ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 دي 1392     |     کد : 65265

ارتش عراق: منتظرفرمان مالکی هستیم

ارتش عراق برای پاکسازی شهر فلوجه و عملیات علیه القاعده در حالت تهاجمی قرار گرفت و منتظر دستور نخست‌وزیر است.

ارتش عراق برای پاکسازی شهر فلوجه و عملیات علیه القاعده در حالت تهاجمی قرار گرفت و منتظر دستور نخست‌وزیر است.
ارتش عراق برای پاکسازی شهر فلوجه و عملیات علیه القاعده در حالت تهاجمی قرار گرفت و منتظر دستور نخست‌وزیر است.
به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش عراق که در اطراف شهر فلوجه در استان الانبار مستقر هستند، به محض فرمان «نوری مالکی»، حملات خود را علیه گروه های مسلح تکفیری در داخل فلوجه آغاز می‌کنند. علت به تاخیر افتادن حمله به فلوجه، غیرنظامیان هستند که هنوز در این شهر به سر می‌برند.
منابع قبیله‌ای اعلام کردند، حدود 70 درصد فلوجه هم‌اکنون تحت اشغال عناصر القاعده بوده و 30 درصد شهر نیز تحت کنترل عشایر است. عناصر مسلح وابسته به «داعش» (وابسته به القاعده) در خیابان‌های اصلی شهر فلوجه مراکز ایست و بازرسی ایجاد کردند. پیش از این مالکی به ارتش دستور داده بود که تحت هیچ شرایطی مناطق مسکونی فلوجه را هدف قرار ندهند.
به گفته منابع آگاه در وزارت کشور عراق، تا زمان خروج کامل غیرنظامیان از شهر فلوجه، ارتش عملیاتی علیه شبه‌نظامیان این شهر انجام نخواهد داد. هم‌اکنون ساکنان فلوجه با کمبود مواد غذایی، سوخت و آب آشامیدنی مواجه هستند. 
تروریست‌های القاعده نیز به ساکنان فلوجه درباره هرگونه همکاری با دولت هشدار دادند.
از شهر رمادی در مجاورت فلوجه نیز خبر رسید جنگنده‌های ارتش با بمباران محل تجمع تروریست‌ها 25 نفر از آنها را به هلاکت رساندند.
تماس بایدن با مالکی
دیروز «جو بایدن» معاون رئيس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، از عملیات ارتش این کشور علیه تروریست‌های القاعده حمایت کرد. براساس بیانیه کاخ سفید که در همین رابطه منتشر شد، بایدن به مالکی وعده داد که تجهیزات نظامی، موشک و پهپاد به عراق ارسال کند. پیش از این قرار بود واشنگتن 100 فروند موشک را طی ماه‌های آتی به بغداد تحویل دهد، این موشک‌ها به زودی به عراق ارسال می‌شود. همچنین 10 پهپاد «ایگل» نیز به عراق تحویل داده می‌شود.
خبر دیگر اینکه شبه‌نظامیان تروریست با انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مجاورت یک مرکز پلیس شهر کرکوک، پنج نفر را به شهادت رساندند و 52تن دیگر را زخمی کردند.
در شهر تکریت نیز به دنبال هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش با پنج گلوله خمپاره، مقررات حکومت نظامی در این شهر به اجرا درآمد.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode