ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 ارديبهشت 1392     |     کد : 53351

ورود اسرائيل به جنگ با سوريه

در پي حمله جنگنده‌هاي اسرائيلي به مراکز تحقيقاتي و امنيتي دمشق دولت سوريه تاکيد کرد، اين جنايت بي‌پاسخ نخواهد ماند.

با چراغ سبز آمريکا صورت گرفت
ورود اسرائيل به جنگ با سوريه
دمشق: انتقام مي‌گيريم

در پي حمله جنگنده‌هاي اسرائيلي به مراکز تحقيقاتي و امنيتي دمشق دولت سوريه تاکيد کرد، اين جنايت بي‌پاسخ نخواهد ماند.
در پي حمله هوايي رژيم صهيونيستي به مراکز تحقيقاتي و امنيتي حومه دمشق که بامداد روز گذشته با چراغ‌سبز آمريکا صورت گرفت مقامات ارشد دولت سوريه جلسه اضطراري تشکيل دادند تا راه‌هاي پاسخگويي به اين جنايت را بررسي کنند.
در همين رابطه فيصل مقداد معاون وزير خارجه سوريه گفت، حمله به دمشق به منزله اعلان جنگ اسرائيل به سوريه است و دولت سوريه اين جنايت را بي‌پاسخ نخواهد گذاشت.
وي افزود، سوريه در زمان مناسب و با روش خودش به اين اقدام صهيونيست‌ها پاسخ خواهد داد.
تلويزيون سوريه روز گذشته اعلام کرد، بر اثر حمله موشکي اسرائيل به منطقه جمريا در نزديکي منطقه الهامه در حومه دمشق مرکز تحقيقات علمي سوريه هدف قرار گرفت که خسارات زيادي به ساختمان‌هاي اطراف وارد آمد.
راشاتودي به نقل از منابع محلي اظهار داشت که حملات موشکي اسرائيل تيپ 104 و 105 گارد رياست‌جمهوري را هدف قرار داده که در اين حملات حدود 300 نفر کشته و زخمي شدند. اين در حالي است که منابع دولتي سوريه اين گزارش را تاييد نکرده‌اند. پايگاه خبري الحقيقه نيز گزارش داد که در اين حملات 43 پايگاه نظامي و تحقيقاتي دچار خسارت فراوان شده است و يکي از اين پايگاه‌ها انبار ذخيره موشک‌هاي دوربرد اسکاد بوده است. شاهدان عيني اظهار داشتند که انفجارها از فاصله دوکيلومتري احساس شده است و دود ناشي از اين انفجارها از فاصله دور نيز ديده مي‌شد. پايگاه خبري الحقيقه اين حملات را شديدترين حمله در نوع خود به سوريه از جنگ اکتبر 1973 دانسته است.
شبکه تلويزيوني المنار نيز اعلام کرد يک فروند از جنگنده‌هاي متجاوز رژيم صهيونيستي با آتش ضدهوايي سوريه سقوط کرده است. هنوز مشخص نيست که چه تعداد جنگنده در اين عمليات مشارکت داشته‌اند. به گزارش المنار دو خلبان اين جنگنده دستگير شده و در بازداشت مقامات امنيتي سوريه قرار دارند. منابع صهيونيستي نيز اعلام کردند که ارتباط راديويي با شموئيل عازار و اسيون گري دو خلبان اين جنگنده قطع شده و اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.
گفته شده که در اين حمله 12 موشک به مراکز تحقيقاتي و امنيتي دمشق اصابت کرده است.
منابع محلي خبر دادند که اسرائيلي‌ها در حملات موشکي خود به حومه دمشق از اورانيوم ضعيف شده استفاده کرده‌اند.خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) ضمن تاييد اين حمله موشکي در گزارشي اعلام کرد که اين حمله با هدف روحيه دادن به تروريست‌ها بوده است. شريف شعاده عضو پارلمان سوريه دراين‌باره گفت، حملات اسرائيل پس از پيروزي‌هاي پي در پي ارتش در سرکوب تروريست‌ها صورت گرفته است. وي افزود، صهيونيست‌ها مي‌خواهند که ارتش سوريه از درگيري‌ها با مخالفان مسلح عقب‌نشيني کند.
اين اظهارات در شرايطي مطرح مي‌شود که طي هفته‌هاي اخير ارتش سوريه موفق به بازپس‌گيري بسياري از مناطق مهم و استراتژيک از جبهه النصره و ارتش آزاد در القصير و حومه دمشق شده است.
گفتني است تنها ساعاتي بعد از حمله هوايي اسرائيل به دمشق تروريست‌ها تلاش کردند به مراکز نظامي در حومه دمشق نفوذ کنند که با مقابله ارتش سوريه مواجه شدند.
شبکه الميادين نيز اعلام کرد حمله موشکي بامداد روز يکشنبه به دمشق با تحرکات گسترده افراد مسلح مخالف دولت سوريه براي حمله به دمشق از چند جبهه همزمان بود.
منابع آگاه از استقرار دو سامانه گنبد‌آهنين در مرزهاي فلسطين اشغالي با لبنان براي مقابله با حمله احتمالي سوريه به اسرائيل خبر دادند.
از سوي ديگر در پي حملات هوايي اخير اسرائيل به سوريه ناوهاي روسي از درياي سياه به سمت بندر طرطوس سوريه (پايگاه دائمي ناوگان دريايي روسيه) حرکت کردند تا حضور خود را بيشتر کنند. همچنين خبرگزاري اينترفکس روسيه اعلام کرد ولاديميرپوتين رئيس‌جمهور اين کشور در تماس تلفني با باراک اوباما همتاي آمريکايي خود درباره حملات اسرايل عليه سوريه گفت‌وگو کرده است.رژيم صهيونيستي روز جمعه نيز يک انبار تسليحاتي در حومه دمشق را هدف قرار داد.باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا ضمن حمايت از حمله اسرائيل به سوريه گفت که تل‌آويو حق دارد از خود دفاع کند.اين در حالي است که رئيس شوراي سياسي حزب‌الله تاکيد کرد که اين جنبش نخواهد گذاشت سوريه به دامن تل‌آويو و واشنگتن بيفتد.
ابراهيم امين‌السيد افزود، ما در سوريه دخالت نمي‌کنيم اما از ملت سوريه حمايت مي‌کنيم و معتقديم بحران سوريه، بحران درگيري با آمريکا و اسرائيل است.
درهمين حال به گزارش روسيا اليوم، محمود الزهار از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) خواستار تشکيل جبهه متحد از کشورهاي عربي براي مقابله با هرگونه حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به سوريه شد.‏
دفتر رياست جمهوري مصر نيز با انتشار بيانيه‌اي تجاوز اسرائيل به سوريه را محکوم کرد و آن را نقض اصول و قوانين بين المللي دانست.‏
«نبيل العربي» دبير کل اتحاديه عرب هم از شوراي امنيت خواست اقداماتي در راستاي عدم تکرار اين حملات اتخاذ کند.‏
شبکه خبري الميادين اعلام کرد که دمشق بعد از حملات صهيونيست‌ها موشک‌هاي خود را به سمت سرزمين‌هاي اشغالي نشانه رفت.‏
اين شبکه به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که سوريه سامانه‌هاي موشکي خود را به سمت اسرائيل نصب کرده است.‏اين منابع مطلع اعلام کردند که سوريه آماده است تا مقاومت در لبنان را با تمامي سلاح‌هاي مختلف تجهيز کند.‏
وزير اطلاع رساني سوريه نيزدر نشستي خبري بعد از جلسه اضطراري دولت سوريه گفت که همه گزينه‌ها براي پاسخ به تل‌آويو مطرح است.‏
روسيا اليوم نيزعصرديروزگزارش داد، يک منبع آگاه در سوريه خبر داد که ارتش اين کشور بيانيه‌اي مهم منتشر خواهد کرد.‏اين منبع که نخواسته نامش فاش شود گفته بيانيه ارتش براي اسرائيلي‌ها غافلگير کننده خواهد بود.‏
اين منبع همچنين مدعي شده که دمشق با متحدين خود در محور مقاومت گزينه‌هاي احتمالي و سازوکارها براي پاسخ را مورد بررسي قرار خواهد داد.‏
ازسوي ديگر هاآرتص گزارش داد، به دنبال حملات هوايي اسرائيل به يک مرکز تحقيقاتي در سوريه و احتمال حملات تلافي جويانه ارتش سوريه، آسمان شهر حيفا در مرز لبنان و مناطق شمالي سرزمين‎ ‎هاي اشغالي به روي پروازهاي داخلي و غيرنظامي بسته شد‎.‎
همچنين روزنامه تايمز‌آو‌اسرائيل نوشت: در پي احتمال پاسخ ارتش سوريه به حملات موشکي ديروز رژيم صهيونيستي، «يونا ياهف» شهردار حيفاء در سرزمين‌هاي اشغالي دستور آماده‌باش نيرو‌هاي امدادي و امنيتي را صادر کرد.‏بنا براين گزارش،وي در جلسه‌اي اضطراري با مقامات پليس، آتش‌نشاني، اورژانس و فرماندهي جبهه داخلي دستور آماده باش آنها و ايجاد پناهگاه‌ها را صادر کرد.‏



نوشته شده در   دوشنبه 16 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode