ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 تير 1393     |     کد : 75525

همه بايد آستانه تحمل خود را بالا ببرند

افرادي كه به نفع نظام سخن گفتند را بلافاصله وابسته به قدرت يا هركس كه نقد مي کند را به عنوان وابسته بيگانه لقب ندهيم...

رئيس‌جمهوري در ديدار اصحاب رسانه:
همه بايد آستانه تحمل خود را بالا ببرند
افرادي كه به نفع نظام سخن گفتند را بلافاصله وابسته به قدرت يا هركس كه نقد مي کند را به عنوان وابسته بيگانه لقب ندهيم


رئيس جمهوري گفت: مي خواهم به صراحت بگويم دولت نيازمند حمايت همه اصحاب رسانه است؛ نه براي خود و به عنوان دولت يازدهم بلکه براي اهدافي که ملي ناميده مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني شامگاه پنجشنبه در ديدار اصحاب رسانه در يکي از سالن هاي اجلاس سران، افزود: آنچه را بنويسيم، اصرار ورزيم، تيتر و ترويج کنيم و به آن بپردازيم که خواست ملت مااست.

رئيس جمهوري با بيان اين‌که براي گفتگو با اصحاب رسانه فرصت بيشتري نياز است، افزود: در آن فرصت، نظرات و سخنان خودم را بي پرده خدمت شما بيان خواهم کرد اما در روز اميرمومنان(ع) مي خواهم به صراحت بگويم که دولت نيازمند حمايت همه رسانه ها است.

وي تصريح کرد: امروز ملت ما اشتغال مي خواهد آن هم در روزگاري که در طول 40 سال گذشته هيچگاه بيکاري، تورم و رکود اين چنين همانند 11 ماه قبل در آغاز کار دولت يازدهم نبوده است.

روحاني ادامه داد: مردم حل مشکلات اجتماعي و وحدت و اتحاد مي خواهند؛ نگذاريم ديگران ما را از هم جدا کنند؛ ما برادريم.

وي با يادآوري ايام سوگواري مولاي متقيان حضرت علي(ع) اضافه کرد: اميرمومنان(ع) در لحظه خطر که شمشير زهرآلود بر فرق مبارکش قرار گرفت هدف، راه و يار را فراموش نکرد.

روحاني با تاکيد بر اين‌که نبايد انقلاب اسلامي، ملت و سرزمينمان را از ياد ببريم، گفت: نبايد وحدت ملي که اساس قدرت ملي ماست را فراموش کنيم.

رئيس جمهوري افزود: حضرت علي(ع) آن هايي را که به مقابله با حکومت او برآمدند برادر و اهل قبله خواند و فرمود : "اخواننا من اهل القبله."

وي با بيان اين‌که اميرمومنان(ع) در جنگ صفين کلمه برادري را از کساني که رو به روي او شمشير کشيدند، دريغ نکرد، خاطرنشان کرد: درس بزرگ حضرت علي(ع) اين بودافرادي که به نفع نظام و حکومت سخن گفتند را بلافاصله وابسته به قدرت يا هر کسي که حرف و نقدي را با صداي بلند برآورد او را به عنوان وابسته بيگانه لقب ندهيم.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاکيد بر اين که بايد آستانه تحمل را بالا ببريم، اضافه کرد: همديگر را تحمل کنيم؛ همه به اين انقلاب، نظام، کشور و به اين فرهنگ اسلامي ايراني مان افتخار مي کنيم؛ سليقه هاي مختلف را بپذيريم؛ دنياي امروز دنياي يکدست نيست، دنياي تنوع و تکثر است. روحاني با يادآوري بخشي از قانون اساسي گفت: آزادي بيان و نشر افکار با دو قيد مطابق با موازين اسلامي و مصالح کشور و نه مصالح قبيله و جناح در قانون اساسي آمده است.

روحاني خطاب به نمايندگان اصحاب رسانه در اين مراسم تاکيد کرد: دولت از شما با نقد سازنده از دولت و دولتمردان و با نقد دلسوزانه از عملکرد ما حمايت مي‌خواهد؛ همان‌ گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند نه براي مچ گيري و آزار؛ بگذاريم مسئولان کشور چه اجرايي و چه غير اجرايي با راحتي فکر و ذهن بيشتر به وظايفشان بپردازند.

رئيس جمهوري با بيان اين‌ که «امروز به انسجام و وحدت ملي نياز داريم» خاطرنشان کرد: بر اين اساس دولت با همه مشورت مي کند و نظرات آن‌ها را مي گيرد؛ با اين جناح و آن جناح جلسه مي گذارد و از نظراتشان استفاده مي کند.

روحاني با بيان اين‌ که امروز در شرايط حساس تاريخي و همچنين بسيار حساس منطقه اي و بين المللي هستيم، ادامه داد: همه بايد دست در دست هم، اجازه ندهيم دشمن هدف خود يعني ايجاد فرقه گرايي و اختلاف ها در جهان اسلام را اجرايي کند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر اين که « همه تلاش کنيم تا ايران صلح خواه و مداراجو را به جهانيان معرفي کنيم» افزود: ما نه از اول انقلاب بلکه از دو قرن پيش هم با کسي نجنگيده ايم و امروز هم با دنيا سرجنگ نداريم.

روحاني خاطرنشان کرد: ما همواره به دنبال صلح بوده و هستيم و دولت در سياست خارجي به عهد خود با مردم وفا خواهد کرد؛ يعني با منطق و استدلال با دنيا سخن مي گويد؛ ملت ايران را به عنوان ملتي آشتي جو به جهان معرفي مي کند و در عين حال از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود درباره مذاکرات ايران و 1+5 تاکيد کرد: امروز سربازان خط مقدم ديپلماسي کشورمان در مذاکرات هسته اي اين واقعيت را به جهانيان نشان داده اند که ايران و ملتش اهل منطق و گفتگوهستند.

وي افزود: در اين مذاکرات براي ايجاد اعتماد بيشتر و شفافيت از خود نرمش نشان داده ايم و نشان خواهيم داد اما براي حقوق ملت ايران و مطالبه آن ذره اي کوتاه نيامده و نخواهيم آمد.

رئيس جمهوري اضافه کرد: براي دولت سخت بود که در مذاکرات اخير با 1+5 ، وزير امور خارجه اش به همراه تيم مذاکره کننده زمان زيادي را در خارج از کشور به سر برد اما آن‌ها حوصله اي از خود نشان دادند تا به دنيا ثابت کنيم اهل منطق و مذاکره هستيم.

وي خاطرنشان کرد: اگر روشن شود که طرف مقابل در برابر حقوق و نظرات ملت ايران در چارچوب مقررات بين‌المللي احترام و تواضع مي کند، به مذاکره ادامه مي‌دهيم. روحاني تاکيد کرد: آنچه در اين مذاکرات مي خواهيم، برد‌‌ - برد است که به نفع همه خواهد بود.

وي با بيان اين‌که پيروزي اين مذاکرات به نفع جهان، منطقه و ملت ايران خواهد بود، افزود: براي همه هم روشن شده است که ما به خاطر ثبات و امنيت منطقه و منافع جهان مذاکره مي کنيم.

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين‌که هيچگاه تحريم ما را وادار به مذاکره نکرده است، افزود: در هيچ زماني از تحريم نترسيديم و نمي ترسيم؛ برنامه هاي دولت هم براي دستيابي به اهداف ملي بدون در نظر گرفتن حاصل اين مذاکرات بوده است.

وي تصريح کرد: اميدواريم طرف مقابل هم اين واقعيت را لمس کرده باشد و همه قدمي برداريم که به نفع جهان، منطقه و ملت ايران باشد.

پيش از سخنان رئيس جمهوري، خانم بروجردي مدرس ارتباطات، محمدرضا وکيلي دبيرکل روزنامه‌هاي غيردولتي، عباس درويش توانگر معاون خبر خبرگزاري تسنيم، محمد قوچاني سردبير مهرنامه و علي معلم مدير مسئول نشريه دنياي تصوير، ديدگاه هاي خود را در مورد مسايل مرتبط با وضع رسانه‌ها و روزنامه نگاري و اوضاع سياسي کشور مطرح کردند.

خانم بروجردي مدرس ارتباطات با اشاره به سابقه آموزش روزنامه نگاري، بر ضرورت ارتباط موسسات مطبوعاتي و رسانه ها با دانشکده هاي روزنامه نگاري و تدوين حقوق مطبوعات به منظور توسعه رسانه ها و روزنامه نگاري در کشور تاکيد کرد.

سپس دبيرکل روزنامه‌هاي غيردولتي با تجليل از پايبندي دولت به قانون، بيان ادبيات حقوقي و متناسب با شأن ملت ايران از سوي رئيس جمهوري، گفت: انصاف قانون و اخلاق، ضلع هاي اعتدال هستند و با توجه به پايبندي دولت به اين سه موضوع افق روشني پيش روي کشور است.

وي با انتقاد از حاکميت عدم تعادل ميان رسانه‌هاي دولتي و غيردولتي، احياي صنف رسانه‌اي را موجب ارائه مشورت به دولت و نهادهاي حاکميتي و کاسته شدن از خطاهاي رسانه ها ارزيابي کرد.

معاون خبرگزاري تسنيم در اين ديدار ارتباط دوسويه مسئولان و رسانه ها را به نفع کشور و جامعه دانست و با اشاره به مشکلات صنفي خبرنگاران و موسسات مطبوعاتي نظير ميزان درآمد، تخصيص آگهي، گفت: ما از دولت براي دستيابي به موفقيت در عرصه‌هاي مختلف با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب در اين خصوص حمايت خواهيم کرد، اما معتقديم انتقاد سازنده در کنار اين حمايت مي‌تواند راهگشا در حل مسائل باشد.

سردبير مهرنامه در سخناني با ذکر درد دل روزنامه‌نگاران که در سال‌هاي گذشته تحت فشار قرار داشتند، تغييرات به وجود آمده پس از روي کار آمدن دولت يازدهم را براي روزنامه‌نگاري کشور مثبت توصيف کرد و گفت: ما روزنامه نگاران کارنامه و برآمد انقلاب اسلامي هستيم که با کمترين هزينه از کشور دافاع مي کنيم و تنها از شما امنيت شغلي مي‌خواهيم تا يک رسانه با کوچکترين خطا تعطيل نشود و روزنامه نگاران بيکار نشوند.

مدير مسئول نشريه دنياي تصوير نيز بر ايجاد عدالت ميان رسانه‌هاي دولتي و غيردولتي، توجه به ارائه تعريفي مشخص از امنيت ملي از سوي دستگاه‌هاي دولتي و تجديد نظر در قوانين حاکم بر رسانه‌ها تاکيد کرد.

اصحاب رسانه ها در ادامه اين مراسم ، نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام و المسلمين روحاني اقامه و پس از آن روزه خود را با حضور رئيس جمهوري و در فضايي صميمي افطار کردند.


نوشته شده در   يکشنبه 29 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode