ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 ارديبهشت 1392     |     کد : 52867

از پژوهشگران جوان حوزه‌هاي علميه تجلیل شد

در این جشنواره بیش از 7009 اثر علمی – تحقیقی در 10 گروه پژوهشی مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفتند و در نهایت هم 25 اثر برتر و 50 اثر هم به در قالب آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند که با اهدای لوح و جوایزی از آنها تجلیل شد.

در این جشنواره بیش از 7009 اثر علمی – تحقیقی در 10 گروه پژوهشی مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفتند و در نهایت هم 25 اثر برتر و 50 اثر هم به در قالب آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند که با اهدای لوح و جوایزی از آنها تجلیل شد.
پنجمین جشنواره علامه حلی در قم برگزار شد و از 75 نفر از صاحبان آثار برگزیده و شایسته تقدیر با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند.
پنجمین جشنواره علامه حلی ظهر امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجج اسلام زمانی و عماد معاونان بین الملل و پژوهش حوزه، فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه استان های مختلف کشور و فضلای حوزوی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
در ابتدا حجت‌الاسلام مجتبی گودرزی دبیر جشنواره علامه حلی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه این جشنواره با هدف رصد کردن پژوهش های طلبگی راه اندازی شده است گفت: هدف شناسایی نخبگان و ارج نهادن به تلاش طلاب جوان، تقویت فرهنگ و نگارش آثار علمی، زمینه سازی برای هدایت طلاب مستعد به سمت نیازهای پژوهشی نظام و حوزه‌های علمیه از دیگر اهداف جشنواره هستند.
او افزود: 3167 از برادران و 3842 اثر از خواهران طلبه در جشنواره پنجم مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت هم 25 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
در ادامه آثار و پژوهشگران برتر
به اين شرح معرفي شدند:
1 - محمدامین آسیایی‌فرد با اثر «ادبیات آیه وضوء و مبانی امامیه در آن» در بخش کتاب سطح یک و دو.
2 - علاءالدین ملک‌اف با اثر «معرفت‌شناسی باور دینی از دیدگاه مرتضی مطهری و آلوین پلانتینگا» در بخش کتاب سطح 4.
3 - توفیق اسداف با اثر «حکمت‌نامه جوان» در بخش کتاب ترجمه.
4 - محمدباقر ملکیان با اثر «جامع الرواه» در بخش کتاب تصحیح.
5 - خانم سیده محبوبه حسنی ابوالحسن کلایی با اثر «توحید در عهدین و قرآن» در بخش تحقیق پایانی.
6 - خانم ساره کلباسی با اثر «بداء در آیات و روایات».
7 - خانم زینب حسن‌پور دکان با اثر «تبیین حسن ظن از منظر آیات و روایات و آثار آن»،
8 - خانم فاطمه جعفری با اثر «نگاه از منظر آیات و روایات».
9 - خانم سیده لیلا مرتضوی با اثر «بررسی آرا و عقاید دینی حاکم اسلامی دهه دوم هجری».
10 - خانم رحیمه قربانی با اثر «راهکارهای گذر از بحران معنویت در جهان اسلام».
11 - «بررسی اصول مدیریت اسلامی از منظر امام علی‌ علیه السلام در نهج‌البلاغه» اثر خانم حوا عرب انصاری.
12 - «بررسی معیارهای انتخاب همسر بین دانشجویان و طلبه‌ها» اثر خانم زهره قلعه‌نویی در بخش تحقیق پایانی.
14 - «عقلانیت تجدد از منظر فلسفه اسلامی» اثر محمد شریف عظیمی در بخش پایان‌نامه سطح 3 .
15 - «راهکارهای کاربردی نظارت بر امر به معروف و نهی از منکر در سیره و عصر نبوی» اثر محمد امیر حق‌شناس در بخش مقاله سطح 3.
16 - حجت‌الاسلام مصطفی پیوندی با اثر «تسدید الدلیل الاستقرائی علی اساس موضوعی جدید».
17 - احمد شه‌گلی با اثر «مقایسه و تحلیل مبانی فلسفی طب ابن سینا و طب مدرن».
18 - حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی با اثر «بررسی رابطه حرمت میان کودک و صاحب رحم جایگزین».
19 - احمد اولیایی با اثر «بررسی فقهی مالکیت معنوی با نگاهی به نظر امام خمینی‌ رحمةالله‌علیه»
20 - سیدمصطفی موسوی اعظم با اثر «چیستی علیت تحلیلی، طرحی نو از انقسام علیت در فلسفه اسلامی».
21 - حجت‌الاسلام حسین زروندی رحمانی با اثر «بررسی فقهی و حقوقی وقف سهام شرکت‌های تجاری».
22 - حجت‌الاسلام مهدی درگاهی با اثر «واکاوی رابطه انسان با اعضای بدن خود در فقه و حقوق و اثر آن در خرید و فروش اعضا».
در اين همايش حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور؛ حجت‌الاسلام حسن زمانی، معاون بین الملل حوزه‌های علمیه؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران كردند
بانوان طلبه اصفهانی نیمی از جوایز جشنواره علامه حلی را کسب کردند
بانوان طلبه حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان توانستند نیمی از جوایز سومین جشنواره علامه حلی این استان را به خود اختصاص دهند.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مراسم اختتامیه این جشنواره از میان 14 برگزیده پایانی، هفت نفر از بانوان طلبه به عنوان برگزیده معرفی شدند.
در این مراسم راحله بیدرام از مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) اصفهان با تحقیق پایانی سطح دو با عنوان واکاوی ماهیت و آثار نفقه در فقه و حقوق ایران و آسیه صفاری از مدرسه علمیه فاطمه محدثه(س) اصفهان با مقاله سطح دو با عنوان بررسی جبر و اختیار از منظر علم مدنی از دیدگاه فارابی به عنوان صاحبان آثار برتر معرفی شدند.
همچنین معصومه موسایی از مدرسه علمیه نفیسه اصفهان با تحقیق پایانی سطح دو با عنوان بررسی رابطه شر اخلاقی با مکافات دنیوی عمل از دیدگاه آیات و روایات و زهرا عابدی از مدرسه علمیه الزهراء المرضیه(س) با تحقیق پایانی سطح دو با عنوان تلقیح مصنوعی از دیدگاه فقه و حقوق نیز به عنوان دیگر صاحبان آثار برتر معرفی شدند.
در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان اصفهان اعظم جزینی از مرکز تخصصی نفیسه اصفهان با مقاله سطح سه با عنوان بررسی آسیب‌های فرهنگی مذهبی جلسات بانوان در شهر اصفهان، نجمه ایدر از مدرسه علمیه الزهرا(س) دهاقان با تحقیق پایانی سطح دو با عنوان بررسی و تبیین دکترین مهدویت و سمیه سپاهی از مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) ‌اصفهان با تحقیق پایانی سطح دو با عنوان تشیع در زمان ایلخانان و نقش علما در آن به عنوان صاحبان آثار شایسته مورد تقدیر قرار گرفتند.
مجتبی حمیدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در پایان گفت: امسال هزار و 307 اثر به جشنواره علامه حلی استان اصفهان ارسال شد و این در حالی است که سال گذشته فقط 708 اثر به جشنواره رسید.
گفتنی است، تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب، شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنان، تقویت فرهنگ پژوهش و نگارش آثار علمی، افزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب در عرصه‌های علمی پژوهشی، بخشی از اهداف برپایی جشنواره سالانه علامه حلی است.
زمینه‌‌سازی و هدایت طلاب مستعد با گرایش‌های تخصصی علوم حوزوی، جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی طلاب به سمت نیازهای پژوهشی حوزه و نظام، کمک به کاربردی کردن علوم اسلامی از طریق شناسایی مسائل و نیازهای حوزه‌های علمیه، جامعه و نظام اسلامی از دیگر اهداف برنامه‌ریزی و برپایی این جشنواره است.


نوشته شده در   جمعه 6 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode