ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 دي 1392     |     کد : 65263

تقاضای رئیس‌جمهور از علما و ائمه جمعه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح دیروز سه‌شنبه، 17 دی‌ماه در اولین همایش استانداران دولت تدبیر و امید در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه متن نهایی منشور حقوق شهروندی تا پایان سال تهیه می‌شود، از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات خواست این منشور را به مردم آموزش دهند تا از حقوق خود مطلع شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح دیروز سه‌شنبه، 17 دی‌ماه در اولین همایش استانداران دولت تدبیر و امید در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه متن نهایی منشور حقوق شهروندی تا پایان سال تهیه می‌شود، از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات خواست این منشور را به مردم آموزش دهند تا از حقوق خود مطلع شوند.
قانون باید مورد احترام همه باشد. اگر حقوق شهروندی به عنوان شعار شما باشد که حقوق شهروندی در قدم اولیه اش منشورش تدوین شده، به جامعه عرضه شده و پیشنهادات بسیار زیادی ارائه شده، من متعجب شدم از استقبال گسترده مردم. وقتی در مصاحبه رادیو و تلویزیونی اعلام کردم که الان پیش نویس حقوق شهروندی روی سایت قرار می گیرد آنچنان هجومی از سراسر کشور به این سایت شروع شد که سایت نمی توانست جواب بدهد، این نشان از این است که مردم می خواهند حقوق شهروندی تحقق پیدا کند.
حقوق شهروندی در قدم اول اجرای فصل سوم قانون اساسی است. تمام شهروندان ایرانی از نظر حقوق شهروندی با هم برابر و مساوی هستند. هیچ کس بر فرد دیگری تبعیض نخواهد داشت، مساله نژاد، قوم، محل جغرافیایی، جنسیت، هیچ چیز، همه باید احساس تساوی در برابر قانون و فرصت های اجتماعی داشته باشند، عدالت اجتماعی اولین قدمش فرصت برابر برای همه مردم هست.
زنان ما باید این باور و این احساس را به طور کامل در زندگی شان لمس کنند که جنسیت معیاری نیست برای امتیاز فردی برفرد دیگر. من به وزرایم توصیه کردم که در شرایط مساوی برای انتخاب معاونین و مدیران کل اگر خانم و آقایی شرایط مساوی دارند، ترجیح بر خانم است. به دلیل اینکه در سالهای گذشته بی‌عدالتی که بوده، بتوانیم در سالهای بعد قدم به قدم آن را جبران کنیم. اقلیت های قومی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند. هیچ فرقی در ایرانیت بین این قوم و آن قوم وجود ندارد، هیچ تفاوتی بین فارس و کرد و ترک و ترکمن و بلوچ و لر و عرب و دیگر اقوام در کشور وجود ندارد. همه ایرانی هستند و همه در پناه جمهوری اسلامی ایران و زیر پرچم قانون اساسی هستند، حقوق همه آنها باید محفوظ باشد. باید زمینه فعالیت و رشد را برای همه آنها آماده کنیم. همه ایرانی ها باید به ایرانی بودنشان افتخار کنند و یک بخشی از این کار بر دوش شما استانداران محترم است. حقوق شهروندی را بعد از اینکه نهایی شد، پیشنهادات فراوانی را دریافت کردیم و چون خیلی از مردم خواستار تمدید مهلت ارائه پیشنهاد شدند، یک ماه دیگر برای دریافت این پیشنهادات تمدید کردیم .
ان شا الله متن نهایی این منشور امیدوارم تا پایان سال نهایی شود که در اختیار استاندارن قرار داده می شود. باید به مردم بیاموزیم، افراد داوطلب را پیدا کنید، از دانشجویان، معلمین، فرهنگیان و اساتید تا به مردم آموزش دهند، علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات به مردم آموزش دهند. مردم باید از حقوق خودشان مطلع باشند چه می خواهیم در جمهوری اسلامی ایران؟ ما که افتخار خدمت به مردم را پیدا کردیم چه می خواهیم؟ اینکه مردم به حقوقشان برسند. مردم باید از حقوق مسلم خودشان مطلع باشند، بدانند و مطالبه کنند و نقد کنند و انتقاد . انتقاد به نفع ماست بگذاریم جامعه باز باشد و آزاد باشد. یک مقدار در بحث مهاجرت از استان ها یا شهرستان ها به مرکز و تهران در بررسی هایی که شده مربوط به آزادی های اجتماعی مدنی و سیاسی در استان ها و تهران است، می گویند تهران راحت تریم، می توانیم ۲۰ نفر دور هم جمع شویم ، ۵۰ نفر دور هم جمع بشویم، حرف بزنیم و بحث کنیم در یک خانه ای، اما در شهرستان و استان می آیند به ما انگ می زنند. نباید بگذاریم فضای جامعه امنیتی بشود، فضای جامعه باید فضای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی باشد. استاندار توسعه نگر، توام با در نظر گرفتن عدالت جغرافیایی و امتیازات بر مبنای آمایش سرزمینی و با توجه به کرامت و عزت و عظمت مردم مورد نظر ماست.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode