ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 تير 1393     |     کد : 74207

کنترل کامل استان دیاله به دست ارتش عراق افتاد

نیروهای مردمی و ارتش عراق در ادامه پیشروی‌های خود، تمام مناطق استان «دیاله» را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کردند.

نیروهای مردمی و ارتش عراق در ادامه پیشروی‌های خود، تمام مناطق استان «دیاله» را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کردند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دیروز نظامیان و نیروهای داوطلب عراقی استان دیاله واقع در شرق این کشور را به طور کامل از لوث گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند و کنترل این استان را به دست گرفتند.
دیروز همچنین، دو گذرگاه مهم «الولید» و «طربیل» واقع در مناطق مرزی عراق و سوریه به کنترل کامل ارتش درآمد.
تروریست‌های داعش به دنبال حمله ارتش و نیروهای داوطلب از «تل عفر»، «سامرا»، «بیجی» و «حمربن» عقب‌نشینی کردند. شمار تلفات تروریست‌ها در مناطق ذکر شده و غرب شهر «حله» واقع در استان بابل به دست نیروهای مردمی، حداقل 500 تن گزارش شده است.
از سوی دیگر، عشایر «الانبار»، «صلاح‌الدین»، «موصل» و «کرکوک» نیز خود را برای نبرد با عناصر داعش آماده می‌کنند. در همین حال یک منبع امنیتی در استان «نینوا» خبر داد که تروریست‌های داعش حاضر در موصل به شدت از یورش احتمالی ارتش و نیروهای مردمی در هراس هستند.
سرلشکر «رشید فلیح» فرمانده عملیات استان الانبار نیز اعلام کرد،‌ ارتش به زودی عملیاتی را برای آزادسازی شهر «القائم» در این استان آغاز می‌کند. القائم اخیرا به دست داعش افتاده است.
در تکریت نیز یک سرکرده داعش به همراه دو معاونش در حمله هوایی ارتش عراق به هلاکت رسیدند.
طی دیروز فرماندهان گروه داعش نیز غیرنظامیان و مناطق مسکونی مردم را هدف بمب‌گذاری و حملات خود قرار دادند. پل ارتباطی منطقه «جلولا» در شرق بعقوبه نیز توسط عناصر داعش منهدم شد.
دیروز پهپادهای آمریکایی نیز برای نخستین بار علیه تروریست‌ها به کار گرفته شد؛ به گفته منابع مطلع، دیروز یک پهپاد آمریکایی با دو فروند موشک ساختمان اطلاعات سابق عراق در شرق موصل را هدف قرار داد.
این ساختمان که در منطقه «مالیه» قرار دارد، محل تجمع تروریست‌های داعش بود. در ارتباط با تلفات احتمالی داعش طی این حمله گزارش نرسیده است.
خبر دیگر اینکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، راهی اربیل در منطقه خود مختار کردستان عراق شد و با «مسعود بارزانی» رئيس این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کری در بغداد با «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق، «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای این کشور و برخی مقام‌های عراقی دیگر دیدار کرده بود. مسئله اعطای مصونیت قضایی به مستشاران آمریکایی، نحوه مقابله با داعش و دریافت کمک‌های تسلیحاتی از آمریکا، محور گفت‌وگوهای مقامات عراقی با کری بود. پس از این دیدار، پنتاگون مدعی شد که طرفین در مورد اعطای مصونیت قضایی به نظامیان و مستشاران آمریکایی به توافق رسیدند. اما این خبر از طرف مقامات بغداد تکذیب شد.
پس از این دیدارها، «هوشیار زیباری» وزیر خارجه عراق گفت وی از همتای آمریکایی خود خواسته است به دولت عراق کمک‌های فوری ارائه دهد.
جان کری نیز پس از دیدار با مالکی گفت، آمریکا از نیروهای عراقی حمایت‌های جدی می‌کند.
اما بارزانی قبل از دیدار با کری، طی گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» مدعی شد: عراق قطعا به سمت تجزیه پیش می‌رود. بارزانی افزود: دولت عراق کنترل خود را بر همه چیز از دست داده و همه چیز در حال فروپاشی است.
در این میان، «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس، دیروز سفر مشکوکی را با هدف دیدار با مقامات ریاض، کویت، دوحه و ابوظبی آغاز کرد. وی در این سفر قصد دارد اوضاع امنیتی عراق را با رهبران عرب مورد بررسی قرار دهد. عربستان و قطر از حامیان اصلی عناصر داعش در عراق هستند.
سایر رویدادها
* وزرای خارجه ناتو دیروز با هدف بررسی اوضاع عراق، نشست برگزار کردند.
* عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت حوادث عراق مستقیما امنیت اروپا را تهدید می‌کند.
* بیش از 90 هزار نفر از مردم بصره برای مقابله با داعش اعلام آمادگی کردند.
* 21 نفر از علما و ریش‌سفیدان اهل سنت استان الانبار به دست تروریست‌های تکفیری کشته شدند.
* به گفته کارشناسان، منابع مالی داعش از منابع مالی برخی از کشورها بیشتر است.
* شورای امنیت درباره اقدام احتمالی داعش به فروش نفت عراق ابراز نگرانی کرد.
* صدها عراقی و سوری در بروکسل مقابل سفارت عربستان تظاهرات و سیاست‌های آل سعود در حمایت از داعش را محکوم کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode