ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 خرداد 1393     |     کد : 73647

بايد فقر و تبعيض را از ميان برداريم

رئيس جمهوري در همايش «انتظار و اميد»:


رئيس جمهوري در همايش «انتظار و اميد»:
بايد فقر و تبعيض را از ميان برداريم
راه اعتدال و ميانه‌روي، بازگشت ناپذير است


رئيس جمهوري كشورمان پريروز همزمان با ميلاد امام زمان(عج) و فرا رسيدن سالروز حماسه سياسي مردم ايران در 24 خرداد 92،در ميان جمعي از حاميانش سخنراني كرد.

به گزارش خبرنگار ما، صبح پريروز همزمان با ميلاد حضرت مهدي (عج) و در آستانه فرا رسيدن سالروز حماسه سياسي مردم ايران در 24 خرداد پارسال و راي قاطع مردم به دكتر حسن روحاني،همايشي تحت عنوان "انتظار و اميد" توسط جمعي از حاميان وي در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني از دقايق نخست اين مراسم در جمع طرفدارانش كه عمده آنها را دانشجويان،جوانان و هنرمندان تشكيل مي دادند، حضور يافت.سخنرانی یکی از دانشجویان به نمایندگی از قشر جوان و بازگویی خاطراتی از دوران دانشجویی اش در سال های گذشته، سخنرانی یکی از اساتید حقوقدان به نام دکتر هاشمی و مطرح کردن درخواست هایی از رئیس دولت تدبیر و امید، نطق مهتاب کرامتی بازیگر سینما و تقدیر از روحانی به خاطر بازگشایی خانه سینما، سخنرانی همسر شهید خلبان صالحی و تقدیر از زحمات مسئولان و سخنرانی نماینده یکی از اقوام کشور از دیگر بخش‌های همایش انتظار و امید بود.

غزل خوانی ساعد باقری، سخنراني حجت الاسلام نقویان و سخنراني كوتاه خلبان فرانسوی که در 12 بهمن 57 ، امام(ره) را در پایین آمدن از پله های هواپیما همراهی کرد هم جزو برنامه‌هاي اين مراسم بود.دكترروحانی پس از استماع سخنان افراد ياد شده، به سخراني پرداخت.پایان خرافه گری، پرهیز از افراطی گری ، پرهیز از مصادره دفاع مقدس و رهبري نظام توسط جناح ها، احترام به اقوام، احترام به تصمیم اکثریت، عمل به وعده‌های دولت و واگذاری فرهنگ به مردم از محورهاي اساسي سخنان رئيس جمهوري بود كه با استقبال گسترده حاضران در داخل تالار و كساني كه از طريق دوربين مدار بسته در بيرون از سالن حضور داشتند، قرار گرفت.

سخنان دكتر روحاني

رئيس جمهوري در ابتداي سخنانش با اشاره به جشن ميلاد امام زمان (عج)،گفت: ما منتظر روزی هستيم که آن حضرت بیاید و افراط ها را برای همیشه پایان دهد و پرچم اعتدال، عدالت، پیشرفت و رفاه و بهبود زندگی مردم را برافراشته كند.

وي سپس با طرح اين پرسش كه پارسال ملت ما در اين ايام چه كرد، يادآور شد: ماه ها قبل از انتخابات ناامیدی سراسر جامعه را فراگرفته بود و بسیاری از مردم می گفتند مگر انتخابات هم تاثیر و فایده ای دارد. حتی به خود من می گفتند تو چرا به صحنه آمدی و ثبت نام کردی و از این شهر به آن شهر سفر می کنی و مگر کشور را نمی شناسی و مگر نمی دانی مکانیزم صندوق رای چگونه است؟ اما شور ، نشاط ، حضور مردم و آن سخن تاریخی رهبر که گفتند «صندوق رای حق الناس است» و گفتند «حتی آنهایی که به نظام علاقه ندارند به خاطر کشور و ایران شان به پای صندوق رای بشتابند»، آن چنان فضایی در کشور ایجاد کرد که روزهای خرداد، گویی خرداد دیگری است. گویی روزهای نشاط و امید به کنار صندوق آرا آمده است.

دكتر روحاني تاكيد كرد: پارسال ما به همه جهانیان اعلام کردیم که در کشور، رقابت ما، رقابت جوانمردانه خواهد بود. پارسال به همه جهانیان اعلام کردیم ما رو در روی هم صف نمی کشیم، ما در کنار صندوق رای به صف می ایستیم. ما در خرداد پارسال امید آفریدیم، نه امید برای ایران ، بلكه امید برای جهان. مبالغه نمی کنم که هر کجا رفتم و هر مسئولی را در سراسر دنیا دیدم به من گفت انتخابات خرداد پارسال ایران برای همه ما امید آفرین بود.رئيس جمهوري با بيان اين كه در کنار جشن بزرگ نیمه شعبان، به آن حضرت می گوییم همچنان در انتظار او چشم به راهیم ،يادآور شد: ما به او می گوییم راه و مسیرش را برای ظهور هموار می كنيم و از خرداد پارسال ملت ما با دست و با زبان توانمندش خرافه ها را زدود.

وي گفت: پارسال ملت ما در انتخابات به مولایش و امامش سر فرود آورد و در برابر خرافه گران از او، از امام عصر(عج) عذرخواهی کرد. راه ملت ما در خرداد پارسال انتخاب شد.

دولت بر ای همه مردم است

دكتر روحاني يادآور شد: دولت به معنای دولت همه مردم خواهد بود و این دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می آورد. گرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند، اما پاسخ ما با آنها با ادب و احترام و کرامت خواهد بود.

وي با تاكيد بر اين كه ما برای صلح و آشتی و برادری کنار هم جمع شده ایم،افزود: امروز روز وحدت و اتفاق است و روز نفاق ، شکاف ، فاصله و برچسب زدن به يكديگر نیست بلكه روز چسبندگی بیشتر جامعه است.

وي نخستين راهی که ملت در انتخابات پارسال برگزید ، راه اعتدال و میانه روی دانست و گفت: این راه، بازگشت ناپذیر خواهد بود.اعتدال و میانه روی به معنای انتخابی بین حق و باطل نیست، اعتدال به معنای انتخاب راهی بین راست و دروغ نیست. اعتدال به معنای راهی بین منفعت ملی و از بین بردن منافع ملی نیست. اعتدال یک روش و بینش است.

رئيس جمهوري يادآور شد:اعتدال یعنی همان که سیره پیامبر عظیم الشان اسلام، سراسر زندگیش، جمالش، کمالش و اخلاقش سراسر اعتدال بود.وي اعتدال را به معناي افراط در جمع کردن دشمن و دشمن تراشی و در تفریط در زمینه دوستان و علاقه مندان به ایران دانست و گفت: اعتدال یعنی راهی که با همه انسان ها و مردم با ادب و احترام سخن می گوئیم و به پاسخی گوش می دهیم که آن هم توام با ادب و احترام باشد. اعتدال یعنی مسیری که ما از عقل و خرد جمعی استفاده می‌کنیم، عقل و خردی که به ما می گوید باید منافع ملی را حفظ کنیم وضمن حفظ فن آوری باید سایه شوم تحریم ها را از سر مردم برداریم.

دکتر روحانی افزود: اعتدال همان خرد و عقلی است که به ما می گوید باید در منطقه و جهان به دنبال صلح باشیم و تاکید می‌کند که توسعه و پیشرفت کشور بدون حضور مردم و واگذاری امور به مردم امکان پذیر نیست و اصرار دارد که کشور متعلق به مردم است و هیچ صاحبی جز ملت ایران ندارد.

رئیس جمهوری يادآور شد: اعتدال عقل و خردی است که به ما می گوید باید فقرها و تبعیض های ناروا را کنار بزنيم و این همه رنج ناشی از آلودگی های محیط زیست برای مردم را رفع کنیم و در مسیر توسعه نه مثل کشورهای منطقه که با اجرای سند چشم اندازی که ۱۰ سال است خاک می خورد، از آنها هم پیشی بگیریم.دکتر روحانی اظهار داشت: برای این که در مسیر خردورزی حرکت کنیم باید از عقل ، فکر و نظر همگان استفاده کنیم چرا که همه چیز نزد همگان است و باید از افکار جامعه استفاده کرد و راهی را که مردم انتخاب کرده اند، ادامه دهیم.

عده ای اندک درپی ناامید ی مردم

رئیس جمهوری جشن انتظار و امید را که به همت مردم برگزار شد جشن ملت و مردم ایران برای آمدن به صحنه اعلام كرد و يادآور شد: مردم به میدان آمدند چرا که به آینده خود و کشورشان امیدوار بودند اما عده ای اندک ولی با ابزار تبلیغی فراوان، می خواهند این امید را در دل مردم کمرنگ کنند.

دکتر روحانی ،افزود: به همه کسانی که راه و سخنی را برگزیده اند که با انتخاب مردم در تضاد است اعلام می کنیم مردم برای همیشه اعلام کردند که خشونت و افراطی گری را قبول ندارند و اعلام کرده اند که فقط یک ملت، یک دولت و یک حکومت وجود دارد.رئیس جمهوری گفت: کشور، قانون اساسی، رهبری، منافع ملی و آینده این سرزمین مربوط و متعلق به همه ملت، اقوام و مذاهب است و ایران متعلق به همه ایرانیان است. باید به همه اقوام و مذاهب احترام بگذاریم و همه فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ ها را زیر پرچم والای بزرگ ایرانیت و اسلامیت محترم بشماریم.دکتر روحانی اظهار داشت: یک سال از روز بزرگی که ملت در پای صندوق های رای آفریدید و ۱۰ ماه از روزی که دولت کار خود را آغاز کرده است، می گذرد و اطمینان می دهم که در همه این مدت هیچ گاه وعده هایی را که به مردم داده ایم از یاد نبرده و نخواهیم برد.

رئیس جمهوری که سخنانش با تشویق هواداران دولت تدبیر و امید مواجه شده بود، تاكيد كرد: اقلیت محترم است همان طور که اکثریت محترم است، امااقلیت حق ندارد به آنچه که اکثریت تصمیم گرفته و به آن رای داده است، بی احترامی کند. آنچه دولت وعده داده است به عنوان یک وظیفه دنبال خواهد شد و البته از دیرباز به ما آموخته اند که به نتیجه رسیدن کارها مرهون گذشت زمان و صبر است.دکتر روحانی با بیان این که دولت بر اساس وعده هایی که داده در عرصه های داخلی ، خارجی ، مسائل فرهنگی و اقتصادی گام های بلندی برداشته است، اظهار داشت: گر چه تا رسیدن به هدف راهی طولانی پیش رو داریم اما به عنوان فردی که شما ملت در ۲۴ خرداد پارسال افتخار خدمتگزاری خود را بر عهده او گذاشتید اعلام می کنم که کاملا به آینده کشور امیدوار هستم. دل های ما کاملا محکم و متکی به لطف خدا ، حضرت ولی عصر(عج) و حمایت های مردم است.وي افزود: دولت به پشتوانه حمایت های مردم راهی را که ملت انتخاب کرده است به پیش خواهد برد.

دکتر روحانی تاكيد کرد: امروز روز عزت ایران و ایرانی در سراسر جهان است و چهره واقعی دولت و ملت ایران بیش از پیش برای جهانیان نمایان شده است و هیچ کجا نام ملت ایران را به اهانت نمی برند و به دولت ایران به احترام آرای مردم ایران احترام می گذارند . اگر دولت قدرتمندانه مواضع کشور را در جهان پیش می برد، این برآمده از رای ملت است.

رئیس جمهوری با بیان این که همه در جهان از ملت ایران و تاریخ این مردم با عظمت یاد می کنند، افزود: یادمان باشد اگر می‌خواهیم همه با ما با ادب سخن بگویند ما هم باید با جهان با ادب سخن بگوییم؛ قاطعیت، انقلابی بودن، ایستادگی و عزتمندی به معنای لحن ناسالم نیست، سخن ما سخن حُسن و حَسن و راه ما هم راه حُسن و حَسن است.

دکتر روحانی با بيان این که دولت راهی را که مردم در سیاست داخلی و خارجی و در عرصه فرهنگ و اقتصاد برگزیده اند، ادامه خواهد داد، يادآور شد: مگر چه گفته ایم که برخی برآشفته اند؟ ما فقط گفتیم که فرهنگ از آن مردم است و این مردم هستند که باید برای تعالی فرهنگ خود اقدام کنند.

رئیس جمهوری فرهنگ را همان چیزی دانست که مردم با آن زندگی می کنند و خواهند کرد و اظهار داشت: مگر قرار است فرهنگ را در کپسول کنیم و برای مردم نسخه بنویسیم تا آن را از داروخانه بخرند؟ گویی عده ای هنوز در دوران حجرمی‌اندیشند و فکر می کنند.

وي که این بخش سخنانش با فریادهای "روحانی متشکریم" حاضران در سالن همراه شد، تاكيد كرد: دولت بر این راه و عقیده استوار است و کسانی که با این سخن مخالفند بدانند که دولت اعتقاد دارد کشور از آن مردم و همه کارها در همه عرصه ها بر عهده مردم است و دولت همواره حامی مردم و مجری خواست و اراده آنان است.

احترام به خواست ملی

رئیس جمهوری گفت: دولت هرگز در برابر خواست ملی قرار نمی گیرد و در این دولت نظر ما بر خواست ملی سیطره ندارد بلکه این خواست ملی است که بر دولت سیطره خواهد داشت.دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که انتخابات ۲۴ خرداد پارسال یک پیام دیگر هم داشت، این پیام را اتحاد، وفاق، برادری و آشتی برشمرد و گفت: بیاییم در کنار هم باشیم. منطقه و جهان با مشکلات فراوانی مواجه است. چرا باید اینقدر گرفتاری، کشتار و ریختن خون بیگناهان را در منطقه شاهد باشیم، چرا یک گروه افراطی به هر نام و نشان با مردم اینگونه رفتار می کند و در جنایاتی که امیدوارم فیلم آنها را ندیده باشید، وحشیانه مردم را می کشند و متاسفانه اسم خود را مسلمان و عمل خود را جهاد می نامند.رئیس جمهوری افزود: این عده می گویند باید اینگونه راه اسلام را ادامه داد و احکام قرآن را در جامعه پیاده کرد، اما پیامبر ما، پیامبر رحمت و عدل بود که در مدینه اش یهودی و مسیحی، آزادانه زندگی می کرد و وقتی امیرالمومنین(ع) یک پیرمرد مسیحی را بی پناه در کنار خیابان دید به همه کارگزاران حکومتش نهیب زد که چرا باید یک شهروند تحت حمایت حکومت اسلامی اینگونه بی پناه رها شود؛ این دین ما و اسلام ما است.دکتر روحانی اظهار داشت: در حیرتم که چطور برخی با تئوری های غلطشان بذر خشونت و نفاق را پراکنده و کاری می کنند که وحدت و برادری در این کشور جای خود را به نفاق و اختلاف دهد؟ اینها چه سودی از این کار می خواهند ببرند و چرا می خواهند به راه گذشته که غیر قابل بازگشت است، بازگردند.

دفاع مقدس و رهبري متعلق به ملت است

روحانی تاکید کرد: هیچ جناح و گروهی حق ندارد دفاع مقدس و رهبری نظام رابرای خود مصادره کند. کشور، قانون اساسی، رهبری، منافع ملی و آینده کشور مربوط به همه ملت اقوام و مذاهب است.

رئیس جمهوری از بررسي مسائل اخير در عراق و منطقه در جلسه شوراي عالي امنيت ملي كه قرار بود پريروز برگزار شود خبر داد و افزود: امروز در منطقه خشونت، آدمکشی و ترور و آوارگی در همه جا مشاهده می شود، به عنوان دولت ایران این خشونت ها و ترورها را تحمل نخواهیم کرد و به نوبه خود چنانچه در سازمان ملل متحد اعلام کردیم با خشونت و ترور در منطقه می جنگیم و مقابله می کنیم‏ اما این اتفاقات یک پیام روشن برای ما دارد و آن این که دشمنان وحدت منطقه بیکار ننشسته و زمینه های تفرقه و اختلاف را از پیش مهیا کرده اند و این هوشیاری ما را طلب می کند تا مانع از توفیق دشمن شویم.

دکتر روحانی تاکید کرد: ۲۴ خرداد ۹۲ برای همه مردم پیام وفاق، اتحاد، برادری و کنار هم قرار گرفتن برای رسیدن به اهداف بلند را داشت.رئیس جمهوری در پايان ارائه شرحی از عملکرد ۱۰ ماهه گذشته و برنامه دولت در سال ۹۳ را به کنفرانس مطبوعاتی كه قرار است صبح امروز برگزار شود، موكول كرد.

سخنان مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی پيش ازسخنراني دكتر روحاني خطاب به وي گفت: "خانه سینما" ایران، همان خانه‌ای است که شما قفل جفا از آن باز کردید و برای تدوام تدبیر و سرایت امید منتظر گشایش قفل‌های دیگر است تا همدلانه حدیث این ایام را، به زبانی که می‌داند و می‌ماند، روایت کند.

این بازیگر سینما افزود: اکنون در پایان 360 روزی هستيم که شما پرچم امید ، تدبیر و اعتدال را به اهتزاز درآوردید و در پایان 360 شبی قرار داریم که همه ملت، با امید به تحقق آرزوهایش، سر بر بالین گذاشت تا صبح صادق طلوع کند .قدر می‌دانیم فاصله‌ای را که با قبل از این 360 روز پیدا کرده‌ایم . وي تاكيد كرد: در این خرداد شعبانی، ما و شما، با هم، به استقبال دومین سال از عمر دولت امید و اعتدال می‌رویم. پس بیائید با هم آرزو کنیم که انتظار و امید این ملت جز به فرج ختم نشود.

گفتگوي تلفني روحانی و المالکی

به دنبال حوادث اخیرعراق ،دکتر روحانی با «نوری المالکی» نخست وزیر عراق گفتگو و آخرین وضع تحولات و راهکارهای ریشه کنی تروریسم را بررسی کرد.

در این مکالمه تلفنی، ر ئیس جمهوری با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و خشونت، با محکوم کردن جنایات فجیع تروریست ها و کشتار مردم بی گناه آن کشور و همچنين ابراز خرسندی از وحدت و یکپارچگی مردم عراق در مبارزه با ترویسم و خشونت، به نقش مرجعیت شیعه اشاره کرد.


نوشته شده در   شنبه 24 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode