ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 مرداد 1392     |     کد : 57174

•شاخص‌های جامعه قرآنی را در اختیار نداریم

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که «شاخص‌های یک جامعه قرآنی را در اختیار نداریم» گفت: به نظرم در حال حاضر شرایط خوبی را به سمت قرآنی شدن تجربه می‌کنیم.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که «شاخص‌های یک جامعه قرآنی را در اختیار نداریم» گفت: به نظرم در حال حاضر شرایط خوبی را به سمت قرآنی شدن تجربه می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حمید محمدی، در پاسخ به این پرسش که به نظر وی جامعه حال حاضر ما تا چه میزان قرآنی است؟ به ايسنا گفت: پاسخ به این پرسش دشوار است چون ما شاخص‌های یک جامعه قرآنی را در اختیار نداریم.

وی ادامه داد: راجع به سنجه‌های ارزیابی جامعه قرآنی، گفت‌وگو‌ و تحقیقاتی در شورای عالی انقالب فرهنگی، آماده شده و وقتی آن سنجه‌ها نهایی شوند و معلوم شود که شاخص‌های جامعه قرآنی چیست، بحث بعدی اجرای آنها در جامعه است. من فکر می‌کنم که ما گمانه زنی‌ها و تلقیات فردی خود را در این مورد اعلام می‌کنیم و نمی‌توانیم به عنوان یک نفر، علمی بگوییم که درجه قرآنی بودن جامعه تا چه میزان است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: می‌توانم قاطعانه بگویم که در جامعه دانش‌آموزی و در جامعه دانشگاهی حتی قوی‌تر و نیز در میان اقشار مختلفمان مانند نهادها و دستگاه‌های قرآنی، موسسات و مساجد، حرکت به سوی قرآنی شدن بسیار و بسیار شرایط خوبی دارد و با یک شیب مناسب و خوبی در حال جلو رفتن هستیم.

وی گفت: یعنی اگر بخواهیم مقایسه کنیم شرایط‌ ما در سال‌های اخیر نسبت به قرآنی شدن جامعه به مراتب بهتر از قبل است و در دانشجویان و دانش‌آموزان انگیزه نسبت به توجه به قرآن و خواندن و حفظ آن و تدبر در آن و مفاهیمش به صورت قطعی ارتقاء پیدا کرده و این همان تعبیری است که مقام معظم رهبری در ماه رمضان 91 90 به آن اشاره کردند و گفتند که شور قرآنی ارتقا پیدا کرده است.

محمدی افزود: شاید با یک نگاه، جامعه را خیلی قرآنی نبینیم. ولی باید بگوییم که تحقق جمهوری اسلامی ایران اجرای بسیاری از دستورات قرآن است و به نظر من با نفس تاسیس جمهوری اسلامی و تحقق این نظام و قوا و اجرایی شدن احکام اسلامی بیش از نیمی از قرآن اجرایی شده است و اینکه ما چقدر دل در گرو نظام گذاشته‌ایم و اجرای آنچه که گفته شده و منویات مقام معظم رهبری لایه‌هایی است که قرآنی شدن جامعه را هم به صورت کمی و کیفی تعمیق و توسعه می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه نقش جامعه به سوی قرآنی شدن است و شیب آن نیز شیب خوبی است، البته نمی‌خواهم بگویم که ایده‌آل است. یعنی ما در حال حاضر شرایط خوبی را به سمت قرآنی شدن تجربه می‌کنیم و جای امیدواری دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که «باید پیگیر اجرای طرح پیمایش اجرای سنجه‌های قرآنی و دریافتن سطح قرآن در جامعه باشیم» گفت: ما در شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی در حال تلاش برای اجرایی شدن این طرح هستیم و پاسخ این پیمایش یا پژوهش هرچه باشد پاسخگوی آن پرسش است.


نوشته شده در   شنبه 5 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode