ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392     |     کد : 53515

رهبر معظم انقلاب در ديدار وزير، معلمان و فرهنگيان سراسر کشور: آموزش و پرورش مي‌تواند در خلق حماسه نقش‌آفرين باشد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگيان سراسر كشور، آموزش و پرورش را يك دستگاه بسيار مهم و اساسي و زير ساخت...




حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگيان سراسر كشور، آموزش و پرورش را يك دستگاه بسيار مهم و اساسي و زير ساخت اصلي براي شكل گيري جامعه اي پيشرفته و برخوردار از خصلت‌‌هاي والاي انساني و سبك زندگي اسلامي دانستند و تأكيد كردند: ادامه مسير پرشتاب پيشرفت كشور در ابعاد مختلف نيازمند حركت جهشي و خلق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي است و آموزش و پرورش در اين عرصه قطعاً نقش آفرين است.
در اين ديدار كه به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد آيت الله مطهري و همچنين شهداي معلم و دانش آموز، جايگاه و منزلت شغل معلمي را در جامعه اسلامي بسيار بالاتر و متفاوت تر از ساير مشاغل دانستند و افزودند: معلم در واقع شكل دهنده و پردازنده گوهرهاي گران بهايي است كه كودكان و نوجوانان كشور هستند و بر همين اساس، شغل معلمي را نمي توان در رديف ديگر مشاغل قرار داد.
ايشان خاطر نشان كردند: رسيدن يك جامعه به سرافرازي، رفاه، غنا، پيشرفت علمي، شجاعت، خردمندي، آزادگي و عقلانيت، در گرو آموزش و تربيت صحيح كودكان و نوجوانان است و بخش عمده اي از اين وظيفه بسيار مهم نيز برعهده معلمان است.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: تأكيد مكرر بر لزوم تحول بنيادين در آموزش و پرورش به اين علت است كه ايجاد هرگونه تحول در جامعه، مبتني بر وجود زير ساخت اصلي يا همان آموزش و پرورشِ برخوردار از جهت گيري اسلامي است.
سند تحول آموزش و پرورش
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تصويب و ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش، اجرايي شدن آن را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: البته در اجراي سند تحول آموزش و پرورش بايد از هرگونه شتابزدگي پرهيز كرد و با در نظر گرفتن همه جوانب و با تدبر و تأمل پيش رفت.
ايشان تحول در آموزش و پرورش را كاري عميق خواندند و خاطرنشان كردند: كارهاي عميق، كوتاه مدت و زود بازده نيستند و بر همين اساس اجراي سند تحول آموزش و پرورش نيازمند كارهاي تحقيقاتي متعدد در بخش‌هاي مختلف آن است تا ريل گذاري صحيحي انجام گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم پشتيباني مالي دولت و مجلس از آموزش و پرورش، به موضوع دانشگاه فرهنگيان نيز اشاره كردند و افزودند: اين دانشگاه با دانشگاه‌‌هاي ديگر متفاوت است زيرا در آن، شخصيت معلمان ساخته مي شود ، بنابراين آموزش عالي بايد پشتيباني هاي لازم را از دانشگاه فرهنگيان انجام دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي كتاب هاي درسي را نيز يكي از موارد بسيار مهم در آموزش و پرورش برشمردند و تأكيد كردند: همواره بايد با چشمي بينا، بر محتواي كتابهاي درسي نظارت كرد تا به تناسب نيازها و پيشرفتها و جنسيت دانش آموزان، معارف الهي و اسلامي و مدني و تمدن ساز و انسان ساز گنجانده و برخي موارد غير مناسب اصلاح شوند.
ايشان با قدرداني از معلمان و زحماتي كه براي تعليم و تربيت دانش آموزان متحمل مي شوند، به ايستادگي معلمان در پاي منافع انقلاب اسلامي و هوشياري آنان، در طول 34 سال گذشته، اشاره كردند و افزودند: امسال كه سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري شده است، قطعاً آموزش و پرورش مي تواند در تحقق اين حماسه نقش آفرين باشد.
رهبر انقلاب اسلامي، تحقق حماسه را نيازمند شور و نشاط و نقش آفريني همه آحاد مردم از جمله معلمان و دانش آموزان دانستند و خاطرنشان كردند: دانش آموزان اگرچه به لحاظ قانوني داراي شرايط رأي دادن نيستند اما مي توانند بر خانواده هاي خود تأثيرگذار باشند و معلمان نيز مي توانند هم در مسئله انتخابات به عنوان نقطه برجسته حماسه سياسي و هم در حماسه اقتصادي كه بلندمدت است، نقش آفريني كنند.
موفقيت ملت ايران در حماسه سياسي و اقتصادي
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه افزودند: كشور و ملت بزرگ ايران، با توجه به اهداف و آرمانهايي كه دارد، نيازمند حماسه سازي و حركت جهشي در بخش هاي مختلف است.
ايشان با اشاره به پيشرفت هاي شگرف ملت ايران در سه دهه گذشته بويژه پيشرفت هاي علمي، تأكيد كردند: سرعت پيشرفت هاي علمي ايران بگونه اي بوده است كه مجامع جهاني چاره اي جز اعتراف به آن نداشته اند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: سرعت پيشرفت ملت ايران در زمينه هاي سياسي، اجتماعي، سازندگي، آگاهي، بصيرت عمومي، اقتدار ملي و آبروي بين‌المللي نيز بالا بوده است اما بدخواهان ملت در تبليغات خود به اين مسائل اشاره اي نمي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: با وجود همه اين پيشرفت ها، ملت ايران براي رسيدن به اهداف و آرمانها، و جايگاه شايسته خود نيازمند پيشرفت هاي بيشتر و شگرف تر است، و لازمه چنين پيشرفت ها و جهش هايي خلق حماسه است.
ايشان با اشاره به تجربه موفق خلق حماسه در دوران دفاع مقدس، تأكيد كردند: به لطف خداوند، ملت ايران در خلق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نيز موفق خواهد شد و آن را به چشم خود خواهد ديد.
در ابتداي اين ديدار آقاي حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش با اشاره به تصويب سند تحول بنيادين گفت: براي اجراي اين سند مهم، تدوين و آماده سازي 6 سند پايين دستي و نقشه راه تحول بنيادين در دستور كار قرار گرفت كه تاكنون سند برنامه درسي ملي رونمايي شده است.
وزير آموزش و پرورش، اجراي نظام جديد آموزشي، هدايت دانش آموزان به سوي رشته هاي فني و حرفه اي، توجه ويژه به دانش آموزان نخبه و ارتقاي كمي و كيفي المپيادها، استفاده از فناوري هاي جديد در مدارس و تأسيس دانشگاه فرهنگيان را از جمله زيرساخت هاي ضروري براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش برشمرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode