ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 مرداد 1393     |     کد : 76363

هاآرتص: شلیک دوباره مقاومت نشانه شکست اسرائیل است

روزنامه هاآرتص نوشت: از سرگیری پرتاب موشک‌ها از سوی غزه نشان‌دهنده شکست اسرائیل است.

روزنامه هاآرتص نوشت: از سرگیری پرتاب موشک‌ها از سوی غزه نشان‌دهنده شکست اسرائیل است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای نوشت، از سرگیری موشکباران شهرها توسط گروه‌های فلسطینی نشان می‌دهد که تل‌آویو در دستیابی به اهداف جنگ غزه شکست خورده است.
این روزنامه با مقایسه جنگ کنونی غزه با جنگ 22 روزه افزود، در این جنگ 64 نظامی اسرائیلی کشته و 1620 نفر مجروح شده‌اند در حالی که در جنگ 22 روزه 10 سرباز کشته شدند.
این در حالی است که نیروهای مقاومت شمار کشته‌های این رژیم را بیش از 160 نظامی اعلام کرده است.
«یووال دیسکن» رئیس سابق دستگاه اطلاعات امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک) اظهار داشت، اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه هدف مشخصی را دنبال نمی‌کند و همین مسئله عامل شکست تل‌آویو در جنگ است.
در پی موشکباران شهرک‌ها و شهرهای فلسطین اشغالی از سوی نیروهای مقاومت رعب و وحشت زیادی بین ساکنان شهرها ایجاد شده و شبانه روز خود را در پناهگاه‌ها می‌گذرانند.
ارتش صهیونیستی اعتراف کرد طی ساعات گذشته 70 موشک از غزه شلیک شده است.
آژير خطر در سراسر فلسطین اشغالی به صدا درآمده و ساکنان شهرک‌های اطراف غزه به شمال فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند.
کارشناسان اعلام کردند رژیم صهیونیستی تاکنون به این شکل با مهاجرت یهودی‌ها به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی یا کشورهای دیگر مواجه نبوده است.
ساکنان شهرک‌های اطراف  غزه به دلیل ناتوانی دولت نتانیاهو در بازدارندگی قدرت موشکی مقاومت به شدت از نخست‌وزیر این رژیم انتقاد کردند.
در همین رابطه شهردار سدروت اعلام کرد موشه‌یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که مدیریت جنگ غزه را برعهده دارد در تامین امنیت شهرک‌ها و شهرهای فلسطین اشغالی ناکام مانده است.
وی از بنیامین‌نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم خواست برای تامین امنیت اهالی شهرک‌ها و شهرهای فلسطین اشغالی چاره‌اندیشی کند.
این در حالی است که پس از اتمام مهلت 72 ساعته آتش‌بس موقت با نیروهای مقاومت در غزه، رژیم صهیونیستی حملات گسترده خود به منطقه غزه را از سر گرفته و تعداد زیادی را به خاک و خون کشیده است.
روز گذشته نیز بر اثر حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه پنج نفر شهید و 31 تن دیگر مجروح شدند که آمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ تاکنون به 1903 تن رسیده است.
همچنین تعداد زخمی‌های فلسطینی‌ها در سی‌وپنجمین روز از حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه به 9836 نفر رسیده است.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته به سه مسجد حمله و آنها را تخریب کردند. از آغاز تجاوز نظامی اخیر به نوار غزه تاکنون بیش از 63 مسجد به طور کامل ویران شده و به ‍151 مسجد دیگر خسارت‌هایی وارد آمده است.
رژیم صهیونیستی یک کلیسا را نیز بمباران کرده است و چندین بار به مدرسه تحت پوشش سازمان ملل حمله کرده که ده‌ها کودک و غیرنظامی بی‌گناه را که به این مدارس پناه برده بودند به شهادت رسانده است.
وزارت خارجه مصر طی بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خواست تا گفت‌وگوها را از سر بگیرند.
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید از رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی خواست تا گفت‌وگوها را از سر بگیرند و تمام تلاش خود را به کار ببندند تا از غیر نظامیان محافظت کنند.
یکی از اعضای هیئت فلسطینی مذاکرات آتش‌بس در قاهره اظهار داشت، طرف اسرائيلی با دخیل کردن موضوع تبادل اسیران در مذاکرات آتش‌بس از مصر خواسته آتش‌بس در نوار غزه را با موافقت بر تبادل 25 اسیر و 18 شهید فلسطینی با جسد دو نظامی اسرائيلی تضمین کند.
نمایندگان حماس این پیشنهاد را نپذیرفته و اعلام کردند همان‌طور که از قبل اعلام شده است مسئله تبادل اسیران خارج از مذاکرات آتش‌بس است و به آن ارتباطی ندارد.
سایر رویدادها
* نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از شورای امنیت خواست قطعنامه خلع سلاح حماس را صادر کند.
* روزنامه صهیونیستی‌ ها‌آرتص ضمن اذعان به سانسور شدید رسانه‌ای در خلال جنگ غزه افزود به کسانی که علیه عملیات رژیم صهیونیستی در این جنگ صحبت می‌کردند برچسب خائن زده می‌شد.
* منابع صهیونیستی اعلام کردند ارتش اسرائيل بیش از 82 هزار سرباز احتیاط را به خدمت فرا خوانده است.
* منابع فلسطینی اظهار داشتند که برخی از اجساد شهدا از زیر آوارها خارج نشده‌اند.


نوشته شده در   يکشنبه 19 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode