ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 ارديبهشت 1392     |     کد : 54102

تأکيد 2 مقام آذربايجاني بر گسترش روابط با ايران

رئيس جمهور کشورمان تأکيد کرد: مردم و دولت آذربايجان در قلب ما جاي دارند و جمهوري اسلامي ايران از صميم قلب خواهان عزت، پيشرفت و رفاه مردم آذربايجان است.

در ديدار با احمدي‌نژاد صورت گرفت
تأکيد 2 مقام آذربايجاني بر گسترش روابط با ايران


رئيس جمهور کشورمان تأکيد کرد: مردم و دولت آذربايجان در قلب ما جاي دارند و جمهوري اسلامي ايران از صميم قلب خواهان عزت، پيشرفت و رفاه مردم آذربايجان است.
محمود احمدي‌نژاد در ديدار شيخ‌الاسلام پاشازاده، رئيس اداره مسلمانان قفقاز اظهار کرد: روابط و مناسبات تهران- باکو براساس برادري، دين و محبت استوار است و اين ويژگي‌ها روابط دو کشور را از روابط بقيه کشورها با يکديگر متفاوت کرده است.
وي اضافه کرد: ايران و آذربايجان دو ملت و دو دولت برادر هستند و جمهوري اسلامي ايران از استقلال، پيشرفت و عزت آذربايجان خرسند بوده و اميدوار هستيم به مراتب بسيار بالاتري نيز نايل شود.
رئيس جمهور همچنين تأکيد کرد: ايران و آذربايجان هميشه در کنار هم و پشتيبان يکديگر بوده‌اند و به فضل الهي در آينده هم چنين خواهد بود.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه «روابط برادرانه تهران- باکو هميشه بدخواهان و دشمناني داشته است»، خاطرنشان کرد: شياطين همواره با استفاده از عناصر ساده‌لوح و طرح مطالب بي‌ربط و توسل به اقدامات بي‌اساس به دنبال ايجاد خدشه در روابط دو کشور بودند اما بدون ترديد با هوشمندي مسئولان دو کشور و دو ملت آنان هيچ گاه موفق نبوده و نخواهند بود.
شيخ‌الاسلام پاشازاده رئيس اداره مسلمانان قفقاز نيز در اين ديدار با تأکيد بر ابلاغ سلام‌هاي گرم رئيس جمهور آذربايجان و اظهار احترام و محبت مخصوص ايشان به رئيس جمهور کشورمان گفت: جمهوري آذربايجان به دنبال دوستي و برادري با جمهوري اسلامي ايران است.
وي خطاب به احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: پيرو دعوت شما در سفر به آذربايجان و توصيه‌هاي جنابعالي، سفر علما و ريش‌سفيدان آذربايجان به ايران شکل گرفته است و اميدواريم در تعميق ارتباطات و روابط دو کشور مؤثر باشد و معتقديم ايران و آذربايجان تکيه‌گاه هم بوده و با نگاه دوستي و برادري به دنبال گسترش روابط خود هستند.
فتاح حيدراف،‌رئيس شوراي ريش‌سفيدان جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار اظهار کرد: حيدرعلي‌اف، رئيس جمهور فقيد آذربايجان هميشه تأکيد مي‌کرد که جمهوري آذربايجان حتماً بايد با جمهوري اسلامي ايران مناسبات خود را در بالاترين سطح حفظ کند و امروز همه ما در آذربايجان به دنبال اين هدف هستيم.
وي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران هميشه پشتيبان جمهوري آذربايجان بوده و از مواضع و حقوق مردم آذربايجان در مجامع مختلف حمايت کرده است و از همين رو دولت و مردم آذربايجان علاقه زيادي به رهبران و مردم ايران دارند.




نوشته شده در   دوشنبه 30 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode