ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 مهر 1392     |     کد : 60716

زائران امام جواد (ع) در خون ؛ تروریست‌ها 73 شیعه را شهید کردند

عملیات انتحاری علیه زائران امام جواد(ع) شهادت 73 غیرنظامی شیعه و جراحت بیش از 100 نفر دیگر را در پی داشت.

عملیات انتحاری علیه زائران امام جواد(ع) شهادت 73 غیرنظامی شیعه و جراحت بیش از 100 نفر دیگر را در پی داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، یک وهابی عصر شنبه زائرانی را که رهسپار زیارت مرقد امام جواد(ع) بودند، با انفجار انتحاری هدف قرار داد. این انفجار که بر روی پل «ائمه» حد فاصل منطقه سنی‌نشین «اعظمیه» و منطقه شیعه‌نشین «کاظمیه» رخ داد،‌ جان 73 زائر شیعه را گرفت و دست کم 100 نفر را نیز مجروح کرد. به گفته منابع امنیتی،‌انفجار مذکور شدیدترین انفجار طی سال جاری بوده است.
تروریست‌های وهابی و تکفیری که از حمایت عربستان و قطر برخوردارند شنبه شیعیان را در جنوب «تکریت» نیز با انفجار بمب هدف قرار دادند؛ این انفجار که در یک کافه محل تجمع شیعیان رخ داد،‌ شهادت 16 نفر و جراحت 31 تن دیگر را در پی داشت. در کرکوک هم یک فرمانده شورای بیداری هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و زخمی شد. در این تیراندازی، سه تن از محافظان این فرمانده کشته شدند.
دیروز نیز تروریست‌ها در دو عملیات مردم و کودکان را هدف قرار دادند؛ در یک مورد با انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده، مردم را در خیابان‌های موصل هدف قرار دادند. شمار تلفات این انفجارها که در مجاورت یک مدرسه و یک مرکز پلیس رخ دادند، 17 نفر و مجروحان نیز 36 تن اعلام شد. یک تروریست نیز در «تل عفر» مدرسه ابتدایی را هدف انفجار انتحاری قرار داد. در این انفجار 13 نفر از جمله 10 کودک شهید و 67 تن دیگر مجروح شدند.
اظهارات مالکی
«نوری مالکی» نخست وزیر عراق، دیروز در مراسم بزرگداشت شهدای عراقی و در جمع خانواده‌های این شهدا گفت؛ اکثر اقدامات تروریستی در عراق با حمایت فکری و مادی کشورهای پست و رذل صورت می‌گیرد. مالکی گفت: مجریان این طرح گروهی مرتجع و کینه‌توز و طایفه‌گرا هستند که می‌خواهند سازندگی و پیشرفت کشور را متوقف کنند. نخست‌وزیر عراق گفت: ما به دنبال احقاق حقوق مردم و سازندگی و برقراری عدالت در کشور هستیم و همه مردم را در این کشور شریک می‌دانیم و برای دستیابی به این هدف باید فداکاری کنیم زیرا طرف مقابل به دنبال بازگرداندن بعثی‌هاست.
نخست وزیر عراق همچنین درباره تلاش برخی طرف‌ها برای جلوگیری از خدمات‌رسانی به شهروندان و ترجیح دادن منافع شخصی و گروهی و طایفه‌ای خود بر منافع کشور هشدار داد. وی افزود، روند سیاسی در عراق به رغم مشکلات فراوان به پیش می‌رود و اکثر مشکلات را ما سیاستمداران ایجاد می‌کنیم. سیاستمداران براساس محاسبات و پیش‌زمینه‌های فکری خود، مانع‌تراشی می‌کنند. اما هیچ کس حق ندارد منافع دیگران را فدای خواسته‌های خودش کند.
به گفته ناظران سیاسی، حملات تروریستی در عراق بخشی از سناریوی آمریکایی - صهیونیستی در منطقه است. به گفته این کارشناسان، کشورهایی مثل عربستان، ترکیه، و قطر مجری این سناریو در منطقه هستند.
طی یک دهه اخیر به ویژه پس از خروج آمریکایی‌ها از عراق، مداخله سعودی‌ها در این کشور بسیار پررنگ شده است.
مقامات ریاض که مخالف شکل‌گیری روند دموکراتیک در عراق هستند و یک دولت شیعی برخاسته از رای مردم را برنمی‌تابند، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و دست‌شان تاکنون به خون هزاران عراقی آغشته شده است.



نوشته شده در   دوشنبه 15 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode