ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 ارديبهشت 1393     |     کد : 72354

محاصره کامل تروریست‌ها در جنوب سوریه

ارتش سوریه با انجام عملیات سنگین علیه تروریست‌ها در استان درعا در جنوب سوریه و محاصره آنها تعداد زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساند.

پیشروی ارتش برای آزاد کردن مناطق اشغالی ادامه دارد
ارتش سوریه با انجام عملیات سنگین علیه تروریست‌ها در استان درعا در جنوب سوریه و محاصره آنها تعداد زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، نیروهای ارتش سوریه در شهر «دعل» در حومه درعا عملیات سنگینی علیه گروه‌های مسلح انجام دادند و موفق شدند تعدادی از فرماندهان گروه‌های تروریستی و تعداد زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت برسانند.
نبردهای جنوب سوریه درحالی به شدت در استان درعا ادامه دارد که انفجار مواد منفجره در تونلی که تروریست‌ها آن را برای انفجار آماده می‌کردند هلاکت 10 نفر از کارشناسان مواد منفجره را درپی داشت.
همچنین ارتش با گروه‌های تروریستی که قصد حمله به گمرک درعا را داشتند درگیر شدند و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.
ارتش سوریه طی عملیاتی در حومه دمشق شمار زیادی از تروریست‌های گروه جبهه النصره و چندین تروریست یمنی، الجزایری و لبنانی را کشتند.
یگان‌های ارتش سوریه در حلب نیز مانع حرکت تروریست‌ها به سمت مناطق امن این شهر شدند.
ارتش سوریه در شهر حمص تعدادی تونل متعلق به تروریست‌ها را کشف کرد. ورودی این تونل‌ها داخل ساختمان‌های مسکونی قرار دارد.
نیروهای ارتش چندین کارگاه تولید سلاح تروریست‌ها را نیز در شهر حمص کشف کردند که شورشیان از این مکان‌ها برای تأمین مهمات استفاده می‌کردند. در این کارگاه‌ها بسته‌های مواد شیمیایی و تجهیزات لازم برای ترکیب آنها به دست آمد.
همچنین خمپاره‌ها، نارنجک‌ها و مهمات موجود در این کارگاه‌ها به دست ارتش افتاد.
در شهر النعمان در ادلب نیز ارتش سوریه مراکز وابسته به گروه‌های مسلح را هدف قرار داد و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.
پیروزی‌های پی‌درپی نیروهای ارتش در مقابله با گروه‌های تروریستی در شرایطی به دست می‌آید که درگیری‌های سنگینی میان گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره به وجود آمده است.
در این درگیری‌ها تعدادی از سران هر دو گروه کشته شدند. در این‌حال گروه تروریستی داعش ریختن خون اعضای گروهک‌های تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه را مباح اعلام کرده است.
همچنین به دنبال اوج‌گیری درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح در سوریه، گروه تروریستی داعش به اهالی شهرهای الزعفرانه، تلبسیه و برخی دیگر از شهرها 72ساعت مهلت داده تا این شهرها را که محل حضور گروه‌های مسلح است، ترک کنند.
خبرگزاری رویترز نوشت، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه موفق شده شهرهای این کشور را به صورت زنجیره‌ای از شمال تا جنوب بازپس بگیرد و تسلط خود را بر ساحل مدیترانه و مرز لبنان تثبیت کند. رویترز افزود، بشار اسد بخش‌هایی از سوریه را پس گرفته که به نظر می‌رسید شورشیان آن را تصرف کرده‌اند اما اکنون پر از پوسترهایی است که مردم را به رأی دادن مجدد به اسد دعوت می‌کند. به ادعای رویترز متحدین قدرتمند اسد به وی کمک کردند که شهرها را یکی پس از دیگری بگیرد و موجودیت خود را تثبیت کند.
سایر رویدادها
* رئیس کمیسیون عالی انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری روز 13 خرداد به جز شهر رقه برگزار می‌شود.
* دبیرکل اتحادیه عرب به شکست کامل این اتحادیه و همچنین سازمان ملل درباره پرونده سوریه اعتراف کرد.
* معاون وزیر خارجه سوریه گفت، حمایت فرانسه، انگلیس و آمریکا از تروریست‌ها هنوز قطع نشده است.
* رقیب بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت، سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره استراتژی نظامی در قبال تروریست‌ها و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند اختلافی ندارند.
* منابع وابسته به سلفی‌های اردن اعتراف کردند به دلیل ضربات مهلک ارتش سوریه کمتر کسی حاضر است برای جنگ به سوریه برود.


نوشته شده در   دوشنبه 29 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode