ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 اسفند 1392     |     کد : 69143

تیم هسته‌ای حق ندارد درباره مسائل غیرهسته‌ای مذاکره کند

222 نماینده مجلس در بیانیه‌ای با بیان اینکه هیئت مذاکره کننده در هر مرحله از مذاکرات به هیچ عنوان نباید کوچکترین عقب نشینی از حقوق هسته‌ای ملت ایران داشته باشد، تاکید کردند...

بیانیه 222 نماینده مجلس؛
222 نماینده مجلس در بیانیه‌ای با بیان اینکه هیئت مذاکره کننده در هر مرحله از مذاکرات به هیچ عنوان نباید کوچکترین عقب نشینی از حقوق هسته‌ای ملت ایران داشته باشد، تاکید کردند موضوعات دفاعی همچون توان موشکی در مذاکرات هسته‌ای قابل مذاکره نیست و حق ورود و یا گفت‌وگو در این زمینه‌‌ها را ندارند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو معاهده ان پی تی همانگونه که از ابتدا تاکنون به آن معاهده پایبند بوده است و به تکالیف آن در عدم پیگیری و تولید سلاح هسته‌ای عمل می‌نماید، می‌خواهد از حقوق کامل و لایتجزای هسته‌ای خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای که در ماده 4 معاهده ان پی تی به آن اشاره شده است برخوردار شود و بتواند حقوق خود بر انجام فعالیت‌های مربوط به چرخه سوخت هسته‌ای به ویژه غنی‌سازی را به اجرا گذارد و چیزی فراتر از حقوق خود در این معاهده را خواستار نمی‌باشد.
 در ادامه این بیانیه که به امضای 222 نماینده مجلس رسیده، تصریح شده است؛ هیئت مذاکره کننده در هر مرحله از مذاکرات باید در این راستا حرکت کند و به هیچ عنوان نباید کوچکترین عقب نشینی از حقوق هسته‌ای ملت ایران کرده و یا ممانعت یا محدودیتی در زمینه اعمال و اجرای فعالیت‌های چرخه سوخت هسته‌ای که معاهده ان پی تی اجازه داده است را بپذیرند.
 نمایندگان خانه ملت با هشدار به تیم مذاکره‌کننده تاکید کردند: هرگونه توافق با 1+5 نباید بر خلاف این معاهده هیچگونه ممنوعیت و محدودیت برای فعالیت‌های مربوط به تحقیق به ویژه توسعه راکتور آب سنگین و غنی‌سازی به عمل آورد که از نظر نمایندگان ملت پذیرفتنی نخواهد بود و نمایندگان برای دفاع از حقوق مسلم هسته‌ای تخلف‌کنندگان را به مردم معرفی خواهد نمود و اجازه نخواهند داد حقوق مردم مورد تضییع و تهدید قرار گیرد.
 در پایان این بیانیه آمده است؛ مذاکره کنندگان باید از طرح مباحثی در خصوص موضوعات دفاعی همچون توان موشکی در مذاکرات هسته‌ای جلوگیری نموده و حق ورود و یا گفت‌وگو در این زمینه‌‌ها را نخواهد داشت. در چنین شرایطی نمایندگان ملت بزرگ ایران از تیم مذاکره کننده هسته‌ای قویا حمایت می‌کنند.


نوشته شده در   دوشنبه 26 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode