ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 تير 1392     |     کد : 56308

تازه‌ترین خبرها از پرونده‌های بحث‌انگیز قضایی

دادستان تهران در جمع خبرنگاران تازه‌ترین اخبار از پرونده‌های مهم قضایی را تشریح کرد.


دادستان تهران مطرح کرد
تازه‌ترین خبرها از پرونده‌های بحث‌انگیز قضایی


دادستان تهران در جمع خبرنگاران تازه‌ترین اخبار از پرونده‌های مهم قضایی را تشریح کرد.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل دادسرای امور بین‌الملل، گفت: در مجتمع قضایی امور بین‌الملل قرار است به جرایم مربوط به اتباع بیگانه و همچنین به شکایت اتباع ایرانی از اتباع خارجی رسیدگی شود.
وی افزود: امیدواریم با تشکیل این دادسرا و همچنین تشکیل دادسرای جرایم پولی - بانکی بتوانیم اضلاع مفقوده رسیدگی به پرونده‌ها را کامل کنیم.
پرونده مهدی و فائزه هاشمی
دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وکیل مهدی هاشمی از روند طولانی شدن این پرونده ناراضی است، گفت: بازپرس پرونده تحقیقاتش را در مورد این پرونده شروع خواهد کرد، البته روند پرونده طولانی شده؛ زیرا نواقصی دارد و قاضي سراج به آنها اشاره كرده كه امیدواریم هر چه زودتر رسیدگی به این پرونده انجام شود.
وی درباره پرونده فائزه هاشمی که به اتهام اغتشاش در نظم زندان مطرح شده است،‌ نیز تصریح کرد: این پرونده در مرداد ماه رسیدگی می‌شود، البته خانم هاشمی اعتراض کردند ولی با این حال زمان رسیدگی به پرونده وی در مرداد ماه است.
یکی از خبرنگاران از دادستان تهران درباره شکایت دولت از دو نماینده مجلس پرسید که دادستان تهران گفت: این پرونده به تازگی به دادسرا ارجاع شده و تحقیقات درباره آن آغاز شده است ولی این موضوع زمان‌بر است.
خبرنگاری از دادستان تهران درباره پرونده ساخت تالارهای بین‌المللی کیش و ارجاع این پرونده از سوی سازمان بازرسی به دادسرای تهران پرسید که جعفری دولت‌آبادی گفت: این پرونده در دادسرای کارکنان دولت به جریان افتاده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده دوم آقای (س.م) که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، اظهار داشت: پرونده در دادستانی به نتیجه نرسیده و نمی‌توانم درباره آن‌ اظهارنظر کنم. البته پرونده اول ایشان به نتیجه رسید.
دستگیری 20 نفر مرتبط
با ترورهای هسته‌ای
وی در مورد متهمان ترور شهدای هسته‌ای، گفت: در مورد این پرونده کار بسیار منظمی انجام شد. در حدود یک سال و نیم تحقیقات مفصلی در مورد متهمان ترور شهدای هسته‌ای صورت گرفت.
دادستان تهران ادامه داد: برای بیش از 20 نفر از متهمان کیفرخواست صادر و محاکمه 18 نفر از آن‌ها با حضور وکیل و نماینده دادستان انجام شد. امیدوارم پس از پایان محاکمات متهمان این پرونده، احکام آن‌ها صادر شود. این پرونده بسیار مهمی در مبارزه با مسائل جاسوسی دستگاه‌های خارجی و نیز پرونده بزرگی برای دستگاه‌ امنیتی کشور بوده است که توانسته‌ایم تمام این متهمان را دستگیر، شناسایی و تعقیب کنیم. امیدوارم رئیس محکمه، حکم متهمان این پرونده را سریعا صادر کند تا ما آن را اطلاع‌رسانی کنیم.
وی درباره پرونده فوت ستار بهشتی وبلاگ‌نویس گفت: بازپرس پرونده تحقیقات خود را انجام داده و به زودی برای متهمان پرونده پس از اخذ آخرین دفاع کیفرخواست صادر خواهد شد.
جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده «ف - ل» برادر یکی از مسئولان نیز تاکید کرد: از آخرین متهم این پرونده تحقیقات انجام شد و به زودی این پرونده نیز به سرانجام خواهد رسید.
دادستان تهران درباره متواری شدن مدیرعامل شرکت صدرا (تامین خودرو)، گفت: افرادی برای تحویل ماشین فرسوده به بانک مراجعه و از بانک وام می‌گرفتند و در کنار پولی که بانک می‌داد خودشان هم پول می‌دادند و این سپرده‌گذاران سپرده‌های خود را به این شرکت دادند اما کسی پاسخگو نیست. این شرکت 600 شاکی دارد و احتمال دارد تا سه هزار شاکی هم برسد. از پلیس درخواست می‌کنم در دستگیری این افراد اقدامات لازم را انجام دهد. ان‌شاءالله به زودی متهمان این پرونده و متهم اصلی آن با همکاری پلیس دستگیر می‌شوند.
خبرنگاری از دادستان تهران درباره پرونده خبرنگاران مرتبط با شبکه بی‌بی‌سی پرسید که دادستان تهران گفت: این پرونده مفتوح است و رسیدگی به آن ادامه دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در زمان پیش از برگزاری انتخابات 92 نیز افرادی نظیر این افراد دستگیر شده‌اند یا خیر؟ که دادستان تهران تصریح کرد: چنین اتفاقی نیفتاده و انتخابات سال 92 با بالاترین سطح امنیتی و کمترین حادثه برگزار شده است.
تعقیب 500 نفر
در پرونده فساد بزرگ بانکی
دادستانی تهران با اشاره به اینکه در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، گفت: در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی 500 نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند.وی افزود: رسیدگی به پرونده بقیه این افراد ادامه دارد و باید گفت در 60 پرونده برای متهمان کیفرخواست صادر شد و 25 درصد از این متهمان در دادگاه محاکمه شدند.
جعفری دولت‌آبادی به محاکمه متهمان بانک آریا اشاره کرد و گفت: این پرونده 29 متهم داشت که 4 نفر آنها در بازداشت به سر می‌برند که البته رسیدگی به این پرونده به پایان رسیده است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: در بحث اجرای احکام متهمان پرونده در حال حاضر 20 نفر در بازداشت به سر می‌برند که البته توافقاتی هم با بانک ملی، سپه، سامان و رفاه انجام شده تا مطالباتشان پرداخت شود.
وی خاطر نشان کرد: در پرونده آقای «ج» مدیرعامل سابق یکی از بانک‌ها هم پرونده به صدور کیفرخواست منجر شده و در نوبت رسیدگی در دادگاه است.
دادستان تهران درباره سلطان پتروشیمی و پرونده آن هم گفت: متهم اصلی این پرونده بازداشت شده است و تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری ها، دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده شکایت دولت از یک نماینده مجلس و شهردار تهران نیز تصریح کرد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode