ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 ارديبهشت 1392     |     کد : 53994

حاميان فتنه 88 بايد رد صلاحيت شوند

خطيب موقت نمازجمعه تهران درباره ويژگي‌هاي مذموم در کانديداهاي رياست‌جمهوري گفت: کساني که دنبال اشرافي‌گري هستند قابل اعتماد نيستند چرا که برخي قدرت را براي ثروت و ثروت را براي قدرت مي‌خواهند.

خطيب جمعه تهران و دبير شوراي نگهبان تاکيد کرد
حاميان فتنه 88 بايد رد صلاحيت شوند


خطيب موقت نمازجمعه تهران درباره ويژگي‌هاي مذموم در کانديداهاي رياست‌جمهوري گفت: کساني که دنبال اشرافي‌گري هستند قابل اعتماد نيستند چرا که برخي قدرت را براي ثروت و ثروت را براي قدرت مي‌خواهند.
خطيب نمازجمعه تهران در سخنان خود با اشاره به اينکه مهمترين مسئله امروز ما انتخابات است گفت: مقام معظم رهبري در ابتداي سال بحث حماسه سياسي و حماسه اقتصادي را مطرح کردند که بار معنايي خود را دارد.
وي افزود: مهمترين مسئله در بحث حماسه سياسي انتخابات است و مسائل ديگر جنبه فرعي دارد ما امسال دو انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را داريم.
دبير شوراي نگهبان قانون‌ اساسي با اشاره به اهميت انتخابات شوراها گفت: شوراها جايي است که مردم با آن سروکار دارند چه در روستاها و چه در شهرهاي کوچک و بزرگ اگر شوراها سالم باشند به مردم خدمت مي‌کنند و اگر هم ناسالم باشند به مردم جفا و ظلم مي‌کنند متأسفانه مسئله نظارت بر صلاحيت اعضاي شوراها نزديک به صفر است.
وي افزود: ما در شوراي نگهبان 3 تا 4 سال به صورت ممتد و در بين دوره‌هاي مختلف کار مي‌کنيم در جاهاي مختلف دفتر داريم و هيئت‌هاي نظارتي فعال هستند از مراجع اطلاعاتي، وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا استعلام مي‌گيريم و البته با اين حال کار ما هم بسيار زياد است.
آيت‌الله جنتي با اشاره به ثبت‌نام 676 نفر در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: بر طبق قانون تاييد صلاحيت انتخابات شوراها به عهده مجلس است اما اعضاي شوراها بايد چگونه تاييد صلاحيت شوند و آيا مجلس مي‌تواند همه را بررسي صلاحيت کند؟ آنها به ما مي‌گويند که به ما کمک کنيد که ما مي‌گوئيم ما در کار خودمان هم مانده‌ايم.
دبيرشوراي نگهبان گفت: صفاتي که در اصل 115 براي رئيس‌جمهور آمده صفات خوبي است؛ در آنجا گفته شده رئيس‌جمهور مذهبي و سياسي باشد و تقوا را رعايت کند و مدير و مدبر باشد.
وي اضافه کرد: اگر اين صفات را در حد بالا بخواهيم، بايد سفارش بدهيم تا خدا با اين خصوصيات چند نفر را براي ما بسازد و بفرستد.
آيت‌الله جنتي ادامه داد: اکثر اين افرادي که ثبت‌نام کرده‌اند را مردم مي‌شناسند؛ برخي از آنها حرف‌هايي مي‌زنند که شبيه جوک و خنده‌دار است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: شوراي نگهبان مي‌گردد کسي که حداقل شرايط را داشته باشد انتخاب مي‌کند؛ کسي که همه اين صفات را داشته باشد فکر نمي‌کنم پيدا شود.
وي گفت: کسي که مثلا ايمان و تقوا را نداشته باشد هر چيزي که باشد و اگر همه صفات ديگر هم دارا باشد، قدرتش را در مسير ديگري خرج مي‌کند و در مسائلي مانند رانت‌خواري از آن بهره ‌مي‌برد.
دبير شوراي نگهبان گفت: همچنين مسئله بعدي که حائز اهميت است مدير و مدبر بودن و توجه به اين مسئله است. کسي که مي‌خواهد مملکتي را اداره کند که با مشکلات اقتصادي، تحريم‌ها، بيکاري و مسائلي از اين دست مواجه است بايد مدير و مدبر باشد و حداقل يک مديريت نسبي را داشته باشد.
آيت‌الله جنتي اضافه کرد: ما نمي‌توانيم بنشينيم و به داوطلبان بگوييم مي‌خواهيد با مشکلات چه کار کنيد؛ ديده مي‌شود بعضي کانديدا‌ها مي‌گويند من با آمريکا مذاکره مي‌کنم و مشکل تحريم‌ها را برمي‌داريم که اين سخن بيشتر به جوک شبيه وخنده‌دار است.
وي اظهار داشت: آمريکا مگر با مصر چه کار کرد؛ آنقدر گرسنه در مصر است که عده زيادي در آنجا شب‌ها در قبرستان مي‌خوابند، مگر امکان دارد آمريکا به نفع کسي کار کند و خير کسي را بخواهد؛ اگر کسي اين طرز تفکر را دارد آيا واقعا مي‌شود به او راي داد؟
خطيب نمازجمعه تهران گفت: کساني که دنبال اشرافي‌گري هستند آيا مي‌شود به آنها اعتماد کرد. بر همين اساس بايد به کسي راي داد که مورد اعتماد است. چرا که برخي قدرت را براي ثروت مي‌خواهند و ثروت را براي قدرت.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: افراد بايد با تشخيص خودشان عمل کنند و کساني که اهل تشخيص نيستند بايد از اهل تشخيص بپرسند و بعد راي بدهند.
وي با بيان اينکه کانديداها بايد موضع خود را در مقابل فتنه مشخص کنند، افزود: يک فتنه به اسم تقلب در کشور به وجود آمد که افراد بايد موضع خود را در مقابل آن مشخص کنند.
آيت‌الله جنتي با بيان اينکه هر کسي که قصد رئيس‌جمهور شدن دارد بايد بگويد که نظرش در مورد فتنه چيست، ادامه داد: براساس فرمايش رهبري، کانديداها بايد به خدا، انقلاب و مردم ايمان داشته باشند و نترس و مقاوم باشند و با يک اخم آمريکا نترسند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: همچنين رئيس‌جمهور بايد فسادستيز باشد و اگر فساد ديد با آن مبارزه کند؛ عدالتخواهي از صفات ديگر رئيس‌جمهور است و اين فرد نبايد تبعيض بين افراد قائل شود.
وي تاکيد کرد: رئيس‌جمهور بايد ساده‌زيست باشد؛ اين نمي‌شود که با بنز برود و بيايد و خانه آنچناني داشته باشد؛ همچنين بايد به طبقات محروم توجه کند و دلش به حال محرومان بسوزد. و اگر اين‌گونه نباشد اصلا درد مردم را نمي‌فهمد.
آيت‌الله احمد جنتي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه رئيس‌جمهور بايد به قانون عمل کند، گفت: حتي اگر قانوني هم قانون بدي باشد تا زماني که آن قانون نسخ نشده است، بايد به آن عمل شود. قانون‌شکني اگر آغاز شود، قانون زير پا خواهد رفت از اين رو رئيس‌جمهور بايد قانونگرا باشد.
وي افزود: رئيس‌جمهور بايد اهل مشورت و اهل‌جمعي باشد با کارشناسان، با وزرا و با صاحب‌نظران که از مردم هستند مشورت کند و با عقل جمعي اعتقاد داشته باشد، ديکتاتور نباشد و مستبدانه عمل نکند.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به اينکه انتخابات بايد آزاد باشد و حتما هم اينگونه است، گفت: سليقه‌هاي مختلف با آزادي تمام در انتخابات ثبت‌نام کردند و کسي هم به آنها چيزي نگفت در بررسي صلاحيت‌ها نيز سليقه‌ها معيار بررسي نيست، بلکه شرايط است که بررسي مي‌شود.
آيت‌الله احمدجنتي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه رئيس‌جمهور بايد ولايت فقيه را قبول داشته باشد، گفت: ايمان بدون ولايت‌فقيه معني ندارد و رئيس‌جمهور بايد اين شرايط را به صورت کاملا مشخص در حرف و عمل خود نشان بدهد. شما رئيس‌جمهور هستيد، پول داريد و بيت‌المال در دستان شماست ولي مملکت يک مقام بالاتر به نام رهبر دارد و رهبر است که حکم شما را تنفيذ مي‌کند و اگر رهبر حکم شما را تنفيذ نکند مشروعيت نداريد.
وي افزود: اگر هم اختلاف‌نظري پيش آمد و سليقه‌ها از هم جدا شد شما بايد تابع رهبر باشيد و نه اينکه رهبر تابع شما باشد.
آيت‌الله احمد جنتي در پايان ابراز اميدواري کرد که اين انتخابات به يک حماسه سياسي تبديل شود.
آيت‌الله احمد جنتي در خطبه اول خود با اشاره به فرا رسيدن ماه رجب به فرائض اين ماه اشاره کرد و گفت: رجب اولين ‌ماه خدا که حرام اعلام و جنگ و خونريزي تحريم شده است و در اين ماه بندگان خدا به عبادت مي‌پردازند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينکه قرآن مي‌فرمايد براي نجات از گرفتاري‌ها بايد تقوا پيشه کنيد، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيد بر دشمن پيروز شويد لازمه آن برخورداري از قدرت نظامي است ولي آنچه کارايي دارد ان‌تنصرالله ينصرکم است.
وي با اشاره به در پيش بودن ايام شعبان و رمضان خاطر نشان کرد: ما بايد در اين ماه‌ها به خودمان برسيم و عيوب جامعه و خود را برطرف کنيم و خطبا وظيفه دارند جامعه اسلامي که مدنظر قرآن است را تبيين کنند.
آيت‌الله جنتي با اشاره به سبک زندگي مورد نظر قرآن به مذموم بودن تمسخر ديگران پرداخت و گفت: ممکن است بالا شهري‌ها پايين شهري‌ها را، اغنياء فقرا را و جوانان افراد پيرتر را مسخره کنند در حالي که ممکن است کسي که او را مسخره مي‌کنيد پيش خداوند مقرب‌تر باشد.
امام‌جمعه موقت تهران عدم عيب‌گيري از يکديگر و لقب‌هاي بد به هم ندادن را يکي ديگر از ويژگي‌هاي سبک زندگي اسلامي برشمرد و تصريح کرد: جامعه اسلامي جامعه‌اي است که امنيت داشته باشد و اگر امنيت جان‌، اموال و آبروي مردم برقرارنباشد، اسلامي نيست.
محمدحسن نامي وزير ارتباطات سخنران پيش از خطبه‌ها با اشاره به اهميت دنياي مجازي و اشراف بر اين حوزه گفت: امروزه دنياي مجازي به سرعت در حال نزديک شدن به دنياي واقعي است و اگر کسي بتواند اشرافيت خود را در گفتمان بين‌المللي افزايش دهد مي‌تواند اعمال قدرت کند.
وي با اشاره به پيشرفت سايت‌هاي بيگانه‌ از جمله گوگل گفت: گوگل هر روزه سيستم جديدي را اضافه مي‌کند که محتواي اين سايت‌ها اگر چه جنبه خدماتي دارد اما بيشتر ربايش اطلاعاتي مي‌کنند، عملا سازمان‌هاي اطلاعاتي غربي اين سايت‌ها را پشتيباني و از آنها بهره اطلاعاتي مي‌کنند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در تشريح اقدامات اين وزارتخانه طي دولت‌هاي نهم و دهم تصريح کرد: در راستاي اصل 44 قانون اساسي مهمترين اقدامات اين وزارتخانه خصوصي‌سازي و واگذاري شرکت‌هاي مخابراتي و اپراتورها بود، واگذاري 31 شرکت تابعه وزارت ارتباطات در دولت‌هاي نهم و دهم از جمله اين اقدامات است.


نوشته شده در   شنبه 28 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode