ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392     |     کد : 68474

پوتین: در اوکراین کودتا شده دخالت نظامی حق ماست

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به تهدیدهای غرب گفت «هر اقدامی دوسویه خواهد بود و روسیه آماده مقابله با تهدیدهاست.»

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به تهدیدهای غرب گفت «هر اقدامی دوسویه خواهد بود و روسیه آماده مقابله با تهدیدهاست.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیروز برای نخستین بار پس از برکناری رئیس‌جمهور اوکراین از سوی نارنجی‌های تحت حمایت آمریکا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تحولات اوکراین صحبت کرد.
«پوتین» دولت فعلی اوکراین را دولتی «برآمده از کودتا علیه قانون اساسی» خواند و ارزیابی خود از تحولات این کشور مهم اروپایی را این‌گونه مطرح کرد: «ارزیابی من از آنچه در کیف رخ داد این است که رئیس‌جمهور قانونی سرنگون شد و قدرت غصب گردید.»
به گزارش فارس، پوتین در ادامه گفت سوال بزرگی برای وی و دولتش به وجود آمده که مایل به شنیدن پاسخ آن است و آن اینکه «چرا دولت یانوکوویچ سرنگون شد؟» یانوکوویچ در حضور وزرای سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و لهستان و همچنین نماینده‌ای که من اعزام کرده بودم با مخالفان توافقنامه صلح امضا کردند و طبق این توافقنامه یانوکوویچ تقریبا تمام اختیارات و قدرت خود را از دست داد و با همه خواسته‌‌های مخالفان موافقت کرد.»
به گفته پوتین، رئیس‌جمهور برکنار شده اوکراین، هم با انتخابات زودهنگام پارلمان، هم انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و هر آنچه مخالفان خواسته بودند موافقت کرد.
وی افزود: اما مخالفان به جای اینکه ساختمان‌ها و مراکزی را که اشغال کرده بودند تخلیه کنند ساختمان‌های دولتی را هم اشغال کردند... چه دلیلی وجود داشت که قانون اساسی سرنگون شود؟... همین اقدامات باعث افزایش تنش‌ها شد.
رئیس‌جمهور روسیه در ادامه و در واکنش به تهدیدات غربی‌ها گفت: کسانی که ما را تهدید به تحریم می‌‌کنند بدانند که هر اقدامی دوسویه خواهد بود، ما کاملا آماده‌ایم. پوتین این نکته را هم گفت که این اقدامات مسکو در کریمه نیست که غیرقانونی است بلکه اقدامات آمریکا در افغانستان و لیبی غیرقانونی است.
به گفته این مقام بلندپایه روسی، حذف یانوکوویچ از جایی غیر از اوکراین طراحی شد و غربی‌ها برای حفظ منافع خود این حوادث را رقم زدند. پوتین در پاسخ به سوالی راجع به احتمال استفاده روسیه از گزینه نظامی گفت: فعلا نیازی به گزینه نظامی در شرایط کنونی نمی‌بینیم اما اگر غربی‌ها بخواهند حقوق ما را نقض کنند ساکت نخواهیم نشست... در حال حاضر در حال تقویت استحکامات خود در کریمه هستیم. به گزارش «راشاتودی» پوتین در انتهای این کنفرانس خبری گفت: «اعزام نیرو و استفاده از گزینه نظامی آخرین گزینه و حق ماست.»


نوشته شده در   چهارشنبه 14 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode