ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 شهريور 1393     |     کد : 78205

دعوت رئيس جمهوري و هيأت وزيران از مردم براي صرفه‌جويي جدي در مصرف آب

هيأت وزيران با توجه به وضع منابع آب کشور و کاهش بارندگي ها نسبت به سال گذشته و سال هاي قبل و کمبود شديد ذخاير آبي، از عموم مردم ايران و به ويژه مردم شهر تهران خواست به طور جدي در مصرف آب صرفه جويي کنند.




هيأت وزيران با توجه به وضع منابع آب کشور و کاهش بارندگي ها نسبت به سال گذشته و سال هاي قبل و کمبود شديد ذخاير آبي، از عموم مردم ايران و به ويژه مردم شهر تهران خواست به طور جدي در مصرف آب صرفه جويي کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، هيات وزيران ديروز با توجه به وضع منابع آب کشور و کاهش بارندگي‌ها نسبت به سال گذشته و سال‌هاي قبل و کمبود شديد ذخاير آبي، از عموم مردم ايران و به ويژه مردم شهر تهران خواست به طور جدي در مصرف آب صرفه جويي کنند.

هيأت وزيران در اين جلسه که به رياست حسن روحاني رئيس جمهوري تشکيل شد، ابراز اميدواري کرد که با تدابير دولت و همراهي صميمانه مردم ايران اسلامي، مشکل شديد کمبود آب به نحو مناسبي برطرف شود .

در ابتداي اين جلسه، هيات وزيران پس از ارائه گزارش وزارت نيرو در باره مقايسه ميزان بارندگي در سال هاي اخير و روند نزولي بارندگي‌ها و کاهش شديد ذخاير آبي، مجموعه اي از پيشنهادهاي اين وزارتخانه را براي ساماندهي بهينه مصرف آب در تهران و واکنش نسبت به مشترکان پرمصرف، مورد بررسي و تصويب قرار داد.

همچنين هيات وزيران با تخصيص 300 ميليارد ريال براي تکميل اجراي خط انتقال آب از سد ماملو به تهران و تصفيه خانه سد ماملو موافقت کرد.

وزارت امور اقتصادي و دارايي در ادامه، گزارشي را از سامانه امور گمرکي در راستاي سياست هاي دولت مبني بر پنجره واحد تجارت فرامرزي، دولت الکترونيک و تسهيل واردات، صادرات و ترانزيت کالا از گمرکات کشور به هيات وزيران ارائه کرد.

از نتايج استقرار سامانه مذکور، کاهش زمان ترخيص کالا از متوسط 26 روز به 3 روز و صادرات از 7 روز به يک روز است که موجب صرفه‌جويي و کاهش هزينه به مبلغ 280 هزار ميليارد ريال براي کارآفرينان و واردکنندگان و در نهايت کاهش هزينه مصرف کنندگان مي شود

رئيس جمهوري با تشکر از وزارت امور اقتصادي و دارايي و گمرک جمهوري اسلامي ايران و با بيان اهميت گمرک از نظر اقتصادي و تسهيل تجارت و ترانزيت کالا از کشور، بر ضرورت تبديل کشور به يک کريدور بزرگ تاکيد کرد و به روز بودن تشريفات و مقررات گمرکي و کيفيت و سرعت کنترل ها و بازرسي ها را از پيش نيازهاي اين ماموريت دانست.

روحاني بر لزوم به کارگيري افراد آموزش ديده، تجهيزات و تاسيسات مناسب که در شان جمهوري اسلامي ايران باشد، تاکيد کرد.

رئيس جمهوري، اعتماد مردم و کارآفرينان را سرمايه بزرگي براي گمرک دانست و با تاکيد بر ضرورت تقويت اين اعتماد، گفت: همکاري همه سازمان‌هاي مرتبط با زنجيره تجارت خارجي، گمرک و همسوسازي قوانين و مقررات با کنوانسيون‌هاي بين المللي مورد تاکيد است‌.

در ادامه وزارت ورزش و جوانان گزارشي از آماده سازي تيم‌هاي ملي براي شرکت در بازي‌هاي آسيايي اينچئون کره جنوبي ارائه کرد.

رئيس جمهوري با تشکر از وزارت ورزش و جوانان و همه

دست‌اندرکاران ورزش کشور، با آرزوي موفقيت براي کاروان اعزامي و بيان اين که موفقيت ورزشکاران موجب نشاط اجتماعي مي شود، براي افزايش اين نشاط ها اظهار اميدواري کرد.

روحاني، کاروان اعزامي را به رعايت اخلاق و ادب اسلامي، مبارزه جوانمردانه و تلاش براي کسب رتبه بالاتر توصيه کرد و با توجه به علاقمندي و حساسيت مردم به ورزش و پيروزي هاي قهرمانان، آمادگي دولت را براي حمايت همه جانبه از جامعه ورزش اعلام کرد.

با تصويب هيات دولت مبلغ 395 ميليارد ريال اعتبار براي پيشگيري و مقابله با آثار زيان بار سطح آتش سوزي در جنگل ها و مراتع کشور در اختيار سازمان جنگل ها و مراتع و آبخيزداري کشور و استاندار گلستان قرار گرفت.

همچنين اصلاح اساسنامه شرکت سرمايه گذاري و توسعه سازمان منطقه آزاد تجاري – صنعتي قشم و اصلاح اساسنامه شرکت صيد صنعتي منطقه‌آزاد چابهار از تصويب دولت گذشت.

اصلاح اساسنامه صندوق ملي محيط زيست از ديگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هيات دولت بود که به منظور کمک به تقليل آلاينده‌هاي زيست محيطي و جلوگيري از تخريب محيط زيست و به منظور حفاظت‌، احياء و بهره برداري پايدار از محيط زيست، منابع طبيعي و تنوع صندوق ملي محيط زيست تاسيس مي شود‌.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode