما بحث افزایش قیمت وجود دارد اما رشد افزایش قیمت تقلیل پیدا کرده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: کاهش تورم به این معنی که رشد افزایش قیمت نسبت به ماه‌های قبل تقلیل پیدا کرده است اما بحث افزایش قیمت وجود دارد اما رشد افزایش قیمت تقلیل پیدا کرده است.


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به جلسه هیئت دولت گفت: در این جلسه آقای ظریف گزارشی از مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 و همچنین سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل‌متحد ارائه داد که مطلع هستیم بیش از 30 ملاقات در این سفر انجام شد و گزارشی در این باره به اعضای هیئت دولت ارائه شد. وی ادامه داد: خوشبختانه این سفر مثل سفرهای قبل بسیار مبارک بود و در جهت بیان مواضع حق‌طلبان ملت بزرگ ایران عمل شد و برخی واکنش‌های منفی ناشی از مواضع مثبتی است که نسبت به سخنان وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین اجلاس تغییرات آب و هوا و ملاقات‌های ایشان وجود داشت.
وی افزود: از مصوبات امروز جلسه هیئت دولت اختصاص 70میلیارد تومان به انتقال آب به استان اردبیل برای تأمین آب شرب و همچنین سامان‌دهی حوزه ارس ازمصوبات دیگر دیروز جلسه دولت بود.  نوبخت اظهار داشت: همچنین در این جلسه مبلغ 5 میلیارد تومان به منظور احداث بیمارستان شهید باهنر کرمان علاوه بر ردیف‌های بودجه قبلی نیز جزو مصوبات جلسه هیئت دولت بود.
 وی در پاسخ به سؤالی درباره انتشار برخی از اخبار پیرامون اختلاف هفت‌هزار میلیاردتومانی ناشی از فروش ارز در زمان دولت دهم افزود: درباره این مطالب من چیز مکتوبی هنوز دریافت نکردم و قطعاً اگر موضوعی که در ارتباط با دولت قبل است هم مجلس قابل انعکاس آن را به مراجع ذی صلاح را دارد و هم اگر مرتبط با ما شود به طور حتم اقدام خواهد شد.
نوبخت در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با مواضع خصمانه نتانیاهو ابراز داشت: سیاست ایران‌هراسی رژیم صهیونیستی یک بحث توضیح واضحات است و آن قدر خصمانه و بغض‌آلود است که با پریشان‌گویی همراه است و این مواضع نیز از همانگونه است به ویژه آنکه می‌بینند ما پیشرفت خوبی در مسائل مختلف داریم.
وی درباره اینکه کاهش تورم در بازار و عدم احساس آن در بازار تصریح کرد: کاهش تورم به این معنی که رشد افزایش قیمت نسبت به ماه‌های قبل تقلیل پیدا کرده است اما بحث افزایش قیمت وجود دارد اما رشد افزایش قیمت تقلیل پیدا کرده است.
نوبخت همچنین درباره افزایش قیمت خودرو و نظر وزیر صنعت در این رابطه ابراز داشت: فکر می‌کنم از وزیر صنعت باید دعوت کنم تا پاسخگوی سؤالات شما در این رابطه باشد.
وی افزود: سیاست کلی دولت حمایت از تولید است و یکی از بخش‌های مهم تولیدی ما خودرو است و هرگونه حمایتی که منطقی باشد از صنایع خود انجام می‌دهیم.
 نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر رئیس‌جمهور به عربستان گفت: چنین مسئله‌ای با وجود دعوتی که از ایشان صورت گرفته است در برنامه نیست و اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد ما بلافاصله آن را اعلام خواهیم کرد.
 وی در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با اینکه آیا با توجه به سخنان نخست‌وزیر انگلیس آیا محدودیتی در روابط ایران با این کشور صورت می‌گیرد یا نه،‌ گفت: یک روابط بین دو کشور بر اساس یک مصاحبه و سخنرانی شکل نمی‌گیرد. ملاحظات عدیده‌، منافع ملی مورد توجه است. یک سخنرانی را باید جواب داد و ما هم در دفاع از مواضع ملت خود کوتاه نخواهیم آمد، اما در آنجایی که قرار است یک روابط تنظیم شود متغیرهای بیشتری در نظر گرفته می‌شود و ما همه چیز را در چارچوب قوانین، مقررات و مصالح ملی تنظیم خواهیم کرد.
 به گزارش فارس سخنگوی دولت در رابطه با اینکه آیا در نیویورک توافقی صورت گرفته است که اعلام نشده است، تصریح کرد: هیچ یک از توافقات ایران با 1+5 را نمی‌توانیم محتوم نگه داریم و قطعاً آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. اطلاع دارید که مذاکرات در دست انجام است و ما تردید نداریم دیپلمات‌های ایرانی و افرادی که برای مذاکره اعزام شدند افراد متدین و متبحر هستند و به نحو شایسته از منافع ملی ما دفاع خواهند کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode