ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 خرداد 1392     |     کد : 54482

بانک‌ها ثابت کنند ارز مرجع را در بازارآزاد نفروخته‌اند

رئيس‌کل بانک مرکزي تأکيد کرد: برداشت از حساب بانک‌ها در سال90 کار درستي بوده است.

رئيس کل بانک مرکزي:
بانک‌ها ثابت کنند ارز مرجع را در بازارآزاد نفروخته‌اند


رئيس‌کل بانک مرکزي تأکيد کرد: برداشت از حساب بانک‌ها در سال90 کار درستي بوده است.
محمود بهمني در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها درباره برگشت دادن وجوه برداشت شده از حساب بانک‌ها به دليل مابه‌التفاوت ارزي گفت: در زمينه برداشت از حساب بانک‌ها همچنان به اعتقادمان پايبنديم.
وي اظهار داشت: اين برداشت‌ها براساس مصوبه هيئت دولت و تحت‌نظر سازمان‌هاي نظارتي انجام شده و ما هم اين پول‌ها را به حساب شخصي‌مان نبرده‌ايم بلکه آن را به خزانه واريز کرديم.
رئيس کل بانک مرکزي گفت: اتفاقاً در زماني که ارز با قيمت پايين به واردکننده‌ها داده مي‌شد شما خبرنگاران از هزينه نشدن اين ارزها براي واردات کالا سئوال مي‌پرسيديد. پس از بررسي متوجه شديم تعدادي از بانک‌ها ارز را با قيمت 1100تومان گرفته و در بازار 1700تومان فروخته‌اند و بايد از آن‌ها گرفته شود.
بهمني بار ديگر درباره بازنگرداندن اين وجوه گفت: ازنظر ما موضوع تمام شده است. اگر سازمان‌هاي نظارتي بگويند اين پول برگردد ما آن را هرچقدر هم باشد، پس مي‌دهيم.
بهمني تأکيد کرد: ما کارمان در برداشت از حساب‌ها درست بوده؛ آن سمت قضيه بايد اثبات کند که اين کار درست نبوده است.
وي افزود: 80 بازرس بانک‌مرکزي به مدت شش ماه برروي اين موضوع کار کردند و در نهايت 32هزار ميليارد ريال از حساب بانکها برداشت و به خزانه واريز شد.
وي در پاسخ به اين سئوال که آيا مي‌توانيم منتظر کاهش قيمت سکه باشيم؟ عنوان کرد: دليل اين که بانک مرکزي چهارماه زودتر اقدام به تحويل سکه‌هاي پيش‌فروشي کرد، اين بود که تنش‌هاي اقتصادي موجب افزايش قيمت سکه نشود.
بهمني با اشاره به نرخ طلا در بازارهاي جهاني در روز پنج‌شنبه گذشته در حدود 1348 دلار در هر اونس، گفت: پيش‌بيني مي‌شود قيمت طلا در بازارهاي جهاني کاهش يابد و براساس پيش‌بيني‌هاي اقتصاددانان نرخ طلاي جهاني تا 1200 دلار هم کاهش خواهد يافت.
وي در پاسخ به اين که آيا مسائل سياسي بر افزايش نرخ سکه مي‌تواند تأثيرگذار باشد؟ گفت: ممکن است مسائل سياسي اثر کوتاه مدتي بر اين مسائل داشته باشد؛ تأثير سه، پنج و ده روزه اما اقتصاد تابع فرد نيست، اقتصاد کار خود را به پيش مي‌برد و به عملکردها حساس است و براساس آن عمل مي‌کند.
وي همچنين درباره برنامه دولت براي چاپ اسکناس 20هزار توماني نيز گفت: فعلا تصميمي براي چاپ اسکناسهاي درشت از جمله 20هزار توماني نداريم و اين موضوع از دستور کار خارج شده است.
رئيس کل بانک مرکزي درباره ساماندهي شعب بانک‌هاي جديدالتأسيس هم اظهار کرد: بانک‌هايي که بي‌رويه شعب داشتند، شعب آن‌ها را کاهش مي‌دهيم تا متعادل شوند و بانک‌هايي که تعداد شعب آنها کم است، ايجاب مي‌کند در مناطقي که واحد ندارند، شعب جديد ايجاد کنند.
بهمني افزود: در مراحل بعدي به سمتي حرکت مي‌کنيم که بانک‌ها را تجميع و کوچک‌تر کنيم. به بانک‌ها بخشنامه شده تا 20درصد واحدهاي خود را کاهش دهند، البته يکسري از بانک‌ها جديدالتأسيس هستند و 10 شعبه بيشتر ندارند که اين بخشنامه شامل آنها نمي‌شود و در بعضي جاها هم که شعبه ندارند، مي‌توانند شعب جديد ايجاد کنند.


نوشته شده در   سه شنبه 7 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode