ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1393     |     کد : 73516

تروریست‌های اجاره‌ای شکست در سوریه، انتقام از مردم عراق

نیروهای دولتی عراق ضمن درگیری شدید با تروریست‌های نفوذی «داعش» به داخل شهر موصل، آنها را از مناطق مرکزی این شهر عقب راندند.

جنگنده‌های عراق مواضع داعش را زیر آتش گرفتند
نیروهای دولتی عراق ضمن درگیری شدید با تروریست‌های نفوذی «داعش» به داخل شهر موصل، آنها را از مناطق مرکزی این شهر عقب راندند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در پی حمله غافلگیرانه صدها تروریست داعش به مناطق حساس شهر موصل، واحدهایی از پلیس عراق علیه آنها وارد عمل شدند.
نیروهای دولتی در نخستین اقدام، توانستند ساختمان استانداری «نینوا» را از کنترل داعش خارج و این ساختمان را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند. تلاش برای بازپس‌گیری سایر مناطق موصل مثل فرودگاه و بخش ‌شرقی شهر ادامه دارد.
تروریست‌های اجاره‌ای همزمان با اشغال بخش‌هایی از موصل بر، مناطق «الشرقاط»، «قنیطره»، «الحمسینات» و «الشیخ حمد» در استان‌های صلاح‌الدین و نینوا نیز مسلط شدند. براساس گزارش‌های رسیده، احتمال می‌رود که تروریست‌ها به داخل شهر تکریت نیز نفوذ کنند.
به گفته شاهدان، عناصر مسلح در روستای الشیخ حمد و دیگر مناطق تحت اشغال رژه می‌روند و از مردم می‌خواهند که به آنها بپیوندند. بر سردر برخی نهادهای تحت کنترل تروریست‌ها عبارت «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) نصب شده است.
در غرب شهر موصل تروریست‌های اجاره‌ای با یورش به زندان «بادوش»، همه زندانیان آن که حدود 3000 نفر گزارش شده‌اند، را فراری دادند. تروریست‌ها همچنین با انفجار بمب در یک هتل بین‌المللی موصل، 10 نفر را شهید و 37 تن دیگر را نیز زخمی کردند.
در پی یورش عناصر داعش به موصل، رهبران منطقه خودمختار کردستان عراق اعلام کردند نیروهای «پیشمرگه» در حال آماده‌باش به سرمی‌برند و در صورتی که دولت بغداد اجازه دهد، این نیروها به موصل اعزام می‌شوند و این شهر را از وجود عناصر داعش پاکسازی می‌کنند. «ناظم دباغ» نماینده «اتحادیه میهنی کردستان عراق» نیز گفت: «داعش با استفاده از سلاح‌های پیشرفته و نیروهای خارجی، قدرت بیشتری کسب کرده و به تدریج در حال تصرف کامل منطقه است.»
شیوخ و روسای قبایل در کرکوک نیز اعلام کردند به نیروهای دولتی برای مقابله با شبه نظامیان داعش کمک خواهند کرد.
روحانیون استان نینوا هم با انتشار بیانیه‌ای، حمایت مردم از نیروهای دولتی را خواستار شدند و از آنها خواستند برای جنگ با داعش سلاح به دست بگیرند.
در بیانیه ائمه و خطیبان استان نینوا آمده است: هر کسی که می‌تواند سلاح حمل کند، باید با عناصر داعش مبارزه کند و از سازمان‌های امنیتی برای دفاع از شهرشان و حفظ جان شهروندان و دارایی‌های آنها و بیرون راندن این عناصر که سعی دارند شهر را نابود کنند، حمایت کند.براساس این بیانیه، عناصر داعش از چند روز قبل در استان نینوا مستقر شده بودند.
شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز به نقل از برخی مقامات عراقی گزارش داد، عملیات داعش در نینوا از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده بود.
«اثیل النجیفی» استاندار موصل هم خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی برای محافظت از شهر موصل در برابر تروریست‌های داعش شد.
تروریست‌های اجاره‌ای فعال در عراق، در استان «دیاله» نیز با انفجار بمب میان غیرنظامیان شهر «بعقوبه»، 20 نفر را شهید و 40 تن دیگر را مجروح کردند.
آخرین خبرها
عصر دیروز دولت عراق به دستور «نوری مالکی» در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و به همه نیروهای مسلح دستور آماده‌باش کامل داد. مقامات کرکوک نیز با هدف پیشگیری از وقوع هرگونه اقدام تروریستی، در این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار کردند. ارتش عراق عصر دیروز عملیات خود را برای آزادسازی بخشی‌های اشغالی موصل آغاز کرد.
جنگنده‌های ارتش نیز چند نقطه موصل، که محل تجمع عناصر داعش بود را طی چند نوبت بمباران کردند. شبه نظامیان داعش نیز برای فرار از حملات هواپیماها، تلاش می‌کنند در مناطق مسکونی مستقر شوند.
همچنین، جوانان چهار عشیره در حمایت از نیروهای دولتی، یک واحد مسلح تشکیل دادند و علیه داعش وارد جنگ شدند.
مالکی نیز اعلام کرد، عاملان کوتاهی مقابل تروریست‌ها در استان نینوا را مجازات خواهد کرد. وی از اتحادیه‌های اروپا و عرب نیز خواست به بغداد در مبارزه با تروریسم کمک کنند.
تروریست‌های اجاره‌ای داعش و حامیان خارجی آنها که طی سال‌های اخیر در سوریه فعال بودند، طی ماه‌های اخیر در این کشور شکست‌های سختی را متحمل شدند و به همین خاطر، قصد دارند با نفوذ در مناطق شهری سنی‌نشین عراق، بخت خود را در این کشور نیز بیازمایند.
به توصیه آمریکا و عربستان، تروریست‌ها در عراق از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و از این طریق، از توده‌های بی‌گناه مسلمان انتقام می‌گیرند.
سایر رویدادها
* هزاران شهروند ساکن موصل از بیم جان خود، به استان‌های اربیل و دهوک فرار کردند.
* انبارهای تسلیحات و بانک مرکزی شهر موصل و فرودگاه «الشرقاط» به دست تروریست‌ها افتاد.
* 70 دانشجوی دانشگاه موصل از سوی شبه نظامیان داعش در این دانشگاه محبوس شدند و راه فرار ندارند.


نوشته شده در   چهارشنبه 21 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode