ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392     |     کد : 53067

با حضور رئیس‌جمهور همایش بین‌المللی خلیج‌فارس برگزار شد

همزمان با روز ملی خلیج‌فارس، همایش بین‌المللی خلیج‌فارس با حضور رئیس‌جمهور در وزارت کشور برگزار شد.




همزمان با روز ملی خلیج‌فارس، همایش بین‌المللی خلیج‌فارس با حضور رئیس‌جمهور در وزارت کشور برگزار شد.
‌محمود احمدی‌نژاد‌ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه نامگذاری‌‌های تاریخی برگرفته از دو عامل مهم اقتدار و تمدن است، گفت: این طور نیست که عده‌ای بدون هیچ پیشینه تاریخی بتوانند اسمی را بر منطقه‌ای بگذارند و اسامی تاریخی محصول تمدن و اقتدار است.
وی افزود: امروز نگران تغییر در جغرافیا نیستیم، گرچه بدخواهان ملت‌ها و مستکبران علاقمند هستند با طرح موضوعاتی دغدغه خاطر و نگرانی ایجاد کنند.
احمدی‌نژاد گفت: در طول تاریخ، ملت ایران هیچ‌گاه به دنبال تسلط بر دیگران نبوده و اگر برخی با خیال تسلط بر منطقه، اختلاف‌افکنی کردند، با عظمت، عقلانیت و ایمان ملت ایران به زباله‌دان تاریخ فرستاده شدند و ایران و خلیج‌فارس همواره باقی خواهند ماند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ممکن است برخی‌ها در اطراف و اکناف حرف‌هایی بزرگتر از دهان خود بزنند، گفت: آنها باید بدانند که هیچ‌گاه مدنیت، انسانیت و تمدن با پول نفت و درآمدهای نفتی ایجاد نمی‌شود. اقتدار و عزت از ناحیه این درآمدها به دست نمی‌آید، بلکه فرهنگ، مدنیت و اقتدار ملی از عمق جان یک ملت و باورهای آن بیرون می‌آید.
وی افزود: اگر برخی‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند هویت و جایگاه ملت ایران را مورد هدف قرار دهند،‌اشتباه می‌کنند. ملت ایران همواره خواهان صلح و دوستی بوده و تاریخ این مرز و بوم سرشار از تلاش و فداکاری برای استقرار صلح و عدالت در جهان بوده است.
رئیس‌جمهور گفت: عدالت و صلح همواره در تمدن ایران زمین بوده است و معلوم است هر دست ناپاکی که به خیال دست‌اندازی به جغرافیای ایران دراز شود نصیبی جز قطع شدن نخواهد برد.
همچنین صبح دیروز با حضور رئیس‌جمهور و دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه البرز زنگ خلیج‌فارس در این مدرسه نواخته شد.
این زنگ به درخواست رئیس‌جمهور توسط یکی از دانش‌آموزان نواخته شد.
حاشیه‌های همایش بین‌المللی خلیج‌فارس
* در همایش بین‌المللی خلیج‌فارس، از فعالان و دست‌اندرکاران حفظ نام خلیج‌فارس با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
* تقدیرشدگان اساتید دانشگاه و خانواده‌های معظم شهداء بودند.
* در همایش بین‌المللی فرهنگی و گردشگری خلیج‌فارس، از اطلس کشتیرانی خلیج‌فارس و کتاب ملی خلیج‌فارس با حضور احمدی‌نژاد رونمایی شد.
* در این مراسم از کارگردان نمونه تئاتر، ناخدای نمونه و همچنین رفتگر نمونه تقدیر شد.
در هنگام تقدیر از رفتگر نمونه که مورد تشویق حاضران در این جلسه قرار گرفت، این رفتگر نمونه در حالی که خود لباس رفتگری بر تن داشت یک لباس رفتگری به رئیس‌جمهور به عنوان هدیه تقدیم کرد.
مهمان‌پرست:‌به هیچ جریانی
اجازه ایجاد ناامنی نمی‌دهیم
همچنین در حاشیه برنامه‌های روز خلیج‌فارس سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: منطقه خلیج‌فارس همواره مورد هجمه تبلیغاتی غرب و برخی کشورها قرار گرفته و می‌گیرد و تلاش می‌کنند مدعیانی برای منطقه خلیج‌فارس پیدا کنند و این نشان‌دهنده دشمنی‌های کشورهای متخاصم با یک ملت بزرگ است.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ملت بزرگ ما هم همواره برای حفظ تمامیت ارضی و هویت خود با تمام اقتدار ایستاده است و از این منطقه دفاع می‌کند.
مهمان‌پرست افزود: خلیج‌فارس از امن‌ترین مناطق استراتژیک جهان است و به هیچ جریان و کشوری اجازه نمی‌دهیم در این منطقه ناامنی ایجاد کند.
وی ادامه داد: در جهت ثبات در خلیج‌فارس از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و از این منطقه دفاع خواهیم کرد.




نوشته شده در   چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode