ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1393     |     کد : 71255

انتخابات سرنوشت‌ساز در عراق یک هفته تعطیل رسمی

دولت عراق در تدارک برگزاری یک انتخابات سرنوشت‌ساز است که برخی کشورهای مرتجع عرب در نظر دارند با حمایت از تروریست‌ها روند آن را مختل کنند.

برای نخستین بار بدون حضور اشغالگران برگزار می‌شود
دولت عراق در تدارک برگزاری یک انتخابات سرنوشت‌ساز است که برخی کشورهای مرتجع عرب در نظر دارند با حمایت از تروریست‌ها روند آن را مختل کنند.
مردم عراق هر روز شاهد جنایت این تروریست‌ها هستند که از طرف عربستان و قطر تغذیه می‌شوند. همین مزدوران خارجی می‌خواهند در روند برگزاری این انتخابات پارلمانی ایجاد اختلال کنند تا منافع آنها در این کشور تامین شود.
دولت بغداد برای تامین امنیت این انتخابات 200 هزار سرباز را در نقاط حساس کشور مستقر کرده و برای جلوگیری از وقوع هر حادثه تروریستی یک هفته تعطیل رسمی اعلام کرده است.انتخابات پارلمانی عراق نخستین انتخاباتی است که بدون حضور اشغالگران آمریکایی برگزار می‌شود.
این انتخابات برای مقامات قطر و آل‌سعود می‌تواند یک کابوس باشد، چون هم روند دموکراتیک را در عراق نهادینه می‌کند و هم به خاطر نفرتی که افکار عمومی عراق نسبت به عربستان دارند، جریان‌های حامی عربستان احتمالا کمترین رای را به دست خواهند آورد.
مقامات آل‌سعود و رژیم قطر به خوبی می‌دانند هر دولتی که پس از انتخابات شکل بگیرد، به پشتوانه ملت، کار تروریست‌ها را یکسره خواهد کرد. کارشناسان حتی این احتمال را می‌دهند که «نوری مالکی» برای بار سوم در عراق به نخست‌وزیری برسد. اگر مالکی باز به قدرت برسد، مجلس عراق نیز در سیاست‌ها با وی بیشتر همسو خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، صبح دیروز انتخابات پارلمانی عراق در کشور نیوزیلند در شرق دور کلید خورد و به مرور در 18 کشور دیگر از جمله ایران برگزار شد. رای‌گیری در خارج از عراق تا عصر امروز ادامه می‌یابد. در این مرحله که دو روز طول خواهد کشید، از عراقی‌های ساکن خارج از عراق رای‌گیری می‌شود و در داخل این کشور نیز انتخابات پارلمانی سراسری چهارشنبه 10 اردیبهشت برگزار می‌شود. در خارج از عراق 785 هزار مهاجر عراقی حضور دارند و این افراد در 70 شهر جهان برای رای‌دهی به 102 مرکز انتخاباتی مراجعه می‌کنند. کشورهایی که در آنها عراقی‌های بیشتر در مقایسه با سایر کشورها حضور دارند، آمریکا، انگلیس، آلمان، سوئد، هلند، کانادا، استرالیا، دانمارک، ترکیه، ایران، اردن، امارات، لبنان و مصر هستند.
در ایران نیز انتخابات عراق در شهرهای تهران، قم، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، ارومیه، ایلام، یزد، شوش دانیال و شیراز برگزار می‌شود.در داخل عراق هم امروز نیروهای امنیتی و ارتش عراق به پای صندوی‌های رای خواهند رفت.در حالی که تنها دو روز به مرحله اصلی برگزاری انتخابات زمان باقی مانده است، «مقتدا صد» رهبر جریان «صدر» طی بیانیه‌ای از مردم عراق خواست چهارشنبه به پای صندوق‌های رای بروند.آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق نیز از مردم خواست در انتخابات پارلمانی مشارکت گسترده داشته باشند.وی از کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز خواست استقلال و بی‌طرفی خود را حفظ کند.
همچنین، هرچند برای مقابله با هرگونه حرکت تروریستی، یک طرح گسترده امنیتی از صبح شنبه به اجرا درآمده است، ولی حملات تروریستی کم و بیش ادامه دارد؛ در منطقه «بیجی» دو حوزه انتخاباتی با انفجار بمب تخریب شدند. در غرب «سامرا» نیز یک عضو شورای استانداری «صلاح‌الدین» ترور شد.
تروریست‌های «داعش» در فلوجه نیز 150 منزل را بمب‌گذاری کردند. به گفته «محمد الجمیلی» عضو شورای شهر فلوجه، عناصر داعش ساکنان این منازل را مجبور کردند در خانه‌های خود سلاح نگهداری و با مشاهده نیروهای امنیتی، به سوی آنها تیراندازی کنند. ناآرامی‌های روز شنبه عراق نیز 11 شهید برجای گذاشت.


نوشته شده در   دوشنبه 8 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode