ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 مرداد 1393     |     کد : 75806

ایران، در انتظار شنیدن دست‌آوردهای نمایشگاه بین المللی قرآن است

از آنجا که علیرغم پیگیری‌های مکرر اعتدال، تا کنون هیچیک از نهادهای قرآنی - که در حوزه اجرائی فعالیت می‌کنند...

با پایان یافتن بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن تهران؛
ایران، در انتظار شنیدن دست‌آوردهای نمایشگاه بین المللی قرآن است

از آنجا که علیرغم پیگیری‌های مکرر اعتدال، تا کنون هیچیک از نهادهای قرآنی - که در حوزه اجرائی فعالیت می‌کنند - حتی یک کلمه دست‌آورد ارائه نکرده‌اند و هرچه گفته‌اند گزارش کار بوده نه نتیجه کار، خبرنگار اعتدال در نشست خبری بیست و دومین  نمایشگاه قرآن، با صراحت از رئیس نمایشگاه پرسید «آیا  قول می‌دهید دست‌آوردهای نمایشگاه را به اطلاع مردم برسانید و او نیز قول داد که اینکار انجام شود و ما در روز چهارشنبه 28 خرداد 1393 در شماره  2572 اعتدال، با عنوان «قول حشمتی برای ارائه دستاوردهای نمایشگاه قرآن» نوشتیم: [حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، در نشست خبری بیست و دومین  نمایشگاه قرآن که صبح روز سه‌شنبه، 27 خردادماه در سالن‌کنفرانس مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در پاسخ به سؤال خبرنگار اعتدال مبنی بر ارائه دستاوردهای نمایشگاه پس از پایان برگزاری آن گفت: گروه مستندسازی تمام لحظات نمایشگاه را ثبت و ضبط خواهد کرد تا بتوانیم پس از پایان نمایشگاه به طور دقیق گزارشی از عملکرد خود داشته و به رسانه‌ها پاسخگو باشیم.]
اگرچه ارئه گزارش عملکرد لازم است ولی آنچه مردم از مسئولین انتظار دارند این است که قبل از اجرای هر طرح‌ و پروژه‌ای که با بودجه بیت المال انجام می‌شود اهداف آن را شفاف بیان کنند و در پایان کار نیز نتیجه و دست‌آوردها آن را با مردم درمیان بگذارند و قطعاً این حق ملت است که نتیجه کارها را بداند و طبیعی است که بیان شفاف و روشن آن را از نوکران خود بخواهد.
آری؛ بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به کار خود پایان داد اما قبل و در طول برگزاری این رویداد مهم قرآنی برخی از مسئولین و دست اندرکاران این نکاشگاه وعده‌هائی دادند _ از جمله قول ارائه دست‌آوردهای نمایشگاه _ لذا، ملت ایران به ویژه جامعه قرآنی و رسانه‌ها در انتظار تحقق این وعده‌ها هستند.


* حمایت از هنرمندان صنایع دستی
در حوزه قرآنی
هرچند بیست و دومین نمایشگاه یبن المللی قرآن
با سخنرانی احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد، اما پرونده وعده‌های مسئولین برگزاری
این نمایشگاه همچنان باز است تا جامعه قرآنی و رصدکنندگان فعالیت‌های فرهنگی همچون رسانه‌ها شاهد به بار نشستن زحمات مسئولان نمایشگاه قرآن باشند.
* وعده ارائه دست‌آوردهای
نمایشگاه بیست و دوم
در همین ارتباط «ایرنا» نوشت: حجت الاسلام حشمتی
در نشست خبری افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، به خبرنگاران وعده داد تا پس از
پایان این نمایشگاه یک نشست خبری برگزار کرده و دست‌آوردهای نمایشگاه بیست و دوم را بیان کند که این عملکرد چراغ راهی برای برگزاری بهتر
نمایشگاه بیست و سوم باشد.
وی همچنین از ثبت لحظات برگزاری بیست و دومین نمایشگاه
بین المللی قرآن سخن گفت و افزود: یک گروه مستندساز، تمام لحظات نمایشگاه قرآن را ثبت و ضبط خواهند کرد تا پاسخگوی رسانه‌ها باشیم و دستاوردهای این نمایشگاه را به نمایش بگذاریم.
* انتشار مباحث علمی مطرح شده
در نشست‌های علمی
حجت الاسلام حشمتی همچنین در دوم تیر ماه در مراسم رونمائی از آلبوم نشست‌های کمیته علمی نمایشگاه قرآن به برگزاری بیش از صد نشست در طول برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مباحث علمی مطرح شده را در جزواتی تنظیم و منتشر خواهیم کرد.
مدیر کمیته علمی بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم
نیز در بیست و هفتم تیرماه از تدوین محتوای
نشست‌های تخصصی برگزار شده در این نمایشگاه خبر داد و گفت: کمیته علمی نمایشگاه پس از
پایان نشست‌ها به دنبال تدوین محتوای نشست‌ها
به صورت مکتوب و تصویری است.
محمدرضا معینی افزود: کمیته علمی در زمان برپائی نمایشگاه قرآن درحدود صد نشست تخصصی را
با حضور اساتید برجسته قرآنی کشور و در سه سالن کنفرانس، هویزه و خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار کرد که محتوای آنها می‌تواند در آینده منبع مناسب
و مفیدی برای محققان و پژوهشگران باشد.
* برگزاری نشست‌های تخصصی
 پس از نمایشگاه
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمائی از آلبوم نشست‌های کمیته علمی بیست و دومین نمایشگاه قرآن از برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع‌های قرآنی خبر داد.
حجت الاسلام حشمتی در این مراسم تأکید کرد:
در طول سال نیز نشست‌های مشابهی ارائه خواهد شد که با این کار نشست‌های تخصصی منحصر به نمایشگاه قرآن نخواهد بود.

رئیس نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه دبیرخانه نمایشگاه قرآن دائمی شده است، افزود: در خواست شده تا دبیرخانه کمیته علمی نمایشگاه قرآن نیز دائمی شود تا در دوره آینده نشست‌های علمی از غنای بیشتری برخوردار شود و به نظر می‌رسد که وجه علمی
در حوزه قرآن ناشناحته مانده و باید تلاش کنیم تا
این خلأ برطرف شود.
* همکاری انجمن سینمای جوانان و معاونت قرآن وزارت ارشاد
دبیر کمیته فیلم و عکس نمایشگاه بین المللی قرآن
از همکاری انجمن سینمای جوانان با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: قرار است بین طرفین موافقتنامه ای به منظور حمایت از آثار دینی و قرآنی امضاء شود.
حبیب ایل بیگی این وعده را در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس مفاهیم قرآنی در زندگی
ایرانی ـ اسلامی داد و گفت: انجمن سینمای جوانان از همکاری اساتید، پژوهشگران و قرآن شناسان در زمینه ارائه محتوا و مضامین به فیلم سازان استقبال می‌کند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم وعده داد تا سازمان میراث فرهنگی از هنرمندان صنایع دستی در حوزه قرآنی حمایت کند.
مسعود سلطانی فر گفت: با توجه به اینکه بخش عمده فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی معرفی هویت، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است، سازمان میراث فرهنگی نقش عمده ای در عرصه ارتقای فرهنگ قرآنی
در جامعه دارد و مهم ترین فعالیت‌های ما در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی مرتبط با مباحث قرآنی است که تمامی این اقدامات از سوی سازمان میراث فرهنگی حمایت می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه به معیشت و مشکلات هنرمندان و اساتید عرصه هنرهای قرآنی و اسلامی را به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: در بخش تأمین معشیت و امور رفاهی این هنرمندان مشکلات بسیاری وجود دارد که
در آینده نزدیک و با برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، برطرف خواهد شد.
* تجلیل از وبلاگ برتر
با موضوع عفاف و حجاب
مدیر بخش عفاف و حجاب در روزهای پایانی نمایشگاه از برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی خبر داد و گفت: مسابقه وبلاگ نویسی یکی از برنامه‌های بخش عفاف و حجاب است و علاقه مندان تا پایان تیرماه فرصت دارند وبلاگ‌های خود را با موضوع عفاف و حجاب معرفی کنند.
ندا ملکی از علاقه مندان درخواست کرد تا با مراجعه به نشانی efaf-quranexpo.blogfa.com وبلاگ خود را ثبت کنند و قرار است از وبلاگ برتر در زمینه عفاف و حجاب تجلیل به عمل آید.
* برگزاری جشنواره وب نگاران قرآنی
نخستین جشنواره وب نگاران قرآنی توسط
مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه بیان در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن آغاز شد.
مسئول روابط عمومی این مرکز اظهار داشت:
این جشنواره در دو بخش وبلاگ نویسی قرآنی با عنوان کلام خداوند و پیامک بلاگ با عنوان مناجاتی با خداوند برگزار می‌شود.
حسین واعظیان افزود: در هریک از بخش‌های مسابقه، برترین مطالب وبلاگ‌های فارسی با داوری مردمی انتخاب شده و به نویسندگان آنها، در عید سعید فطر جوائزی شامل لب تاپ، تبلت و تلفن همراه هوشمند اهداء خواهد شد.
وی گفت: علاقمندان می‌توانند با ارسال حداقل
یک مطلب وبلاگی درباره یکی از آیات قرآن کریم
در بخش وبلاک نویسی قرآنی شرکت کنند و برای شرکت در بخش پیامک بلاگ نیز می‌توانند با ارسال حداقل یک جمله با مضمون دعا و مناجات با
خداوند بزرگ به وبلاگ رسمی جشنواره به نشانی
aye.blog.ir اقدام کنند.
مسئول روابط عمومی بخش رسانه‌های دیجیتال
بیست و دومین نمایشگاه قرآن همچنین گفت: علاقه مندان بعد از پایان نمایشگاه نیز می‌توانند مطالب وبلاگی و پیامکی قرآنی خود را تا پایان ماه مبارک رمضان ارسال کنند.
* دو صد گفته چون نیم کردار نیست
این قول و قرارها قسمتی از سخنان و
وعده‌های مسئولانی بود که در بازدید از نمایشگاه و یا در گفت و گو با خبرنگاران بیان کردند و حال که تب و تاب
نمایشگاه قرآن فرونشست و ستون خیمه آن برچیده شد و برگزارکنندگان این رویداد مهم فرهنگی،
عزم خود را برای برپائی نمایشگاه بیست و سوم جزم می‌کنند، جا دارد تمام مسئولانی که به فراخور مسئولیت‌های خود وعده‌هائی به جامعه قرآنی دادند، به سررسید این وعده‌ها توجه کرده و تعهدات خود را جزئی از پیوست اجرائی بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم  بدانند.
(با تشکر از ایرنا)
 



نوشته شده در   جمعه 3 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode