ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 تير 1393     |     کد : 74427

موصل در یک قدمی آزادی باران آتش بر سر تروریست‌ها

حمله نیروهای مردمی و نظامی به تروریست‌ها در موصل و بمباران مواضع داعش توسط پهپادهای ارتش عراق، تروریست‌ها را از این شهر فراری داد.

حمله نیروهای مردمی و نظامی به تروریست‌ها در موصل و بمباران مواضع داعش توسط پهپادهای ارتش عراق، تروریست‌ها را از این شهر فراری داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز نیروهای مسلح عراق وارد شهر موصل شدند و همزمان با آن، پهپادهای ارتش عراق مواضع تروریست‌های داعش را بمباران کردند.
این حملات گسترده تروریست‌های داعش را غافلگیر کرد و باعث شد که آنها از موصل عقب‌نشینی کنند.
دیروز ورودی‌های شهر موصل مورد حمله ارتش قرار گرفت و احتمال می‌رود که طی امروز ارتش بر موصل مسلط شود. این شهر از 19 خرداد تحت اشغال تروریست‌‌ها قرار گرفته است.
بر اساس گزارشات رسیده، طی دیروز ورودی اصلی شهر موصل و محله‌ها و مناطق «الحمدانیه»، «السلامیه»، «الحاوی»، «النمرود»، «الکرم»، «الموقفیه»، «شنف» و «کنهش» کاملا آزاد شده‌اند و ارتش در حال پیشروی و آزادی کامل شهر است.
طی دیروز همچنین محور تکریت - سامرا کاملا پاکسازی شد و ارتش در پیشروی‌های خود، ضربات مهلکی را به تروریست‌‌ها وارد کرده است.
از استان الانبار در غرب عراق نیز خبر رسید، بیش از 900 نیروی داوطلب آموزش‌دیده دیروز برای نبرد با داعش به فلوجه رفتند و در شهر رمادی نیز 19 شبه‌نظامی تروریست در حمله نیروهای امنیتی عراق کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، منابع رسمی گفتند، طی 24 ساعت گذشته 125 شبه‌نظامی داعش تنها در شهر تکریت عراق به هلاکت رسیدند. شمار دیگری از تروریست‌ها نیز در مناطق دیگر کشته شدند.
به گفته فرمانده عملیات سامرا، روحیه تروریست‌های وابسته به داعش در حال حاضر متزلزل است و آنها اکنون در شرایط بد روحی به سر می‌برند.
داعش نیز طی دیروز تحرکاتی را انجام داد؛ در منطقه «جرف الصخر» در شمال استان بابل عناصر داعش طی عملیاتی، 13 سرباز عراقی را شهید کردند و البته خودشان نیز 23 کشته برجای گذاشتند.
تعدادی از شبه‌نظامیان داعش هم از جنوب بغداد قصد نفوذ به این شهر را داشتند ولی با هوشیاری ارتش عراق عناصر داعش نتوانستند وارد این شهر بشوند.
نیروهای امنیتی شهر کربلا نیز  20 خودروی متعلق به عناصر مسلح را قبل از ورود به این شهر توقیف کردند. در مورد سرنوشت سرنشینان این خودرو گزارشی نرسیده است.
در حمله جدید خمپاره‌ای عناصر داعش به مناطق مسکونی بغداد نیز سه نفر شهید و 10 تن دیگر زخمی شدند.
در همین حال «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق طی  یک گفت‌وگوی تلویزیونی یادآور شد: آماده نبرد با عناصر داعش و بیرون راندن آنها از کشور هستیم. وی افزود: (برخی) جریان‌های سیاسی عراق مرتکب خیانت شده و موصل را تحویل دشمن دادند. در اتاق عملیات دشمن در این شهر نیز نمایندگانی از آنها حضور داشتند. وی همچنین خبر داد که مخالفان سیاسی او تلاش می‌کنند تشکیل پارلمان جدید را به تاخیر بیندازند. انتخابات پارلمانی عراق 10 اردیبهشت انجام شد و حزب مالکی با 95 کرسی، در صدر قرار گرفت.
سایر رویدادها
* نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق اعلام کرد، عناصر داعش هزاران غیر نظامی شیعه، مسیحی، الشبک، ایزدی و ترکمن را طی روزهای اخیر در استان نینوا اعدام کرده‌اند.
* به گفته «عالیه نصیف» نماینده مجلس عراق، رئيس دفتر «اسامی النجیفی» رئیس مجلس این کشور، از سران داعش است.
* به گزارش یک نشریه هلندی و یک موسسه اردنی، 130 نفر از اعضای داعش در عراق هلندی و 500 تن نیز الجزایری هستند.
* پایگاه خبری چینی «فورث مدیا» فاش کرد، سفارت آمریکا در آنکارا  مرکز فرماندهی داعش در عراق است.
* ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو در برابر اقدامات تروریست‌‌ها در عراق ساکت نمی‌ماند.
* شمار تفنگداران آمریکایی در عراق به 500 نفر رسید.


نوشته شده در   دوشنبه 9 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode