ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 شهريور 1392     |     کد : 58869

تشکیل زنجیره انسانی در شهرهای سوریه

مردم سوریه برای دفاع از کشورشان در برابر تجاوز خارجی در اطراف تاسیسات و مکان‌های مهم و حساس سپر انسانی تشکیل دادند و تاکید کردند که از اوباما نمی‌ترسیم و تا آخر ایستاده‌ایم.


آخرین خبرها از ماجراجویی آمریکا و متحدانش در منطقه
تشکیل زنجیره انسانی در شهرهای سوریه
مردم: آماده جنگ با آمریکا هستیم


مردم سوریه برای دفاع از کشورشان در برابر تجاوز خارجی در اطراف تاسیسات و مکان‌های مهم و حساس سپر انسانی تشکیل دادند و تاکید کردند که از اوباما نمی‌ترسیم و تا آخر ایستاده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری‌ها، فعالان مدنی، جوانان و مردم سوریه با ایجاد سپر انسانی در اطراف تاسیسات و مکان‌های حساس و حیاتی دمشق و دیگر شهرها اعلام کردند هدف از این اقدام مقابله با حملات آمریکا است و به اوباما و متحدانش می‌گوییم که از آنها ترسی نداریم و تا آخر پشتیبان نظام خود خواهیم بود. مردم سوریه همچنین تاکید کردند با این فعالیت می‌خواهیم تاکید کنیم که ما و ارتش در یک سنگر قرار داریم.
یکی از جوانان سوری گفت، بسیاری از مردم مایلند که سلاح به دست گیرند و بجنگند اما چون نمی‌توانند با این شیوه حمایت خود را اعلام کنند و سپر انسانی تشکیل داده‌اند تا از نهادهای کشور حمایت کنند.
یکی دیگر از جوانان گفت، ما ملت مقاومتی هستیم و اجازه هیچ‌گونه تجاوزی را به سرزمین خود نمی‌دهیم.
مردم سوریه همچنین با نصب چادر در خیابان‌ها و میادین شهر تاکید کردند که همچنان به تحصن و تجمع خود در خیابان‌ها ادامه خواهند داد.
مردم سوریه در مقابل سفارت آمریکا در دمشق نیز تظاهرات برگزار کردند و با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا:، «مرگ بر اسرائیل» اعتراض خود را نسبت به هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه کشورشان اعلام کردند.
یکی از معترضان سوری گفت ما سخنان اوباما را محکوم می‌کنیم و تا آخر خواهیم جنگید زیرا اینجا کشور ما است و ما تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از کشور می‌جنگیم.
یکی دیگر از معترضان سوری گفت، اوباما تصمیم خودش را گرفته و حالا دست به دامن کنگره شده است تا این بازی سیاسی به نتیجه برسد. گفتنی استباراک ا وباما رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی که روز یکشنبه مطرح کرد اظهار داشت، درصدد حمله به سوریه هستیم ولی باید موافقت گنگره را جلب کنیم.
وی که تاکنون مواضع جنگ‌طلبانه را در رابطه با سوریه اتخاذ کرده بود و از حمله قطعی و سریع به سوریه خبر داده بود به دلیل عدم همراهی انگلیس، آلمان و همچنین فرانسه با دخالت نظامی در سوریه تنها ماند و تردید درباره این اقدام وی را مجبور به رایزنی و جلب موافقت نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگانم کرد.
طیف وسیعی از نمایندگان کنگره آمریکا از اعلام موضع نسبت به مداخله نظامی در سوریه طفره رفته‌اند و رایزنی با ا وباما را به 9 سپتامبر (18 شهریور) پس از تعطیلا کنگره موکول کرده‌‌اند.
مواضع نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره نشان می‌هد که تا چه میزان بحث بر روی حمله به سوریه دشوار خواهد بود و تردیدهایی را درباره اینکه اوباما بتواند موافقت کنگره را به دست آورد به وجود آورده است.
بسیاری از تحلیلگران معتقدند احتمال اینکه درخواست اوباما در کنگره تصویب شود بسیار کم است و این یک شکست تاریخی برای وی به حساب خواهد آمد.
این در حالی است که آمریکا ناو هسته‌‌ای یو‌اس‌اس نییتنر و چند کشتی دیگر خود را برای مشارکت در حمله احتمالی به سوریه روانه دریای سرخ کرده است.
روسیه نیز یک کشتی شناسایی را به مخنظور جمع‌آوری اطلاعات عازم شرق مدیترانه کرده است.
همچنین پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از یک دموکرات آمریکایی اعلام کرد بسیاری از قانونگذاران آمریکایی درصددند در پیش‌‌نویس قطنامه ضدسوری ارائه شده به کنگره اصلاحاتی به وجود آورند.
به گفته این مقام آمریکایی واشنگتن برای حمله به سوریه در شرایط حاضر از آمادگی کافی برخوردار نیست.
روزنامه الرای العام کویت نیز نوشت، رئیس‌جمهور آمریکا از شانه خالی کردن اروپایی‌ها در زمینه حمایت از حمله نظامی به سوریه ناراحت و دلخور است این روزنامه افزود، اوباما بعد از موافقت زبانی اکثر رهبران اروپایی درباره حمله به سوریه به صورت جدی وارد عمل شد اما این کشور‌ها در مرحله عمل حمایت لازم را به عمل نیاوردند و اوباما را تنها گذاشتند. این روزنامه کویتی همچنین به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت، جنگ در منطقه نیاز به امکانات مادی و انسانی زیادی دارد و کشورهای اروپایی نمی‌‌خواهند خود را درگیر این جنگ‌های پرهزینه کنند.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز تاکید کرد این کشور تنها با وجود فرمان سازمان ملل و یا ناتو در مداخله نظامی علیه سوریه مشارکت خواهد داشت.
بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ایفای نقش این سازمان و جلوگیری از حمله آمریکا به این کشور عربی شد.
وی تاکید کرد، وقت آن رسیده که سازمان ملل از ماجراجویی آمریکا علیه سوریه جلوگیری کند.
فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه نیز گفت، هرگونه حمله نظامی آمریکا به سوریه در راستای کمک به القاعده است.
از سوی دیگر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اطلاعاتی که آمریکا درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به این کشور ارائه داده بسیار مبهم بوده و فاقد اطلاعات مشخص است و نتوانسته مقامات مسکو را متقاعد کند.
وی با انتقاد از مواضع دوگانه آمریکا افزود، غرب سیاست یک بام و دو هوا را در خاورمیانه دنبال می‌کند.
در همین رابطه سیاستمداران خشمگین انگلیس از دیوید کامرون نخست‌وزیر این کشور خواستند تا این مسئله را توضیح دهد که چرا 10 ماه پس از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه مجوز فروش مواد شیمیایی برای ساخت گاز اعصاب را به این کشور به کارخانجات انگلیس داده است.
مجوز صادرات فلوراید پتاسیم و فلوراید سدیم به سوریه چند ماه پیش از آغاز جنگ داخلی به این کشور به کارخانجات انگلیسی داده شد.
این مواد شیمیایی برای تولید تسلیحات شیمیایی چون گاز سارین مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از آن طی حمله 21 اوت سال جاری میلادی به حومه دمشق استفاده شد و نزدیک به 1500 نفر از جمله 426 کودک کشته شدند.
اجلاس اتحادیه عرب
وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده روز یکشنبه خود در قاهره مقر اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای مدعی شدند که نظام سوریه مسئول کامل استفاده از سلاح شیمیایی است و از جامعه جهانی و سازمان ملل خواستند به مسئولیت‌هایشان بر اساس منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی عمل کنند. عربستان و قطر دو عضو اتحادیه عرب بیش از دیگران خواستار حمله آمریکا به سوریه هستند.
این در حالی است که نبیل العربی دبیرکل این اتحادیه خواستار راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه شد.
پیروزی‌های ارتش سوریه
ارتش سوریه طی عملیاتی در حمص 10 عنصر لبنانی که به همراه سایر گروهک‌های تروریستی علیه نظام دمشق فعالیت می‌کردند را دستگیرکرد.
ارتش این کشور همچنین منطقه قدسیا از توابع استان دمشق در جنوب سوریه را به محاصره کامل درآورد و مقرهای عناصر مسلح را منهدم کرد.
یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه به شکلی گسترده مقرها و مراکز تجمع افراد مسلح در منطقه جوبر در دمشق را هدف قرار داده و منهدم کردند.
در منطقه عدرا نیز در شمال دمشق 40 تن از عناصر گروه جبهه النصره به هلاکت رسیدند.
همچنین در شهر دوما مقادیر زیادی سلاح و مهمات منهدم شد و تعدادی از تروریست‌ها که در میان آنها اتباع سعودی، اردنی، لیبیایی، چچنی و اندونزی به چشم می‌خوردند به هلاکت رسیدند.
منابع خبری در سوریه از حمله خمپاره‌ای به نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری در دمشق خبر دادند. در این حمله خمپاره‌ای چند نفر مجروح شدند اما خسارت جدی به کاخ ریاست جمهوری وارد نشد.
سایر رویدادها
* مسئولان اسرائیلی اعلام کردند اوباما به صورت محرمانه نخست‌وزیر اسرائیل را در جریان به تاخیر افتادن حمله نظامی به سوریه قرار داده بود.
* رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت مخالف حمله نظامی علیه سوریه است.
* دولت کویت مخالفت خود را با حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کرد.
* وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد، از حمله نظامی علیه سوریه حمایت معنوی می‌کند اما کمک نظامی نمی‌کند.
* دولت چین نگرانی شدید خود را در مورد هرگونه اقدام نظامی یک جانبه علیه سوریه ابراز داشت.
* رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت، حمله آمریکا به سوریه ماهانه یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
* تونی بلر نخست‌وزیر پیشین انگلیس مخالفت پارلمان این کشور با حمله به سوریه را غافلگیرکننده خواند.


نوشته شده در   سه شنبه 12 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode